AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Del Skrevet 7. mai 2017 Jeg har en hvit genser i 100% cashmere fra H&M, som jeg presterte å få to flekker med selbruning på da flasken var lekk i en koffert :-( Har fått flekkene fra mørk brunt til lys gult med gallesåpe og flekkfjerner, men tror ikke jeg greier å få de helt vekk. Så da tenkte jeg det kanskje var en løsning å farge genseren i en litt mørk farge som dekker flekkene... noen som har gjort det med cashmere? Hva slags type farge brukte dere i så fall? kanskje noen har tips til en veldig bra flekkfjerner jeg kan prøve først? Anonymkode: 11720...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 7. mai 2017 #2 Del Skrevet 7. mai 2017 Prøve nylonvask? Selv har jeg brukt farge fra renseri til ull, gikk fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Del Skrevet 7. mai 2017 Å, jeg visste ikke om nylonvask, skal sjekke der ut! Takk :-) Så de selger farge på renserier? Anonymkode: 11720...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Del Skrevet 7. mai 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en hvit genser i 100% cashmere fra H&M, som jeg presterte å få to flekker med selbruning på da flasken var lekk i en koffert :-( Har fått flekkene fra mørk brunt til lys gult med gallesåpe og flekkfjerner, men tror ikke jeg greier å få de helt vekk. Så da tenkte jeg det kanskje var en løsning å farge genseren i en litt mørk farge som dekker flekkene... noen som har gjort det med cashmere? Hva slags type farge brukte dere i så fall? kanskje noen har tips til en veldig bra flekkfjerner jeg kan prøve først? Anonymkode: 11720...d10 Dette kan bli å kaste penger og arbeid ut av vinduet. Flekker på ull/kashmir får du neppe bort med farging, og særlig ikke feite flekker etter krem. Klær og kosmetikk i samme koffert har du vel nå lært at er en dårlig mix? Bruk alltid plastposer utenpå ting som kan lekke og knyt plastposen godt igjen før du legger det i kofferten. (I tilfelle andre vil lære av noen med dårlig erfaring.) Anonymkode: e619d...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 7. mai 2017 #5 Del Skrevet 7. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å, jeg visste ikke om nylonvask, skal sjekke der ut! Takk :-) Så de selger farge på renserier? Anonymkode: 11720...d10 Ja, de selger farge i både pulver og i flytende form. Jeg tok den i flytende form selv om det var den andre som ble anbefalt til ull, den krevde 40 grader men jeg brukte kun 30 grader og det gikk helt fint. Har også lest om at folk bruker slik gelekonditorfarge, cacas, wilton o.l til å farge med. Men da må man bruke eddik for å binde fargen. Og så må man koke vann osv å legge det i. Det skal visst gå fint med ull så lenge en ikke beveger på tøyet når det er i det kokende vannet. Turte ikke ta å prøve den varianten selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #6 Del Skrevet 7. mai 2017 50 minutter siden, Forundret.. skrev: Ja, de selger farge i både pulver og i flytende form. Jeg tok den i flytende form selv om det var den andre som ble anbefalt til ull, den krevde 40 grader men jeg brukte kun 30 grader og det gikk helt fint. Har også lest om at folk bruker slik gelekonditorfarge, cacas, wilton o.l til å farge med. Men da må man bruke eddik for å binde fargen. Og så må man koke vann osv å legge det i. Det skal visst gå fint med ull så lenge en ikke beveger på tøyet når det er i det kokende vannet. Turte ikke ta å prøve den varianten selv.. Tusen takk for tips, skal stikke innom et renseri :-) Anonymkode: 11720...d10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 7. mai 2017 #7 Del Skrevet 7. mai 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for tips, skal stikke innom et renseri :-) Anonymkode: 11720...d10 Bare hyggelig det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå