AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 Vet det er vanlig ettersom jeg har lest. Ikke noe godt nei Anonymkode: c2695...944
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Hvis du har tatt det mye/jevnlig , er det vanlig ja. Anonymkode: f625a...949
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Egentlig litt rart at man skal få mere av det når man bruker det til å roe det ned når man har det. Hehe Anonymkode: c2695...944
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egentlig litt rart at man skal få mere av det når man bruker det til å roe det ned når man har det. Hehe Anonymkode: c2695...944 Tror du må ha en slapp lege da. De fleste er veeeeldig strenge på B-preparater. Hvis du har tatt det en stund og opplever at det forsterker angsten bør du absolutt slutte/trappe ned hvis nødvendig. Anonymkode: f625a...949
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror du må ha en slapp lege da. De fleste er veeeeldig strenge på B-preparater. Hvis du har tatt det en stund og opplever at det forsterker angsten bør du absolutt slutte/trappe ned hvis nødvendig. Anonymkode: f625a...949 Jeg må det, men må gjøre det i samråd med legen vell Anonymkode: c2695...944
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 Da må du la være å bruke det Anonymkode: c6db5...578
Gjest Athleisure Skrevet 7. mai 2017 #7 Skrevet 7. mai 2017 Å få angst når man bruker beroligende er nok ikke så vanlig. Det er derimot vanlig å få det dersom du er vant med en viss dose sobril, og har trappet ned eller ikke brukt noe som helst
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 Enig med @Athleisure. Jeg har sobril i skapet til krisetilfeller, men det er svært uheldig å ta Sobril ofte og/eller jevnlig. En ting er at det mister effekten, men bivirkningene kan også bli sterkere. Benzo-avhengighet er veldig vanskelig, og det er viktig at du tar kontakt med legen asap for å diskutere dette. Anonymkode: cd2c9...f2e
Runnershigh Skrevet 7. mai 2017 #9 Skrevet 7. mai 2017 Ironisk nok så er dette en vanlig bivirkning av preparatet ved bruk over lengre tid. Bruk av benzondiazepiner er for mange som å "pisse i buksa" når man fryser. - Altså det hjelper i starten, men etter en stund er problemet bare blitt større.
dansestjerna Skrevet 7. mai 2017 #10 Skrevet 7. mai 2017 Tja ... jeg har aldri fått mer angst av sobril. Er det som abstinenser da eller?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #11 Skrevet 7. mai 2017 Eksponering og samtaleterapi er det som funker mot angst i det lange løp. Angst piller som sobril tar vekk noe symptomer, det som er lurt er å finne ut hvorfor du har angst og å jobbe derfra med en god psykolog. Iallefall bør man samtidig som man går på angstmedisin aktiv jobbe for å bli bedre, slippe medisinen. Angsten vil ALDRI bli borte ved å bare knaske piller uten å FAKTISK ta tak i problemet og jobbe med HVORFOR og GRUNNEN bak. Dette vet jeg meget godt da jeg selv har slitt mye med kraftig angst over mange år. Piller gjorde det ikke bedre, bare værre, OVER tid. Anonymkode: 74a14...157
Virilja Skrevet 8. mai 2017 #12 Skrevet 8. mai 2017 Tar ikke Sobril så ofte lenger, men hvis jeg tar det ofte over en periode, som f.eks en uke i Syden (som jeg synes er vanskelig), merker jeg det veldig godt når effekten begynner å gi seg. Også er det tungt å trappe ned/komme av de igjen..
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #13 Skrevet 8. mai 2017 42 minutter siden, Virilja skrev: Tar ikke Sobril så ofte lenger, men hvis jeg tar det ofte over en periode, som f.eks en uke i Syden (som jeg synes er vanskelig), merker jeg det veldig godt når effekten begynner å gi seg. Også er det tungt å trappe ned/komme av de igjen.. Jeg skjønner veldig godt hva du mener med vanskelig. Det er bra du ikke bruker dem ofte og du klarer å trappe ned. Sobril slik som alt annet beroligende/nervemedisin -man blir fort avhengig av dem samtidig som toleransen økes. Og da er man i en forferdelig sirkel det er vanskelig å komme ut av. Det beste man kan gjøre er å trene vekk angsten uten medisiner. Det er hardt og tungt, men man slipper å være avhengig av piller for å mestre det man FØR hadde sterk angst mot. Anonymkode: 74a14...157
Virilja Skrevet 8. mai 2017 #14 Skrevet 8. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner veldig godt hva du mener med vanskelig. Det er bra du ikke bruker dem ofte og du klarer å trappe ned. Sobril slik som alt annet beroligende/nervemedisin -man blir fort avhengig av dem samtidig som toleransen økes. Og da er man i en forferdelig sirkel det er vanskelig å komme ut av. Det beste man kan gjøre er å trene vekk angsten uten medisiner. Det er hardt og tungt, men man slipper å være avhengig av piller for å mestre det man FØR hadde sterk angst mot. Anonymkode: 74a14...157 Ikke jeg som var ts altså
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #15 Skrevet 8. mai 2017 2 timer siden, Virilja skrev: Ikke jeg som var ts altså Tenkte ikke over om du var ts eller ikke. Ville bare svare Jeg vil virkelig bare prøve å forhindre at mennesker går i den pillefella. Det er vanskelig og tungt å komme ut av. Anonymkode: 74a14...157
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå