AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #1 Skrevet 4. mai 2017 Har så lenge jeg kan huske hatt problemer med magen. I løpet av en måned så har jeg kanskje 2-3 dager der jeg faktisk må presse litt for å få ut bæsjen. Ellers bare fyker den ut. Litt som sjokolademousse. Må nesten alltid på do etter middag. Om jeg spiser pizza, taco og litt sånn fet mat spruter det veggimellom (sorry detaljer). Men det er kanskje vanlig etter fet mat? Har egentlig blitt vandt til å aldri ha normal avføring. Som regel får jeg akutt vondt nederst i magen og får ut det meste med en gang. Men ofte må jeg gå 2-3 ganger etter hverandre. Noen få ganger får jeg veldig vondt i halve del av magen nederst, og da føles det som noe jeg kan tenke at er det samme som rier 😅 Og da må jeg presse når det gjør mest vondt ellers får jeg det ikke ut. Nå har jeg derimot gått på lavkarbo litt over 1 uke, og måtte ikke bæsje på 3 dager. Nå har jeg akkurat vært på do og presset ut noe som føltes ut som om det skulle revne rompa 😅 Spurte legen for noen år siden om han kunne teste for dette, men han sa at det kun var tynne mennesker som hadde dette (er overvektig).. kan dette være gluten eller bare ibs? Anonymkode: 62ab3...98d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #2 Skrevet 4. mai 2017 Det er da ikke bare tynne mennesker som har glutenallergi, hva slags lege er det egentlig? Bytt lege og få en skikkelig utredning du kan ha både glutenallergi og IBS men dette må du faktisk sjekke Anonymkode: 95f74...62c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #3 Skrevet 5. mai 2017 Kun tynne mennesker som reagerer på gluten?! Shitt. Da må det være noe veldig galt med både baderomsvekta mi og speilet mitt, for jeg veier 110 kg og har cøliaki. Føler meg ikke så tynn. Men om legen din sier det så! Anonymkode: 32b8b...6da 2
Gjest Solsmil Skrevet 5. mai 2017 #4 Skrevet 5. mai 2017 Jeg ville startet med å bytte lege. Ellers minner symptomene dine om mine, og jeg har ibs, men det kan også være glutenallergi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå