Gå til innhold

Marta Alise


Kelsi

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, superdupermeg skrev:

Det jeg ikke skjønner er hvordan de (spesielt han) stiller opp på alt som dukker opp for å fortelle om hvordan han har gått ut av det miljøet og er ferdig med det kriminelle livet. Og mens han går å venter på å starte soningen så gjør han noe som gir han 7 nye år.

Har også tenkt på det, da de var med på Insider sa hun vel noe sånn som at retten burde ta høyde for at han hadde tatt avstand fra miljøet der og at de var sammen og skulle ha et vanlig liv osv. Hun har også skrevet om at rettsvesenet ikke tar hensyn til at de skal få treffes osv når de driver å flytter han fra fengsel til fengsel. Hun kunne jo snakke med han fra en haug bak fengselet da han var i Arendal, før han ble flyttet til Oslo. Men når han gjentar ulovlige hendelser så skjønner man jo rettsvesenet...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løgner og atter løgner. Skal du holde deg vekke fra det kriminelle livet, så skal du ikke "hjelpe" og involvere deg med kriminelle venner. Diverse seilturer, diverse møter og han drar til Nederland for å snakke med hasjfolk! Bra dum hvis du ikke forstår at dette ikke tar seg bra ut, for en som var ferdig med sitt kriminelle liv. Han framstiller at han bare var snill og ville hjelpe en venn som egentlig ikke ville gjøre kriminelle ting.....haha... ugler i mosen definitivt.....

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Maskopi skrev:

Har også tenkt på det, da de var med på Insider sa hun vel noe sånn som at retten burde ta høyde for at han hadde tatt avstand fra miljøet der og at de var sammen og skulle ha et vanlig liv osv. Hun har også skrevet om at rettsvesenet ikke tar hensyn til at de skal få treffes osv når de driver å flytter han fra fengsel til fengsel. Hun kunne jo snakke med han fra en haug bak fengselet da han var i Arendal, før han ble flyttet til Oslo. Men når han gjentar ulovlige hendelser så skjønner man jo rettsvesenet...

Hun må jo føle seg litt lurt og kanskje også litt dum nå. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marta er vel en del år yngre enn han og tydelig han har manipulert henne. Hun sitter å forsvarer en kriminell. For streng straff, han har jo ikke drept noen eller utført voldt. Noe sier meg at han nok har lyvd mye. Pyntet på ting osv og garantert lovet at han skal ta seg sammen og alt skal bli bedre når han kommer ut. Bullshit

Han kommer til å gjøre det samme så fort han kommer ut. Det gir han kick av å leve farlig. Da er det tilbake til fengsel igjen. En ond sirkel. Han har holdt på i 20 år. Ikke mye håp. Synd hun er så naiv.

Håper noen åpner øynene hennes! Hun burde uten tvil gå fra han. Hun kan ikke vente på han. Hun er ung og har hele livet foran seg. Synes det er trist at hun kaster bort alle disse årene på å vente på en som aldri kommer til å endre seg :(

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han ikke klarer å holde seg borte når han har det såå fantastisk med en kjæreste som tilber han og han går attpåtil å venter på en ny soning, så er det lite håp ja...dessverre....men, er vel lite raske penger å hente på NAV.....

At hun kan si at han er sååå snill, vanlig og ordentlig....herregud....han var kriminell og i et forhold når han møtte Marta og var utro med henne.....sjarmerende fyr ja...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Max Potente

Siden de begge har blogget om dette og delt mye så føler jeg at jeg har lov å synse litt. Som kjent så trenger man tre punkter for å trekke en rett linje. Jeg har ikke lyst til å legge meg ut med noen (:redd:), men selv om alle kan endre retning så er vel dette den åttende dommen hans, og da skal det mye til for å snu skuta helt rundt. Uansett så er det likevel hans handlinger som igjen får konsekvenser, og en av de konsekvensene er at de må være atskilt.

Marta Alise virker som ei jente med bein i nesa og fremtiden for seg, og jeg synes det er direkte egoistisk, umodent og korttenkt av den innsatte å fortsette forholdet fra bak murene. Hans ukloke handlinger og farlige livsstil smitter over på henne, og hun skal sette livet sitt på vent. Deres kjærlighetshistorie blir fremstilt så romantisk og mot alle odds, men i virkeligheten så er det veldig vanlig at kvinner blir utnyttet slik, for det vil jeg faktisk kalle det. Det er veldig kjekt for en innsatt å ha ei dame eller damer på utsiden til div. formål, og uansett hva den innsatte lover så har ikke dama i forholdet noen garanti for at det blir de to engang når han kommer ut. 

Om han hadde vært min kompis så hadde jeg bedt ham tenke seg godt om nå, og ikke fokusere kun på hva som gagner ham selv. Alle kan gjøre feil, men dette er strekker seg over tjue år. 

Endret av Max Potente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Max Potente skrev:

Siden de begge har blogget om dette og delt mye så føler jeg at jeg har lov å synse litt. Som kjent så trenger man trenger tre punkter for å trekke en rett linje. Jeg har ikke lyst til å legge meg ut med noen (:redd:), men selv om alle kan endre retning så er vel dette den åttende dommen hans, og da skal det mye til for å snu skuta helt rundt. Uansett så er det likevel hans handlinger som igjen får konsekvenser, og som en konsekvens av det så må de være atskilt.

Marta Alise virker som ei jente med bein i nesa og fremtiden for seg, og jeg synes det virker direkte egoistisk, umodent og korttenkt av den innsatte å fortsette forholdet fra bak murene. Hans ukloke handlinger og farlige livsstil smitter over på henne, og hun skal sette livet sitt på vent. Deres kjærlighetshistorie blir fremstilt så romantisk og mot alle odds, men i virkeligheten så er det veldig vanlig at kvinner blir utnyttet slik, for det vil jeg faktisk kalle det. Det er veldig kjekt for en innsatt å ha ei dame eller damer på utsiden til div. formål, og uansett hva den innsatte lover så har ikke dama i forholdet noen garanti for at det blir de to engang når han kommer ut. 

Om han hadde vært min kompis så hadde jeg bedt ham tenke seg godt om nå, og ikke fokusere kun på hva som gagner ham selv. Alle kan gjøre feil, men dette er strekker seg over tjue år. 

Veldig godt reflektert og jeg håper Marta leser dette og tar det til seg.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moongirl skrev:

Når han ikke klarer å holde seg borte når han har det såå fantastisk med en kjæreste som tilber han og han går attpåtil å venter på en ny soning, så er det lite håp ja...dessverre....men, er vel lite raske penger å hente på NAV.....

At hun kan si at han er sååå snill, vanlig og ordentlig....herregud....han var kriminell og i et forhold når han møtte Marta og var utro med henne.....sjarmerende fyr ja...

Så han har vært utro å ja? Lover jo godt det.  🙄

Unnskyld meg, men hva ser hun i han?! Synes faktisk det er dårlig gjort av han å forvente hun skal måtte vente på han. Kaste bort livet sitt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest bloggen hennes og ikke fulgt med på denne saken, men vilt at hun vil vente på han i flere år 😨

Hadde jeg måtte sone i flere år, så hadde jeg sagt til kjæresten min at han ikke skulle vente på meg og heller gått videre med livet. Urimelig at han skal sette livet på vent og vente på meg. Hadde fått dårlig samvittighet jeg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Max Potente

Fra innlegget det er linket til over: 

"Det var mye jeg måtte finne meg i, i begynnelsen av "forholdet" vårt. Jeg måtte godta at han måtte dra hjem til kjæresten sin, jeg måtte godta at han måtte svare henne på meldinger og når hun ringte måtte jeg være stille i bakgrunnen. Det var netter hvor jeg lå ved siden av han mens han sov, jeg gråt meg selv i søvne, jeg så ikke ende på det. Jeg følte meg fortapt selv om det kun pågikk i noen få uker. Det er ikke greit å være den som sitter der å venter heller, i hvertfall ikke når man har begynt å få sterke følelser for den personen som kanskje aldri blir din."

Dette lover ikke godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2018 den 15.22, Miranda16 skrev:

Når jeg så den dokumentaren  om dem, så var det ganske tydelig hvor manipulert hun har blitt av ham. F.eks hun sa noe sånt som at det å smugle narkotika ikke rammer noen andre. Så hun kunne ikke forstå hvorfor han hadde fått så streng straff. Det er ikke drap eller vold han hadde utført

Ikke så sikker på hvor manipulert hun er, får heller inntrykk av ar hun synes det er litt "stas" og kult å være sammen med en badboy. Hu virker litt enkel og overfladisk rett og slett..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Den stakkars jenta vil forhåpentligvis ta til fornuft snart. Men jeg syntes synd på henne, og føler allerede med henne med tanke på hvor mye hun vil slite fremover i livet pga hans valg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Klappe skrev:

Hun legger opp til at vi skal tro hun er gravid på snap

Noe voldsomt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitting
5 timer siden, Sofagris skrev:

Hvordan legger hun opp til det?

Først satt hun på nettet og scrollet etter babyklær, så var hun ute i butikk og kjøpte babyklær, hadde matbehov, nå sist fikk hun brev (?) fra Audun hvor det stod "jeg vil oxo!!!! :-)" på baksiden av en påskehare. Hvor hun deretter nevla på en baby-onepiece-klesdrakt og grein litt.

Redigering: det har vært mye tissing på snap også i det siste. Hu filma seg selv på do, på do i skogen, snap av at hun må opp og tisse på natta.

Endret av Vitting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke overrasket meg om hun faktisk var gravid. Så naiv tror jeg dessverre hun er...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...