hocane Skrevet 6. mai 2017 #21 Skrevet 6. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alle barn som har fedre som bryr seg så mye som kansje du hadde gjort, desverre. Og det er ikke bare bare å finne en mann som er villig til å bli far til et barn som ikke er hans. Det handler om tilknytning. Det er ikke alltid det blir naturlig for et barn å knytte seg til en stefar, og omvent, så det er jo ikke bare å "finne en pappa" til barnet og så fort som mulig. For barnet sin skyld så er det viktig at denne mannen er villig til å være omsorgsperson. Selvfølgelig er jeg enig i det. Og finner du deg engang i den posisjonen at du er alenemor ønsker jeg deg lykke til, alt jeg sier er at som alenemor finner du deg i en ugunstig posisjon både for deg selv og barnet. Jeg liker bare ikke trenden de siste årene hvor vi fremhever og skryter av hvor sterke og flotte alenemødre er. Nei, det å være alenemor er ingenting å skryte av, all statistikk viser at barn som kommer fra alene mødre hjem har en mye høyere sannsynlighet for å ende opp i kriminalitet og droppe ut av skolen.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #22 Skrevet 9. mai 2017 På 6.5.2017 den 0.22, hocane skrev: Er du en alenemor finner du deg i en ugunstig situasjon. Det å være en alenemor er ikke noe å være stolt over eller hylle. Jeg er en stor tilhenger av kjernefamilien, det er ikke bare viktig for kvinner og menn, men det er utrolig viktig for barna. Men ja hvis du finner deg i en sånn situasjon ville jeg anbefalt å finne en mann så fort så mulig, for det å vokse opp uten en far er svært uheldig for et barn og det kan få store konsekvenser for barnet i fremtiden. Takk for at du trykker folk lengre ned enn de allerede er, at du ødelegger det lille av selvtillit. De færreste planlegger å bli alenemor! Og det er ingen god følelse å bli sett ned på som alenemor, dra med deg dritten en annen plass! Anonymkode: aed84...25e 1
hocane Skrevet 9. mai 2017 #23 Skrevet 9. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De færreste planlegger å bli alenemor! Det er flere enn du tror
Gjest Tutte Skrevet 9. mai 2017 #24 Skrevet 9. mai 2017 På Saturday, May 06, 2017 den 0.22, hocane skrev: Er du en alenemor finner du deg i en ugunstig situasjon. Det å være en alenemor er ikke noe å være stolt over eller hylle. Jeg er en stor tilhenger av kjernefamilien, det er ikke bare viktig for kvinner og menn, men det er utrolig viktig for barna. Men ja hvis du finner deg i en sånn situasjon ville jeg anbefalt å finne en mann så fort så mulig, for det å vokse opp uten en far er svært uheldig for et barn og det kan få store konsekvenser for barnet i fremtiden. Det du skriver her kan du fortelle eksmannen min. En umoden mann som stakk ifra alt da barnet var noen mnd gammelt for at fest og moro var viktigere. Ikke snakk som at det å være alenemor er noe kvinner stort sett velger selv.
Fru Uperfekt Skrevet 9. mai 2017 #25 Skrevet 9. mai 2017 På 6.5.2017 den 0.22, hocane skrev: Er du en alenemor finner du deg i en ugunstig situasjon. Det å være en alenemor er ikke noe å være stolt over eller hylle. Jeg er en stor tilhenger av kjernefamilien, det er ikke bare viktig for kvinner og menn, men det er utrolig viktig for barna. Men ja hvis du finner deg i en sånn situasjon ville jeg anbefalt å finne en mann så fort så mulig, for det å vokse opp uten en far er svært uheldig for et barn og det kan få store konsekvenser for barnet i fremtiden. Og jeg vil gjerne sitere tideligere biskop Lønning: "Det er for få alenemødre her i verden" En skal ikke holde sammen kun pga barna. Mannskontakt kan fåes av andre enn en far/stefar så det er ikke ett must at der er en far inne i bildet. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #26 Skrevet 9. mai 2017 På 6.5.2017 den 2.40, hocane skrev: Selvfølgelig er jeg enig i det. Og finner du deg engang i den posisjonen at du er alenemor ønsker jeg deg lykke til, alt jeg sier er at som alenemor finner du deg i en ugunstig posisjon både for deg selv og barnet. Jeg liker bare ikke trenden de siste årene hvor vi fremhever og skryter av hvor sterke og flotte alenemødre er. Nei, det å være alenemor er ingenting å skryte av, all statistikk viser at barn som kommer fra alene mødre hjem har en mye høyere sannsynlighet for å ende opp i kriminalitet og droppe ut av skolen. Du har for mye fordommer, slik skal ikke barn eller foreldre for den sags skyld bli møtt. De har ikke større mulighet for kriminell løpebane enn andre. SKJERPINGS- Anonymkode: f4e7f...7a2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #27 Skrevet 9. mai 2017 På 6.5.2017 den 2.40, hocane skrev: Selvfølgelig er jeg enig i det. Og finner du deg engang i den posisjonen at du er alenemor ønsker jeg deg lykke til, alt jeg sier er at som alenemor finner du deg i en ugunstig posisjon både for deg selv og barnet. Jeg liker bare ikke trenden de siste årene hvor vi fremhever og skryter av hvor sterke og flotte alenemødre er. Nei, det å være alenemor er ingenting å skryte av, all statistikk viser at barn som kommer fra alene mødre hjem har en mye høyere sannsynlighet for å ende opp i kriminalitet og droppe ut av skolen. Du liker ikke den trenden? selv er jeg ikke alenemor, men kan alikevel se at det du påstår er basert på fordommer, jeg synes mennesker skal heie hverandre fram og ikke tråkke på hverandre. Du har mye å lære, alle kan bli alene, alle kan bli syk, og DU er bare et menneske som trenger mer yrmykhet og livserfaring. Anonymkode: f4e7f...7a2
hocane Skrevet 10. mai 2017 #28 Skrevet 10. mai 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du liker ikke den trenden? selv er jeg ikke alenemor, men kan alikevel se at det du påstår er basert på fordommer, jeg synes mennesker skal heie hverandre fram og ikke tråkke på hverandre. Du har mye å lære, alle kan bli alene, alle kan bli syk, og DU er bare et menneske som trenger mer yrmykhet og livserfaring. Du har åpenbart ikke kunnskap om tema. Å vokse opp uten far er jævlig for et barn, å vokse opp uten en mor er jævlig for et barn. Og ja all datta og statistikk viser at barn som vokser opp under alene foreldre har en mye høyere sannsynlighet for å ende opp med å enten droppe ut av skolen eller bli kriminelle Heie på hverandre hvis du engang finner deg i en situasjon hvor du er ene alene foreldre? ja. Hylle alene mødre som konsept? Absolutt ikke. Det er ikke bare skadelig for kvinner og menn og kjernefamilien, men det er ødeleggende for barna. Nå hvis du ikke har et snev av kunnskap om realitetet av single mødre anbefaler jeg deg å se denne videoen.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #29 Skrevet 10. mai 2017 1 time siden, hocane skrev: Du har åpenbart ikke kunnskap om tema. Å vokse opp uten far er jævlig for et barn, å vokse opp uten en mor er jævlig for et barn. Og ja all datta og statistikk viser at barn som vokser opp under alene foreldre har en mye høyere sannsynlighet for å ende opp med å enten droppe ut av skolen eller bli kriminelle Heie på hverandre hvis du engang finner deg i en situasjon hvor du er ene alene foreldre? ja. Hylle alene mødre som konsept? Absolutt ikke. Det er ikke bare skadelig for kvinner og menn og kjernefamilien, men det er ødeleggende for barna. Nå hvis du ikke har et snev av kunnskap om realitetet av single mødre anbefaler jeg deg å se denne videoen. Jævla troll! Anonymkode: aed84...25e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #30 Skrevet 10. mai 2017 1 time siden, hocane skrev: Du har åpenbart ikke kunnskap om tema. Å vokse opp uten far er jævlig for et barn, å vokse opp uten en mor er jævlig for et barn. Og ja all datta og statistikk viser at barn som vokser opp under alene foreldre har en mye høyere sannsynlighet for å ende opp med å enten droppe ut av skolen eller bli kriminelle Heie på hverandre hvis du engang finner deg i en situasjon hvor du er ene alene foreldre? ja. Hylle alene mødre som konsept? Absolutt ikke. Det er ikke bare skadelig for kvinner og menn og kjernefamilien, men det er ødeleggende for barna. Nå hvis du ikke har et snev av kunnskap om realitetet av single mødre anbefaler jeg deg å se denne videoen. Å vokse opp uten far var helt greit. Heller alene med mamma enn med,en voldelig pappa. Aldri angret på at jeg som 13 åring ba han brenne i helvete, og min bror er helt enig. Faktisk har han nå tatt mamma sitt etternavn i stedenfor. Og vi kjenner utroøig mange,som oss. Dertil blir det for søkt å sammenligne aleneforeldre i USA og Norge. Anonymkode: 93f98...b23 1
Harlekin Skrevet 10. mai 2017 #31 Skrevet 10. mai 2017 Skjønner ikke helt hvem som "hyller" alenemødre? Det er ikke det tråden handler om, så jeg skjønner ikke hvorfor det blir trukket inn.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #32 Skrevet 10. mai 2017 3 timer siden, hocane skrev: Du har åpenbart ikke kunnskap om tema. Å vokse opp uten far er jævlig for et barn, å vokse opp uten en mor er jævlig for et barn. Og ja all datta og statistikk viser at barn som vokser opp under alene foreldre har en mye høyere sannsynlighet for å ende opp med å enten droppe ut av skolen eller bli kriminelle Heie på hverandre hvis du engang finner deg i en situasjon hvor du er ene alene foreldre? ja. Hylle alene mødre som konsept? Absolutt ikke. Det er ikke bare skadelig for kvinner og menn og kjernefamilien, men det er ødeleggende for barna. Nå hvis du ikke har et snev av kunnskap om realitetet av single mødre anbefaler jeg deg å se denne videoen. Jeg har jobbet med foreldre og barn i åresvis, enslige og par, til din opplysning er jeg også utdannet bv pedagog. Du sitter på din høye hest og fordømmer enslige forsørgere, av alle de som er der ber jeg om unskyldning på din vegne. Du har ikke peiling på livets realiteter i det hele tatt, du er umoden og lite reflektert. Alle mennesker kan bli alene, du er ikke sårbar, ingen er det. Du kan få barn i forhold, men du har ikke garanti for at forholdet skal være, ei heller over liv og død. Nettverk er viktig, det finnes gode mennlige og kvinnelige rollemodeller i barnehager og skoler. Mange bruker også nettverk som familie. Så det du kommer med er med på og opprettholde fordommene mot enslige forsørgere, mange av dem gjør en kjempejobb og mange av deres flotte barn klarer seg bra. Det er ingen garanti uansett, ingen. Anonymkode: f4e7f...7a2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #33 Skrevet 10. mai 2017 På 4.5.2017 den 22.57, AnonymBruker skrev: Jeg ble alenemor for 6 mnd siden. Sønnen min er bare ett år gammel. Barnefar flytter pga ny jobb i en annen by som er 5 timer unna. Jeg blir 100% alene. Jeg trodde aldri jeg skulle bli alenemor, men jeg orket ikke å bo med bf. Han ville bare krangle, diskutere og jeg var så ekstremt sliten. Jeg følte at han han presset og klaget, ingenting var godt nok. Han så aldri at jeg var sliten. Han bare slet meg mer ut og knakk meg med nedverdigende ord og hadde ikke respekt for meg. Det slet meg veldig langt ned, så jeg måtte bare flytte. Fra august starter jeg fulltidsstudier. Jeg er akkurat fylt 24. Men jeg kjenner bare at jeg er så sliten psykisk og fysisk. Jeg føler meg ensom også. Lørdagene - når alle familiene finner på ting sammen- eller når jeg går på senteret og ser alle de lykkelige parene. Det er skikkelig vondt, jeg føler meg liksom litt verdiløs og mislykket. Vi skal bo på 46 kvd mens jeg studerer. Alt bare ble så annerledes når jeg ble alene, selvom det var det jeg ønsket- fordi jeg ble så sliten av å være sammen med bf. Men jeg har alltid ønsket meg den kjernefamilien. Jeg blir sjalu når jeg ser min søster og alle barna, de er så lykkelig familie med stort og fint hus. Føler liksom at jeg ikke har kommet noe vei enda. Jeg elsker datteren min overalt på jord og kommer virkelig til å stå på med skole og alt, men for øyeblikket føles det så tungt. Jeg har datet en mann av og til de få gangene sønnen har vært hos pappaen sin, men jeg føler liksom ikke det er rette tiden å kjøre på med nytt forhold nå. Jeg vet ikke om han er den rette heller, selvom jeg liker han, er redd for å gå inn i noe nytt også. beklager syteinnlegg deluxe. Anonymkode: cefea...5a4 Har du to barn med to forskjellige fedre? Du skriver både om datteren din og om sønnen din... Anonymkode: 8b2f2...88b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå