AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #1 Skrevet 4. mai 2017 Hei. Skal handle inn sprinkelseng til min snart 1år sønn. Lurer på hvorfor man skal ha sprinkelsengbeskytter? Ser jo på bilder at det er noe som går rundt sprinklene på innsiden. Er det for at barna ikke skal sette hodet sitt fast el noe? Kommer ikke på annen grunn pp hvorfor det er nødvendig... Anonymkode: fe1fa...343
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #2 Skrevet 4. mai 2017 Fordi armer og bein ikke skal stikke ut av sengen, men holde seg innenfor. En periode hadde ikke jeg sprinkelbeskytter på barnesengen, og det var da noen ganger jeg måtte gå inn til småen som skreik, fordi et bein var "stuck" utenfor sengen mellom sprinklene, og han ikke fikk dradd det inn igjen og snudd seg. Anonymkode: 7aed1...68f 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #3 Skrevet 4. mai 2017 Åja. Jeg ser det for meg nå. Takk. Anonymkode: fe1fa...343
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #4 Skrevet 4. mai 2017 Sprinkelsengbeskytter øker faren for krybbedød. Anonymkode: 55014...c7a 1
Minlillesky Skrevet 4. mai 2017 #5 Skrevet 4. mai 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Skal handle inn sprinkelseng til min snart 1år sønn. Lurer på hvorfor man skal ha sprinkelsengbeskytter? Ser jo på bilder at det er noe som går rundt sprinklene på innsiden. Er det for at barna ikke skal sette hodet sitt fast el noe? Kommer ikke på annen grunn pp hvorfor det er nødvendig... Anonymkode: fe1fa...343 Sprinkelsenbeskyttere er ikke noe som er nødvendig. Jeg brukte det ikke til barnet mitt Ser ikke behovet Det øker og faren for krybbedød..
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #6 Skrevet 4. mai 2017 2 åringen her i huset har det i sin seng enda, veldig praktisk måte å hindre smokkene i å falle ut av senga Anonymkode: a4af9...b46
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #7 Skrevet 4. mai 2017 Det er visst anbefalt å ikke bruke det pga faren for krybbedød. Anonymkode: 76e18...46f
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #8 Skrevet 4. mai 2017 Det er genialt for å holde armer og bein, samt smokker og kosedyr i senga. Men jeg har sengeslange i stedet, ingen snorer. Og begynte ikke å bruke det før barnet var nesten ett år og beveget seg mye mer rundt i senga. Anonymkode: 04562...f65
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #9 Skrevet 4. mai 2017 Vi har begynt å bruke det nå (ved ca 6 mnd) fordi babyen hadde en tendens til å fikle med sprinklene og i samme slengen legge seg over på siden og sette armer og bein fast i sprinklene. Faren for krybbedød er mindre for eldre babyer, og han klarer også å snu seg vekk igjen nå dersom han ruller inni noe, så jeg er ikke redd for at kanten skal utgjøre noen fare. Faktisk opplever vi også at han ligger mer i ro etter at han fikk kanten i senga, sannsynligvis fordi han ikke lengre kan fikle med sprinklene slik han gjorde før. Vi har forøvrig kant som ikke knytes, men stappes ned mellom madrass og sengekantene. Anonymkode: 1e0da...6fa
malicious Skrevet 4. mai 2017 #10 Skrevet 4. mai 2017 Vi hadde ikke sprinkelsendbeskytter før snuppa kunne bevege seg rundt og armer og bein var her og der, utenfor innenfor, stange hodet i sprinkler osv.
Pearl2.0 Skrevet 4. mai 2017 #11 Skrevet 4. mai 2017 Signerer de som sier det er for at de ikke skal sette fast armer og bein, sammen med at det ikke blir så hardt hvis de bumper hodet borti. Vår lille kan for eksempel stikke foten utenfor, for så å snu seg en annen vei, og da sitter vi fast og det blir vondt. Store barn snur seg bort hvis de mot formodning havner så langt inni kanten at det ikke får puste. Det går an å flette den i annenhver sprinkel, da blir den fastere, annenhver inni og utenpå
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #12 Skrevet 4. mai 2017 Brukte det aldri til våre barn, men så brukte de ikke smokk og hadde heller ikke kosedyr i senga da. Anonymkode: 85000...d0a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #13 Skrevet 4. mai 2017 De tynne sprinkelsengbeskytterne er mye tryggere enn de tykke som kan stå av selv selv, med tanke på krybbedød. Eksempel på tykk sprinkelsengbeskytter er de fra Sebra.. Anonymkode: a4af9...b46
Strawberrygirl Skrevet 4. mai 2017 #14 Skrevet 4. mai 2017 Jeg brukte det til førstemann, men hun fikk nå beina over sprinkelbeskytteren og satte dem fast likevel. Så ble det veldig gøy å fikle og leke med den. Så kutta ut den rundt 1 års alder. Med andremann brukte jeg det ikke i det hele tatt. Mest fordi jeg leste en artikkel om at det øker faren for krybbedød! Mareritt om det skulle skje, og vil gjøre alt for at dette ikke skal skje.
Sheherasade Skrevet 9. mai 2017 #15 Skrevet 9. mai 2017 Ok, litt treg her, men hvordan kan det øke sjansen for krybbedød?
SusanneLorentze Skrevet 9. mai 2017 #16 Skrevet 9. mai 2017 54 minutter siden, Sheherasade skrev: Ok, litt treg her, men hvordan kan det øke sjansen for krybbedød? Tror det var noe med at luftkvaliteten blir dårligere oppi senga og de kan komme til å legge fjeset inntil å ikke få nok frisk luft.. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #17 Skrevet 9. mai 2017 Bruker man den tynneste sorten burde man være rimelig trygg. De tjukke svære greiene ville jeg holdt meg unna. Anonymkode: 0a1da...381
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #18 Skrevet 9. mai 2017 Begynte å bruke da barnet var nesten 1,5 år. Hindrer at de dunker, setter fast ben og armer, min følte seg tryggere og det sørget for at bamser ikke falt ut Anonymkode: 9ebef...d88
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå