Gå til innhold

Ryggekamera og sensor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For dere som har en av delene eller begge deler.. bruker dere kun det under rygging eller speil i tillegg? 

Anonymkode: 48f8c...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har begge deler, bruker speilene som jeg alltid har gjort, er umulig å plassere bilen rett om man skal rygge etter kameraet. Ryggesensor er egentlig bare en irriterende greie, mens kameraet er noenlunde nyttig, men bare til man kommer helt innpå det som evt. måtte stå bak bilen, og selvfølgelig om en eller annen unge skulle finne på å sette seg ned bak bilen (mens man rygger).

Er du i kjøpemodus kan du godt velge vekk de to tingene om du vil spare penger. Du klarer deg fint uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke pr. i dag, men kommer til å få det på min neste bil. Da jeg prøvekjørte bil med ryggekamera (aner ikke om det er sensor på den i tillegg) så var det helt fantastisk. Jeg rygget mens jeg sjekket speilene slik jeg vanligvis gjør, men kameraet var helt supert for å få grei avstand til det som var bak bilen (kantstein, annen bil osv.). Bilen jeg har nå (uten kamera) har en slik fasong at det er utrolig vanskelig å bedømme avstanden til bilen bak når jeg parkerer på en parkeringsplass. Når jeg tror jeg står i passe avstand så er det gjerne mer enn en halvmeter igjen. Dermed må jeg sette meg inn igjen og rygge 10-20 cm bare på synsingen. For så vidt bra at jeg er lenger unna enn jeg tror jeg er og ikke det motsatte, men det er uansett irriterende å nesten aldri treffe i første forsøk. 

Gleder meg til å få ryggekamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd bil med ryggekamera, men vil ikke si at ville ha hatt det. Det eneste fornuftige å bruke det til, er når en skal rygge bortil henger/campingvogn slik at draget ikke ødelegge ev. lakken på støtfangere. Ellers fungere det helt greit med speilene.

Er ikke kameraet innebygget slik at det vipper ut når du skal rygge, er det bortkasta penger uansett. Det blir så fort skittent så du må uansett ut for å tørke av det.

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Bruker både speil og ryggekamera. Sistnevnte var uvant i starten, men etter fire år med det er jeg hekta. Du skal uansett bruke speil. Og jeg må jo se ut vinduene også i fall det kommer fotgjengere. Får snart ny bil, den har parkeringsassistent. Usikker på det, men er vel mest uvant til å begynne med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begge deler, men bruker speil i tillegg. Er ikke god til å bedømme avstand i speil, så der er sensorene gode å ha. Kameraet bruker jeg for å se ting som sensorene kanskje ikke oppdager, som pullerter, stolper osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vant til å kun bruke speil så ryggekamera blir sjeldent brukt. Dersom det er litt trang parkering så synes jeg at det er fint som backup :) Stoler selvsagt ikke 100% på sensoren 

Anonymkode: 4d477...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med ryggesensor. I kombinasjon med speilene gir det god kontroll på posisjonen til bilen. Det er forskjellig lyd avhengig av avstanden, så ørene holder styr på det, mens jeg har øynene på speilene, evt snur meg. 

Ryggekamera føler jeg bare konkurrerer om oppmerksomheten uten å gi så veldig mye mer info. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg elsker ryggekameraet på bilen min og skal aldri mer ha bil uten. Jeg bruker det i kombinasjon med speilene og synes det er et utrolig godt supplement som gjør rygging i trange parkeringshus og lukeparkering mye mye enklere. Sensorene kunne jeg klart meg foruten. De gir utslag i overkant tidlig. 
Jeg ser det som en stor fordel om kameraet er av den typen som vipper ut når bilen settes i revers, og som ellers ligger beskyttet. På min bil ligger kameraet ubeskyttet, og på snøføre eller hvis jeg har kjørt der det er vått og skittent blir det fort dårlig sikt gjennom kameraet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ryggekamera! Men jeg bruker speilene for å rygge på plass, men ryggekamera for å se hvor langt bak jeg kan kjøre.

Bilen min har kamera overalt, slik at jeg får opp bilens plassering og ting rundt, men bruker ikke det til så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min har kamera rundt over alt. Så jeg kan ha på forskjelllge type kamera . Når jeg rygger liker jeg å ha på det som viser bilen fra oppe og ned. Jeg bruker speil og snur meg likevel. Men parkerer alltid nøyaktig slik jeg ønsker med å se på kameraet også . Kommer aldri til å kjøre bil uten igjen. Det er luksus . 

 

Anonymkode: a3fdf...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater ryggesensor for de pleier alltid å være så "feige" :ler: så det har jeg ikke på bilen jeg har nå. Har ryggekamera, men det blir svært sjeldent brukt, kun som ekstra backup i tilfeller hvor jeg vet det er barn på parkeringsplassen eller jeg ønsker å rygge så nærme en bil bak meg som mulig som når jeg skal ut av en trang lukeparkering. Har en ganske stor pickup så det er litt større blindsoner og da er det greit å ha kamera som en støtte sånn i tilfelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...