AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 Hei Jeg er en jente på 22. Har hatt noenlunde regelmessig mens siden jeg var 14, og den har aldri uteblitt helt, selv om det har variert med 2-3 dager. Nå er mensen derimot forsinket med en hel uke, selv om jeg har hatt menslignende smerter av og på noen av dagene. Har tatt en graviditetstest, med negativt svar, selv om jeg fikk mens etter at jeg hadde sex forrige gang bare for å være sikker. Det siste halvåret har jeg spist litt mindre enn vanlig (da jeg er noe overvektig og har gått inn for å spise litt mindre og sunnere og bevege meg litt mer), men absolutt ikke "sultet" meg på noen måte eller gått veldig mye ned i vekt raskt. Har alltid vært litt overvektig, så jeg tviler sterkt på at vekten min har innvirkning her ettersom alt har vært som normalt helt til nå. Føler meg ellers helt fin og vanlig i kroppen. Jeg lurer på hva som kan være grunnen til at mensen nå har uteblitt så lenge og om det er noe som må sjekkes hos lege umiddelbart eller om jeg bare kan vente og se om den dukker opp neste måned? Noen med erfaringer eller idéer til hva det kan være? Anonymkode: 2a128...6c9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg er en jente på 22. Har hatt noenlunde regelmessig mens siden jeg var 14, og den har aldri uteblitt helt, selv om det har variert med 2-3 dager. Nå er mensen derimot forsinket med en hel uke, selv om jeg har hatt menslignende smerter av og på noen av dagene. Har tatt en graviditetstest, med negativt svar, selv om jeg fikk mens etter at jeg hadde sex forrige gang bare for å være sikker. Det siste halvåret har jeg spist litt mindre enn vanlig (da jeg er noe overvektig og har gått inn for å spise litt mindre og sunnere og bevege meg litt mer), men absolutt ikke "sultet" meg på noen måte eller gått veldig mye ned i vekt raskt. Har alltid vært litt overvektig, så jeg tviler sterkt på at vekten min har innvirkning her ettersom alt har vært som normalt helt til nå. Føler meg ellers helt fin og vanlig i kroppen. Jeg lurer på hva som kan være grunnen til at mensen nå har uteblitt så lenge og om det er noe som må sjekkes hos lege umiddelbart eller om jeg bare kan vente og se om den dukker opp neste måned? Noen med erfaringer eller idéer til hva det kan være? Anonymkode: 2a128...6c9 Jeg ville nok ha tatt en graviditetstest til bare for å være sikker (= Jeg har også opplevd det samme det siste året selv om jeg har brukt samme p-pille merket i 10 år. Ble mildt sagt stressa for å si det sånn Jeg tror nok ikke et lite underskudd av mat er problemet. Stresser du mye om dagen? Noe spesielt du tenker på? sånne ting kan virke inn.. hvis ikke ville jeg tatt en tur til legen de neste dagene bare for å sjekke at alt er i orden. Du bør ikke vente til neste mnd nei.. å ta en telefon til legen er ihverfall greit. Anonymkode: 6fe8c...cc2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå