Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter her og tenker over mediebildet som blir gitt av ulike kandidater. Og lurer veldig på hvordan gitte kandidater hadde blitt fremstilt om de hadde et annet politisk ståsted, dvs. mer eller mindre samsvarende med journalisters eget.

- Kjønnsperspektivet i Frankrike er fraværende. Det var et hyppig tema da vi hadde Hillary vs. Trump. Mht. dekning av den franske valgkampen er det totalt uteblitt. Frankrike har faktisk aldri hatt en kvinnelig president, men det faktum at Le Pen er kvinne er et ikke-tema, selv blant ivrige feminister. Frankrike har nå valgt en ny, hvit mann som president. Dette skulle - fortiden tro - sette de politisk korrekte i fyr og flamme. Men han er sosialist, så raseriet uteblir.

- Se for deg at forholdsdynamikken til Macron ble stilt opp-ned, og satt på motsatt side. Hvit, konservativ mann traff sin langt yngre kone da hun var 15. Ville dette blitt ok mottatt? Eller ville det skapt furore uten like, og melket til tusen i liberale medier?

Jeg undres over om noen av dere som støtter Macron faktisk kan gi til kjenne at pressen er ekstremt selektiv her?

Anonymkode: 87662...edb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:sovne:

Anonymkode: 35808...ee8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:sovne:

Hvis du er trøtt kan du gå og legge deg, tvinger deg ikke til å svare :)

Gjest Overrasket
Skrevet

"Jeg undres over om noen av dere som støtter Macron faktisk kan gi til kjenne at pressen er ekstremt selektiv her?"

Jeg tror ikke nordmenn som har et synspunkt på preferanser i det franske valget trenger på noen måte å rettferdiggjøre seg i forhold til spørsmålet over. Spesielt ikke når TS glatt overser at temaet HAR blitt nøye utredet i pressen internasjonalt. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Overrasket skrev:

"Jeg undres over om noen av dere som støtter Macron faktisk kan gi til kjenne at pressen er ekstremt selektiv her?"

Jeg tror ikke nordmenn som har et synspunkt på preferanser i det franske valget trenger på noen måte å rettferdiggjøre seg i forhold til spørsmålet over. Spesielt ikke når TS glatt overser at temaet HAR blitt nøye utredet i pressen internasjonalt. 

"Synspunkt på preferanser"? Mener du synspunkter på det franske valget, eller preferanser mht. kandidat?

Og jeg snakker åpenbart om norske medier, som ikke har tatt fatt i dette. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Synspunkt på preferanser"? Mener du synspunkter på det franske valget, eller preferanser mht. kandidat?

Hva skulle de egentlig tatt fatt i, mener du?

Gjest Overrasket
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar avstand fra at KG-brukere som har interesse for valget i Frankrike og har tilhørende valgpreferanser skal stilles til veggs for en teoretisk problemstilling hvis opprinnelse de ikke har noe å gjøre med. Greit? Greit. 

Skrevet (endret)

Det at han har en kone som er 24 år eldre enn ham er bare helt hinsides perverst. At de traff hverandre da han var elev på videregående, og hun var hans lærer, gjør det bare enda verre.

Vi kjenner jo til alle disse sakene fra USA om kvinnelige lærere som ligger med pubertale gutter. Der blir det ansett som kriminelt - hvorfor blir det ikke det i Frankrike?

Macron kan ikke være riktig skrudd sammen, og det kan i hvertfall ikke damen hans være heller.

Endret av Brannslangen
Skrevet (endret)
På 7.5.2017 den 20.27, AnonymBruker skrev:

Endret av stf
  • Liker 1
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men han er sosialist, så raseriet uteblir.

Macron er ikke sosialist. Han hørte tidligere til høyresiden i det franske sosialdemokratiske partiet, som misvisende nok heter Sosialistpartiet. Men selv dette partiet var for arbeidervennlig for bankmannen Macron, så han startet sin egen organisasjon.

Ellers så har du rett i at den liberale mainstream-pressen er svært hyklerske når de hyller Clinton for at hun kunne blitt første kvinnelige president, men ikke sier et ord om Le Pens ferd gjennom glasstaket.

Endret av Nicathv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...