AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #1 Skrevet 6. mai 2017 Lang historie kort; Pga at vi ikke får bhgplass før til høsten så er jeg hjemme i ulønnet permisjon. Dette medfører selvfølgelig at vi har det ganske trangt økonomisk, men det går sånn akkurat. Vi har ikke mulighet til kafé og restaurantbesøk, hvilket er helt greit. På min manns jobb har de kantine med kokk. De har dén buffeten å velge i, samt juic, kaffe, kaker - you name it. I tillegg til kaffe og kakepause et par timer etter lunsj. Jeg har derfor tatt meg friheten til å handle inn pittelitt yoghurt, juice og litt annet godt pålegg som jeg kan ha på dagene. Og så til problemet; på ettermiddag/kveld tømmer min mann alt av juice og yoghurt etc. og mener at det har han full rett i. Og selvfølgelig har han egentlig det, men da er jeg tilbake til skive med ost dagen etter og han kan meske seg på jobb. Jeg har sagt til han at han kan unne meg dette siden jeg er den som går hjemme og ikke blir disket opp for, men det har han null forståelse for. selvfølgelig et i-landsproblem, men fortsatt sykt irriterende. Er jeg helt på jordet? Anonymkode: cb1eb...fac 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #2 Skrevet 6. mai 2017 Du er ikke på jordet. At han ikke ser hvor urimelig og egoistisk han er, er uforståelig. Anonymkode: 7ab61...1ee 31
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #3 Skrevet 6. mai 2017 Jeg synes heller ikke du er urettferdig, dette hadde jeg blitt skikkelig irritert over selv!! (Kjenner at jeg nesten ble litt sur på dine vegne nå, faktisk!) Anonymkode: 81505...145 20
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #4 Skrevet 6. mai 2017 Synes han er egoistisk og frekk. Han kunne latt deg ha denne lille gleden i hverdagen når han selv har flott kantine på jobb. Anonymkode: b5160...bc5 15
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #5 Skrevet 6. mai 2017 Han tømmer ALT av juice og yoghurt? Kjøp inn mer da! Eller handle på morgenen etter at han har gått på jobb, Anonymkode: 6cf26...6c3 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #6 Skrevet 6. mai 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lang historie kort; Pga at vi ikke får bhgplass før til høsten så er jeg hjemme i ulønnet permisjon. Dette medfører selvfølgelig at vi har det ganske trangt økonomisk, men det går sånn akkurat. Vi har ikke mulighet til kafé og restaurantbesøk, hvilket er helt greit. På min manns jobb har de kantine med kokk. De har dén buffeten å velge i, samt juic, kaffe, kaker - you name it. I tillegg til kaffe og kakepause et par timer etter lunsj. Jeg har derfor tatt meg friheten til å handle inn pittelitt yoghurt, juice og litt annet godt pålegg som jeg kan ha på dagene. Og så til problemet; på ettermiddag/kveld tømmer min mann alt av juice og yoghurt etc. og mener at det har han full rett i. Og selvfølgelig har han egentlig det, men da er jeg tilbake til skive med ost dagen etter og han kan meske seg på jobb. Jeg har sagt til han at han kan unne meg dette siden jeg er den som går hjemme og ikke blir disket opp for, men det har han null forståelse for. selvfølgelig et i-landsproblem, men fortsatt sykt irriterende. Er jeg helt på jordet? Anonymkode: cb1eb...fac Han har selvfølgelig rett til å spise fra skapet deres, men han trenger jo ikke å drikke en liter juice og en pakke pålegg hver kveld?? Er han feit? Beklager at jeg spør, men normalvektige spiser ikke på denne måten. Anonymkode: d7fd7...b73 3
Gjest ti10 Skrevet 6. mai 2017 #7 Skrevet 6. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har selvfølgelig rett til å spise fra skapet deres, men han trenger jo ikke å drikke en liter juice og en pakke pålegg hver kveld?? Er han feit? Beklager at jeg spør, men normalvektige spiser ikke på denne måten. Anonymkode: d7fd7...b73 "Er han feit?" Takk, den trengte jeg i dag!
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #9 Skrevet 6. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han tømmer ALT av juice og yoghurt? Kjøp inn mer da! Eller handle på morgenen etter at han har gått på jobb, Anonymkode: 6cf26...6c3 Dette handler nok ikke om at TS er for lat til å handle, men at de har det trangt økonomisk på grunn av at hun må gå hjemme i ulønnet permisjon fordi de ikke har fått BHG plass til barnet sitt. Anonymkode: 09eff...4ec 21
Pringle Skrevet 6. mai 2017 #10 Skrevet 6. mai 2017 Hvis dere har det trangt økonomisk men din mann får ubegrenset, gratis, deilig mat på jobben, sier det seg selv at en stor del av deres felles mat må reserveres til deg. Lurer på om han bare er teit, trangsynt, uempatisk eller direkte ondskapsfull. Hvordan gjør dere det med middag? 20
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #11 Skrevet 6. mai 2017 Han bør kutte ut kantinen mens dere har det trangt økonomisk. Anonymkode: c5b1c...b5b 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #13 Skrevet 6. mai 2017 Du gjemmer det i skuffen evt nederst i kjøleskapet med en haug poteter oppå. Ingen gidder å lete blant grønnsakene🍽 evt ha det i andre uappetittlige bokser/flasker. Anonymkode: 5d11d...bfc 6
altflyter Skrevet 6. mai 2017 #14 Skrevet 6. mai 2017 Ufattelig egoistisk og dårlig gjort! Syntes du skal vise han denne tråden! Selvsagt burde du også ha muligheten til litt kos når han allerede har tilgangen på dette. Har du forklart det til ham på samme måte som du forklarer det her? 2
altflyter Skrevet 6. mai 2017 #15 Skrevet 6. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du gjemmer det i skuffen evt nederst i kjøleskapet med en haug poteter oppå. Ingen gidder å lete blant grønnsakene🍽 evt ha det i andre uappetittlige bokser/flasker. Anonymkode: 5d11d...bfc Eller i en gammel tampax-eske. Slår aldri feil! 9
sol87 Skrevet 6. mai 2017 #16 Skrevet 6. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dump Anonymkode: 052f0...caa "SERR?" Som lillesøstera mi sier... 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #17 Skrevet 6. mai 2017 Gedigen drittsekk er han. Anonymkode: 35b6d...c83
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #18 Skrevet 6. mai 2017 Hva koster kantina i måneden? Regner med at han blir trukket en viss sum i måneden fra lønningen for å få tilgang. Om han skal unne seg kantine skal du få ha noen ting i kjøleskapet i fred. Anonymkode: 15c3d...a30 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #19 Skrevet 6. mai 2017 Dersom det er slik at dere ikke har råd til mer juice eller yoghurt syntes jeg du bør få ha det dere kjøper inn til å ha hjemme i fred, så lenge han kan spise og drikke dette hver dag på jobb. Hvis ikke må dere se om det er noe annet dere kan kutte ned på slik at dere får råd til nok yoghurt og juice. Samtidig så er ikke dette noe jeg ville hengt meg så mye opp i. Småbarnsperioden er tøff nok om man ikke skal lage problemer ut av små ting. Du kan forklare saken til mannen og si det blir veldig kjedelig for deg å aldri kunne kose deg litt, men det er vel bedre å spise tørre brødskiver ut juli fremfor å skape dårlig stemning i heimen ? Anonymkode: ec77c...469 1
altflyter Skrevet 6. mai 2017 #20 Skrevet 6. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom det er slik at dere ikke har råd til mer juice eller yoghurt syntes jeg du bør få ha det dere kjøper inn til å ha hjemme i fred, så lenge han kan spise og drikke dette hver dag på jobb. Hvis ikke må dere se om det er noe annet dere kan kutte ned på slik at dere får råd til nok yoghurt og juice. Samtidig så er ikke dette noe jeg ville hengt meg så mye opp i. Småbarnsperioden er tøff nok om man ikke skal lage problemer ut av små ting. Du kan forklare saken til mannen og si det blir veldig kjedelig for deg å aldri kunne kose deg litt, men det er vel bedre å spise tørre brødskiver ut juli fremfor å skape dårlig stemning i heimen ? Anonymkode: ec77c...469 Her er det ikke TS som er urimelig. Det er mannen, så jeg syntes faktisk det er han som skaper dårlig stemning. Da er det han som bør gå i seg selv og tenke over sine egne handlinger. TS skal ikke la seg tråkke på bare for å bevare husfreden 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå