AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #1 Skrevet 6. mai 2017 Andre som var på Markedsdagen i dag i Bogstadveien (Majorstuen, Oslo)? Så et lite ''STOP''-skilt i hver ende av gaten, og i løpet av turen ned hele ruta som tar 15 min. kun å gå, da så jeg bare 1-3 vektere. Hvor mange vektere det da var pr. unike besøkende der må vel ha vært rundt 1 pr. 20-tusen eller noe? Var det ikke slik at sikkerhetstiltak rundt offentlige arrangementer var tema for litt siden etter alt som har skjedd i Europa de siste årene, og faktisk skulle bli innført? Eller har vi bare blocket det ut og tenkt at ''det går sikkert fint''? Anonymkode: 3eaad...a4b 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #2 Skrevet 6. mai 2017 Jeg var der og tenkte litt det samme. Tenk om noen hadde kjørt en lastebil nedover gaten her nå😬 Anonymkode: 18bc9...502 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Det har skjedd terrorangrep i Europa de siste årene, men ser man på tallene så er det faktisk ikke mange som har mistet livet i et terrorangrep. Man kan ikke begynne å sperre og blokkere alle gater fordi det kanskje kan kjøre en lastebil inn i folkemengden. Hvis man har lyst til å gjøre andre vondt, så er det fortsatt mange måter å gjøre det på. Blant annet kan alle som eier et våpen ta med dette på et sted hvor det er mange mennesker. Man kan også ta meg seg gass og starte brann. Det er heller ingen som hindrer deg i å ha en hjemmelaget bombe på deg. Poenget mitt er - tusen ting kan skje. Heldigvis ser vi at ting ikke skjer så ofte. Det har ikke vært et eneste terrorangrep i Norge for eksempel. Hadde det vært terrorangrep i Norge hver måned, så forstår jeg at folk hadde vært redde, men dette er ikke tilfelle. Anonymkode: 94d4d...a46 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var der og tenkte litt det samme. Tenk om noen hadde kjørt en lastebil nedover gaten her nå😬 Anonymkode: 18bc9...502 Dersom noen hadde kjørt en lastebil nedover gata, hadde verken bedre avsperring gjennom skilting eller flere politifolk hjulpet... Anonymkode: 53584...d2d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har ikke vært et eneste terrorangrep i Norge for eksempel. Anonymkode: 94d4d...a46 Så fort glemmer du, ja? 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom noen hadde kjørt en lastebil nedover gata, hadde verken bedre avsperring gjennom skilting eller flere politifolk hjulpet... Anonymkode: 53584...d2d Det er jo nettopp det som hadde hjulpet... Et lite plastskilt med ''STOPP'' vs. en betongmur? En vekter pr. 20 K innbyggere, vs. å faktisk se politifolk ute i gatene? Anonymkode: 3eaad...a4b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå