AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #1 Skrevet 5. mai 2017 Hei Jeg opplever noe ubehagelig som jeg ikke helt hvordan jeg skal beskrive. Av og til når jeg sover så våkner jeg av at jeg biter/skjærer tennene hardt. Det kommer en høy lyd, og det føles som jeg har ødelagt tennnene. Det skjedde i natt, og den ene nedre fortannen har fått et hakk (men det kan hende det stammer fra noe annet). Dette kan skje flere ganger på en uke eller så kan det gå flere måneder imellom. Jeg våkner alltid like før jeg "hogger til" og får som regel litt vondt i kjeven i ettertid. Noen som vet hvorfor dette skjer og hva jeg bør gjøre? Anonymkode: d64ca...f40
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #2 Skrevet 5. mai 2017 Du bør dra til en tannlege og få tilpasset tannbeskytter. mange skjærer tenner om natten å det kan gi store skader over tid. Anonymkode: 20eb4...23e
FluffyJuggernaut Skrevet 5. mai 2017 #3 Skrevet 5. mai 2017 Du må dra til tannlegen og må en tanngard som du sover med. Det blir å beskytte tennene dine og minske sjansen for hodepine.
Million Skrevet 5. mai 2017 #4 Skrevet 5. mai 2017 Jeg kjenner en fyr som har skjært tenner om natten i hele sitt liv. Han har slitt ned fortennene sine til nesten det halve (eller ikke fullt så ille da, men det er godt synlig) pga dette. Han har aldri giddet å gå til tannlegen og fått tannskinne til å bruke om natten. Det beskytter tennene. Du bør gå til tannlegen, hvis det er så at du biter så hardt at tennene får hakk.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #5 Skrevet 5. mai 2017 Det er psykisk og stressrelatert. Du bør se på hva som ligger og gnager dersom problemet er nyoppstått. Anonymkode: 3ee0a...861
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå