Gå til innhold

Dårlig kjemi med nevrologen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommer ikke overens med nevrologen overhode!

Hun er spydig i kommentarene sine og jeg føler meg rett og slett overkjørt. Hun tror hun er guds gave og vet ALT. Ja, hun vet sikkert mye, men hun er så høyt på strå at jeg blir dårlig.

Regner med bare fastlegen henviser meg til nevrologisk igjen, men det er ingen vits. Får vell ta en alvorsprat med henne..

Herregud..

Anonymkode: 4ebc4...428

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går hun deg på nervene?

• Liker 20
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal ha fast oppfølging fra nevrologen kan du vel spørre om du kan bytte lege?

Anonymkode: dca5b...f78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, MajorasMaske skrev:

Går hun deg på nervene?

Bokstavelig talt JA.. Jeg mener at det ikke er normalt at en nevrolog skal oppføre seg sånn ovenfor en pasient.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal ha fast oppfølging fra nevrologen kan du vel spørre om du kan bytte lege?

Har hatt denne nevrologen i 2 år og har prøvd å bytte, men hun på en måte nekter meg.... :( 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bokstavelig talt JA.. Jeg mener at det ikke er normalt at en nevrolog skal oppføre seg sånn ovenfor en pasient.

Hun bare sjekker at alt er som det skal.

AnonymBruker
Skrevet

Samme erfaring med den første nevrologen jeg gikk til. Jeg ringte sykehuset og ba om en ny time hos en annen nevrolog, det var null problem. 

Anonymkode: 17b82...2a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger da ikke ha kjemi med legen, hun skal bare behandle deg. Ha et proft opphold og slutt å tro spesislisten skal være din nye bestevenninne så går det nok bedre. 

Anonymkode: 7b199...2c7

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger da ikke ha kjemi med legen, hun skal bare behandle deg. Ha et proft opphold og slutt å tro spesislisten skal være din nye bestevenninne så går det nok bedre. 

Jeg tenker jo at man skal ha en viss kjemi med legen som skal behandle deg, og ikke irritere seg over eller føle at behandleren behandler deg som shit.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du virkelig at kjemi mellom behandler og pasient er irrelevant for god/riktig behandling? I så fall er du i beste fall naiv.

Anonymkode: ecfae...3a2

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nevrologer er mangelvare. De vokser ikke på trær, så ts skal være takknemlig for å ha fått komme til hos nevrolog. 

At ts ikke liker nevrologen er hennes problem og ikke noe vi kan endre på. 

Anonymkode: 0dd0d...f94

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mener du virkelig at kjemi mellom behandler og pasient er irrelevant for god/riktig behandling? I så fall er du i beste fall naiv.

Det er en nevrolog og ikke en psykolog. Klart det er bedre med kjemi, men kjemi er ikke avgjørende for at ts skal få rett behandling. Hvis hun syns nevrologen er nedlatende så får hun ta det opp med henne da. Men så lenge hun får behandling for det som er problemet så syns jeg faktisk det er viktigere enn at det er venninnestemning mellom lege og pasient. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor går alle ut fra at ts er en kvinne?

AnonymBruker
Skrevet

Er det på Lillehammer du har havna, stakkars? 

Anonymkode: 2d9a0...c04

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Forundret.. skrev:

Hvorfor går alle ut fra at ts er en kvinne?

Fordi dette er et kvinneforum og mesteparten av brukerene er kvinner. Jeg går alltid utifra at ts er en kvinne uansett tråd, med mindre noe annet er sagt. Veldig sjeldent ts sier han er mann

Anonymkode: 4bca6...738

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en nevrolog og ikke en psykolog. Klart det er bedre med kjemi, men kjemi er ikke avgjørende for at ts skal få rett behandling. Hvis hun syns nevrologen er nedlatende så får hun ta det opp med henne da. Men så lenge hun får behandling for det som er problemet så syns jeg faktisk det er viktigere enn at det er venninnestemning mellom lege og pasient. 

Det kan i all høyeste grad være avgjørende. Selv om det ikke er en psykolog, hvor mye vanskeligere er det ikke å være åpen å ærlig mot et menneske man ikke liker? For man må faktisk "kle seg naken" for en lege, helt uavhengig av om det er en fastlege eller nevrolog. Forklare symptomer og brette ut om private ting. Det er ikke bare-bare for alle. Særlig ikke når man snakker med et nedlatende menneske.

Heldigvis er det vel blitt sånn at bevisstheten rundt god kommunikasjon er fått et stadig større fokus de siste årene. Det er vel blitt et eget fag på legestudiet de siste årene, så vidt jeg vet. På tide.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det på Lillehammer du har havna, stakkars? 

Nei, ikke Lillehammer. Men i Nord-Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Du har kav på fritt sykehusvalg. (Bare husk å unngå Lillehammer.)

AnonymBruker
Skrevet

Du har kav på fritt sykehusvalg. (Bare husk å unngå Lillehammer.)

Takk for tipset. 

• 8 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2017 den 20.16):

Kommer ikke overens med nevrologen overhode!

Hun er spydig i kommentarene sine og jeg føler meg rett og slett overkjørt. Hun tror hun er guds gave og vet ALT. Ja, hun vet sikkert mye, men hun er så høyt på strå at jeg blir dårlig.

Regner med bare fastlegen henviser meg til nevrologisk igjen, men det er ingen vits. Får vell ta en alvorsprat med henne..

Herregud..

Er hun på OUS og arbeider med migrene?  

Anonymkode: 02076...840

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...