AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 Hei. Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med noe Mamma drikker mye alkohol og det gjør pappa og. Men han drikker øl. Jeg tror mamma drikker vin. Jeg vil ikke at de skal drikke. Mamma drikker ofte når vi er på kjøpesenter og jeg blir flau. fordi det er mange vi kjenner der. Jeg blir lett redd, men mamma sier jeg blir fort nervøs. Hun har også tatt på puppene mine i bilen. Jeg tror ikke andre har det sånn. Jeg vil ha en ny familie men jeg er 12 år så tror ikke det går. Kan noen hjelpe meg Anonymkode: fa2e2...b83
MajorasMaske Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Angående den hendelsen i bilen, var det hun som var sjåføren?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Hei, så lei at du har det vanskelig. Du kan snakke med helsesøster på skolen, eller du kan ringe alarmtelefonen for barn og unge. Du kan lese mer om det her: http://www.116111.no/barn/ Anonymkode: 80fd2...6f0 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 Snakk med læreren eller helsesøster på skolen. Det er kanskje best å begynne der. Eller om du har en annen voksenperson du stoler på? En venninnes mor eller en tante/onkel eller noe slikt? En som vil støtte deg og ikke foreldrene dine. Anonymkode: bd318...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 Du kan også snakke med læreren din om du stoler mer på ham/henne. Anonymkode: 80fd2...6f0 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 4 minutter siden, MajorasMaske skrev: Angående den hendelsen i bilen, var det hun som var sjåføren? Mamma var det ja Anonymkode: fa2e2...b83
MajorasMaske Skrevet 7. mai 2017 #7 Skrevet 7. mai 2017 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mamma var det ja Anonymkode: fa2e2...b83 Hadde hun drukket vin da? Endret 7. mai 2017 av MajorasMaske
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, så lei at du har det vanskelig. Du kan snakke med helsesøster på skolen, eller du kan ringe alarmtelefonen for barn og unge. Du kan lese mer om det her: http://www.116111.no/barn/ Anonymkode: 80fd2...6f0 Va skal jeg si i telefonen da. Anonymkode: fa2e2...b83
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #9 Skrevet 7. mai 2017 Du må fortelle det til en voksen som kan hjelpe deg. Det kan være læreren din, eller helsesøster på skolen. Eller noen andre voksne du stoler på. Jeg vet litt om hvordan du har det, pappan min drakk også veldig mye, og det er fælt å gå rundt å være redd for hva som kan skje når de drikker. Mamman din har ikke lov til å ta deg på puppene, det er din kropp, og bare du bestemmer over den! Fortell det så fort du bare kan så du får hjelp. Ingen barn skal gå rundt å ha det sånn. Anonymkode: 0ab42...855 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #10 Skrevet 7. mai 2017 Akkurat nå, MajorasMaske skrev: Hadde hun drukket da? Jeg husker ikke. Jeg tror ikke det fordi hun hentet meg på sfo etter jobben Anonymkode: fa2e2...b83
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #11 Skrevet 7. mai 2017 Du må snakke med en voksenperson du stoler på. Det kan være en tante, besteforelder, lærer, helsesøster ja hvem som helst. Jeg forstår at dette er vanskelig for deg, men for at du skal få det bedre så må du snakke med noen om dette. Har du søsken? Anonymkode: ea857...bab 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #12 Skrevet 7. mai 2017 Husk at voksne som du snakker med har plikt til å hjelpe deg. Anonymkode: 8a187...4cc 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #13 Skrevet 7. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Va skal jeg si i telefonen da. Anonymkode: fa2e2...b83 Bare si sannheten. Hvis du synes det er vanskelig kan du f.eks. lese opp det du har skrevet her. Det er bare snille folk som jobber der, så de kommer ikke til å bli sure eller noe sånt. Anonymkode: 80fd2...6f0 1
MajorasMaske Skrevet 7. mai 2017 #14 Skrevet 7. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg husker ikke. Jeg tror ikke det fordi hun hentet meg på sfo etter jobben Anonymkode: fa2e2...b83 Okei.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #15 Skrevet 7. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må fortelle det til en voksen som kan hjelpe deg. Det kan være læreren din, eller helsesøster på skolen. Eller noen andre voksne du stoler på. Jeg vet litt om hvordan du har det, pappan min drakk også veldig mye, og det er fælt å gå rundt å være redd for hva som kan skje når de drikker. Mamman din har ikke lov til å ta deg på puppene, det er din kropp, og bare du bestemmer over den! Fortell det så fort du bare kan så du får hjelp. Ingen barn skal gå rundt å ha det sånn. Anonymkode: 0ab42...855 Hva gjorde du når han drakk da. Jeg tror mamma blir veldig sint om jeg sier det til noen. Hun ble sint når jeg sa jeg hadde snakket med helsesøster. Jeg sa bare at mamma drakk noen ganger. Jeg tørre ikke og si mer fordi jeg ble redd Anonymkode: fa2e2...b83
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #16 Skrevet 7. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg husker ikke. Jeg tror ikke det fordi hun hentet meg på sfo etter jobben Anonymkode: fa2e2...b83 SFO? Det er ganske lenge siden det skjedde da? Hva du kan si om du ringer? Si det du skrev i første posten, at foreldrene dine drikker alkohol og at du syns det er ubehagelig. Anonymkode: bd318...a2e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #17 Skrevet 7. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: SFO? Det er ganske lenge siden det skjedde da? Hva du kan si om du ringer? Si det du skrev i første posten, at foreldrene dine drikker alkohol og at du syns det er ubehagelig. Anonymkode: bd318...a2e Ja det var når jeg gikk i 4 klasse. Nå er jeg i 6A Anonymkode: fa2e2...b83
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #18 Skrevet 7. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må snakke med en voksenperson du stoler på. Det kan være en tante, besteforelder, lærer, helsesøster ja hvem som helst. Jeg forstår at dette er vanskelig for deg, men for at du skal få det bedre så må du snakke med noen om dette. Har du søsken? Anonymkode: ea857...bab Jeg har en storesøster. Men hun sier hun ikke liker meg. Jeg tror det er fordi jeg er stygg Anonymkode: fa2e2...b83
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #19 Skrevet 7. mai 2017 Du må bare si hva som skjer, at moren din og innimellom faren din drikker for mye. Si at du er redd for å fortelle dette, og at du har sagt ifra en gang tidligere og da ble moren din sint. Det blir bare bedre om du sier dette noen, selv om det er vanskelig. Stor klem fra meg Anonymkode: ea857...bab 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #20 Skrevet 7. mai 2017 7 minutter siden, MajorasMaske skrev: Okei. Hva da Anonymkode: fa2e2...b83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå