Gå til innhold

Veldig galt? = ødlagt vennskap

Er det galt?  

1 stemme

1. 1. Er det galt?

• ja
      0
    • nei
      15

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne jeg har sagt jeg skal invitere til bryllupet. Vi har hatt litt sånn til å fra kontakt, men i det siste har jeg bare følt meg brukt. Sist vi hadde kontakt var når jeg forlova meg, da ville hun kopiere noen filmer jeg hadde, så inviterte meg masse.

Etter dette var fiksa har jeg nesten ikke hørt fra a, å jeg har prøvd å invitere med henne på ting, noen ganger får jeg nei andre ganger hører jeg ingenting.

Så jeg har begynnt å tvile litt på om jeg vil ha henne der, synes dere det er veldig galt av meg.

Vet det er vårtt valg med er veldig i tvil, er veldig dumsnill å vil ikke gjøre folk sinte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du maki!

Vet du...det er jo vanskelig å svare deg på hva som føles galt og ikke for deg og din kjære...men jeg synes absolutt ikke det er noe galt i å la være å invitere venninnen din når dere ikke er så gode venninner lenger! Hvis det ikke gleder deg å ha henne i bryllupet ditt, så er det unødvendig. Til en viss grad skal man jo også ta hensyn til andre - for all del...men på samme tid, så kan man ikke alltid bry seg med hvordan andre reagerer på slike "bagateller".

For vår del har vi nok av gjester, men ikke ubegrenset med penger, og derfor må vi "kutte ut" eventuelle gjester som ikke MÅ inviteres... Det er jo forresten noe de fleste har forståelse for også, hvis det eks er den unnskyldningen en har - et sted må grensen gå.

Bestemmer du deg for å la være å invitere henne og hun evt blir fornærmet, synes jeg rett og slett du kan forklare det på en grei måte at det ikke lenger er naturlig for deg å ha henne der.

Har faktisk "samme" problemet selv, og jeg har kommet til at vedkommende ikke blir invitert fordi det ikke lenger føles som noen selvfølge, da vi har sklidd fra hverandre:) Men det er individuelt...

Uansett, håper du finner ut av det - jeg mener i alle fall at ingenting er hverken rett eller galt i et slikt tilfelle!

Lykke til!:)

Skrevet

takk for svar TeddyToria, bestemt oss for å ikke invitere henne vi.

Gjest Anonymous
Skrevet

har en venninne jeg hører fra når Hun vil... vi har bestemt oss for og ikke invitere henne + noen til, siden vi føler vi ikke har kontakt med dem...

Synes det er helt greit

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt enig med de andre. Inviter de dere vil, og utelat resten. Vi vellger å ikke invitere en av mine to onkler. Alle andre kommer...

Skrevet

Inviter de du føler er riktig å initere. :)

Skrevet

Har nå fått bedskjed om at dersom hun ikke ble bett i bryllupet så hadde ikke vi no mer å snakke om.

Hvis det er alt som trengs for at et vennskap skal bli slutt så er man ikke særlig gode venner.

Å da er det like greit.

Selvfølgelig er det trist men hva skal man gjøre?

Gjest gjest1
Skrevet
Har nå fått bedskjed om at dersom hun ikke ble bett i bryllupet så hadde ikke vi no mer å snakke om.

Hvis det er alt som trengs for at et vennskap skal bli slutt så er man ikke særlig gode venner.

Å da er det like greit.

Selvfølgelig er det trist men hva skal man gjøre?

Når ho har sagt noko slikt er vel saken klar?

-

-

Dropp å invitere henne!

Skrevet

Når ho har sagt noko slikt er vel saken klar?

-

-

Dropp å invitere henne!

Var etter jeg sa at a ikke kom til å bli innvitert at a sa det.

Skrevet
:idesmil: Aha!

Men då er vel saken grei?

Jupp, tenke jeg bare skulle fortelle hvordan det gikk :rosasmil:

Gjest gjest1
Skrevet

Jupp, tenke jeg bare skulle fortelle hvordan det gikk :rosasmil:

Litt treig eg... :oops:

Skrevet

Ja, det får en si...

Det var visst ikke så mye som skulle til for å kverke det vennskapet - og slike "venner" har man ikke bruk for! Så da kom dere vel kanskje greit ut av det?!

Det er jo uansett synd at slike småting skal gjøres så voldsomt "store" liksom, men - det er vel til det beste...du fikk i det minste svar på hvor god venn vedkommende virkelig var!

Skrevet

Litt treig eg... :oops:

Heller jeg som skriver utydelig

Ja, det får en si...

Det var visst ikke så mye som skulle til for å kverke det vennskapet - og slike "venner" har man ikke bruk for! Så da kom dere vel kanskje greit ut av det?!

Det er jo uansett synd at slike småting skal gjøres så voldsomt "store" liksom, men - det er vel til det beste...du fikk i det minste svar på hvor god venn vedkommende virkelig var!

:Nikke:

Skrevet

Du sier noe... At det går ann! Man kan da ikke forvente seg å bli bedt i et bryllup bare fordi man er venner! I hvert fall ikke hvis man ikke har veldig mye kontakt eller noe. :riste på hodet:

Gjest Anonymous
Skrevet

:wink: Ja, d e utruli ka som e muli...

...men d e godt at sånne ting kjem fram i lyset, spør du mæ...

I utgangspunktet er det vel ingen som ønsker å være / gjøre seg uvenner med andre mennesker, men en plass må grensa gå. Vi har valgt å ikke "offentliggjøre" vår forlovelse før etter at innbydelsene er sendt ut - av den grunn at det sitter "tidsinnstilte" bomber omkring som vi bare venter skal detonere idet det går opp for dem at de ikke er invitert. To av dem tilhører nærmeste familie ( min forlovedes bror og svigerinne ) - og vi venter et ramaskrik... Men vi har blitt klokere med årene, og vet at en ikke trenger å godta alt fra andre og slett ikke slike som manipulerer andre... familie eller ikke. Til syvende og sist mener vi at det ikke bør komme som en overraskelse på noen da vi har valgte å kutte kontakten med dem for flere år tilbake. Om det kommer reaksjoner får de til svar at det er vårt bryllup ... :wink::sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...