AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #1 Skrevet 5. mai 2017 Fant henne utenfor døra når jeg skulle ut i formiddag. Hun hadde ingen ytre skader, men øynene var åpne. Kunne ikke se noe blod eller oppkast i nærheten. Jeg så henne sist i går kveld og hun virket da helt normal. Hun ville selv ut i natt. Sambo så ikke henne når han skulle på jobb i dag tidlig, og jeg gikk ut 3 timer senere da jeg fant henne. Vi valgte å ikke obdusere henne, men overleverte henne til dyreklinikken. Det kan jo selvfølgelig være et naturlig dødsfall, men tankene kverner litt alikevel. Snakket med naboen forrige uke og hun klaget voldsomt over denne katten vår som hun mente gravde hull i hagen hennes for å gå på do. Hva kunne jeg vel gjøre med det?? At jeg fant henne død i dag får meg til å mistenke rottegift, men kan ikke gå å beskylde naboen helt uten videre.. Kan ikke rottegift ta noen dager?? Ville ikke jeg da ha merket noe i går kveld?? Anonymkode: ad97d...834
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #2 Skrevet 5. mai 2017 Vanskelig å vite hva som har skjedd når dere ikke vil obdusere. Men det kan være alt fra innvendig blødning på grunn av skade eller rottegift. Anonymkode: 72742...d54 12
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #3 Skrevet 5. mai 2017 Utrolig trist sender deg en varm klem Umulig å vite når dere ikke valgte å obdusere men hadde tenkt det samme som deg Anonymkode: 442cd...544 6
Kontormus Skrevet 5. mai 2017 #4 Skrevet 5. mai 2017 Først: så trist med pusen din! 😢 Du sier at hun virket fin i natt, og ikke å se når din samboer dro? Jeg vet at noen er så jævlige at de lurer i hunder frostvæske når de vil ønsker den død. Kan tenke meg at det er like skadelig for katter. Tror dog at symptomer er ganske tydelige i mange timer før de dør. Tenker det samme om rottegift. Ville googlet litt. Men slik det høres ut kan vitale organer ha sviktet akutt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #5 Skrevet 5. mai 2017 Huff alltid trist når dyr dør. Men jeg ville obdusert, om ikke annet for å avdekke om det er en psykotisk kjæledyrmorder i nærheten. Anonymkode: 86325...7b3 11
Maleficenta Skrevet 5. mai 2017 #6 Skrevet 5. mai 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fant henne utenfor døra når jeg skulle ut i formiddag. Hun hadde ingen ytre skader, men øynene var åpne. Kunne ikke se noe blod eller oppkast i nærheten. Jeg så henne sist i går kveld og hun virket da helt normal. Hun ville selv ut i natt. Sambo så ikke henne når han skulle på jobb i dag tidlig, og jeg gikk ut 3 timer senere da jeg fant henne. Vi valgte å ikke obdusere henne, men overleverte henne til dyreklinikken. Det kan jo selvfølgelig være et naturlig dødsfall, men tankene kverner litt alikevel. Snakket med naboen forrige uke og hun klaget voldsomt over denne katten vår som hun mente gravde hull i hagen hennes for å gå på do. Hva kunne jeg vel gjøre med det?? At jeg fant henne død i dag får meg til å mistenke rottegift, men kan ikke gå å beskylde naboen helt uten videre.. Kan ikke rottegift ta noen dager?? Ville ikke jeg da ha merket noe i går kveld?? Anonymkode: ad97d...834 Åååh herreguud så grusomt. Kondolerer. Får lyst til å grine når jeg leser sånt. Tenker med gru om det var min katt 😨😢😭. Fy faen hvis det er naboen. Ooh de stakkars blomstene i hagen liksom. Det er greit å drepe et dyr pga noen jævla planter liksom? 6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #7 Skrevet 5. mai 2017 Huff. Sender en stor virtuell klem. Det er fælt når dyrene dør. De blir jo en del av familien. Kan jeg bare spørre hvor gammel pus var? Mange katter gjemmer skader og sykdommer og da vil dødsfall komme litt brått på. Hun kan ha blitt forgiftet direkte, men kan også få i seg giften indirekte gjennom å spise forgiftede mus og rotter. Har naboen din sagt noe? Kan også være mye annet som har forårsaket det. Anonymkode: 4c821...235 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #8 Skrevet 6. mai 2017 uff så forferdelig synes ikke du bør tenke så mye på det med naboen ts. Det er uansett umulig å vite. Katter er kjent for å skjule symptomene sine, så hun kan ha vært syk, eller det kan ha vært noe akutt med indre organer som har skjedd. Selv om naboen ikke likte katter så er det en lang vei å gå fra det til å faktisk forgifte en katt, og folk flest er ikke så syke håper jeg klem til deg Anonymkode: 11477...f5e 5
Jerry Lee Skrevet 6. mai 2017 #9 Skrevet 6. mai 2017 Har ikke noe svar på det du lurer på. Men trist å lese.
palamina Skrevet 6. mai 2017 #10 Skrevet 6. mai 2017 Så fælt, helt forferdelig! Men hvorfor ønsker dere ikke å obdusere henne? Kanskje du vil angre senere hvis du ikke prøver å finne ut av hva som skjedde. Huff stakkar, stor klem til dere. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #11 Skrevet 6. mai 2017 Jeg har ikke noe svar til hva som kan ha skjedd, men så utrolig trist og forferdelig Jeg vet uheldigvis hvordan den følelsen er da min katt ble torturert/mishandlet så ille da han var ute at eneste muligheten da jeg fant han utenfor hjemmet var å ta han med til dyrlegen med en gang og avlive han. Mennesker kan være så jævlige Klem Anonymkode: 9d569...963 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #12 Skrevet 6. mai 2017 Du vil jo aldri finne det ut om du ikke obduserer. Vet ikke hvorfor du valgte å ikke ville vite det? Klart det kan være naboen, folk gjør sånt! Hvor gammel var katten? Når katter vet at de skal dø så går de gjerne et sted og gjør det, de legger seg ikke til rett foran døra til eieren. Katten har jo klart å karre seg hjem, kanskje den kom for å be om hjelp. Dette lukter mystisk lang vei! Anonymkode: 20f19...45b 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #13 Skrevet 6. mai 2017 Jeg skjønner hun godt hvis det er slik at en nabo har lagt ut gift hvis katten din har oppført seg som et skadedyr. Det er viden kjent hvor lite katteeiere bryr seg om ubehaget katten deres skaper for andre med graving, driting og pissing over alt. Anonymkode: 92331...d1f 2
Ananas. Skrevet 6. mai 2017 #14 Skrevet 6. mai 2017 Selv om det KAN være naboen eller noen andre, er det jo også greit å huske på at de fleste som klager på katter (og andre dyr) gjør jo bare akkurat det - klager, uten å finne på noe annet tull. Når du ikke obdusererer får du ikke svar, og da bør du heller ikke legge skylden på naboen. 3
lovedrug Skrevet 6. mai 2017 #15 Skrevet 6. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe svar til hva som kan ha skjedd, men så utrolig trist og forferdelig Jeg vet uheldigvis hvordan den følelsen er da min katt ble torturert/mishandlet så ille da han var ute at eneste muligheten da jeg fant han utenfor hjemmet var å ta han med til dyrlegen med en gang og avlive han. Mennesker kan være så jævlige Klem Anonymkode: 9d569...963 Stakkars pus ,blir så sint når jeg leser sånt . Håper de som har gjort det får det helt jævlig i livet,de har ikke livets rett .
Gjest Catalina Culès Skrevet 6. mai 2017 #16 Skrevet 6. mai 2017 Så trist Stakkars pusen. Helt forferdelig å lese. Sender en klem
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #17 Skrevet 6. mai 2017 Uff så dumt ts Likevel tenker jeg at naboen din bare er en av dem som klager over kjæledyr og som folk flest aldri gjør noe med det. Det er merkelig at katten din døde uten noen fysiske skader, men det er jo mulig at det har vært rottegift i hagene til folk eller andre kjemikalier? Anonymkode: 970a8...86d 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #18 Skrevet 6. mai 2017 Hvorfor vil du ikke obdusere, TS? Når du samtidig antyder at du mistenker naboen? Og ja, mennesker kan være grusomme. Naboen til mine svigerforeldre drepte både hunden og katten til svigers. Med gift. Med katten gikk det ganske fort. Men hunden led grusomt før den døde. Jeg skal spare dere for detaljene, men det er helt for jævlig. Jeg vet at det er forskjell på dyr og mennesker. Men jeg må innrømme at jeg synes det er helt ok at karma slo hardt tilbake. Naboene døde i en bilulykke. Ikke noe tap for menneskeheten. Sånne folk har ikke livets rett. Anonymkode: 98dd7...96f 4
GammelKaktus Skrevet 6. mai 2017 #19 Skrevet 6. mai 2017 Synd at katten din døde men hvis du lurer sånn på hvorfor det skjedde og spekulerer i om naboen har forgiftet katten, hvorfor valgte du da å la vær å obdusere? 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #20 Skrevet 7. mai 2017 Beklager, men ingen sympati fra meg. Kun til katten som har dødd i smerte alene, uten å klare å komme inn. Dette skjer hele tiden, de som sender ut katter uansett VET risikoen for tidlig og voldelig død er tilstede i skremmende stor grad. Men velger å gamble. Anonymkode: 1cd00...ee8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå