Gå til innhold

Sende en melding på Facebook? Rart?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er singel og må innrømme at jeg synes hun som bor noen hus lenger opp i gaten er både søt og sjarmerende. Hun er noen år yngre enn meg (2-3 år). Ville det være rart å bare sende hun en melding på Facebook og se hvordan det ble mottatt? Føler ikke at jeg kan gå rett bort til hun, når jeg ser hun på sykehuset heller. Hva synes dere jenter? Med melding fra en nabo på Facebook? Eneste vi har gjort tidligere er å hilse så vidt på hverandre på gaten  

 

Anonymkode: 63f38...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan snakke med henne når du møter henne på gaten. Si at du synes hun ser hyggelig ut og om hun kunne tenke seg å ta en kopp kaffe o.l. 

Anonymkode: 0e016...2ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med AB over, det vil virke mye mindre "stalker-ish" (om du skjønner hva jeg mener) hvis du tar det når dere tilfeldigvis møtes kontra over facebook.

Anonymkode: 8874d...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er singel og må innrømme at jeg synes hun som bor noen hus lenger opp i gaten er både søt og sjarmerende. Hun er noen år yngre enn meg (2-3 år). Ville det være rart å bare sende hun en melding på Facebook og se hvordan det ble mottatt? Føler ikke at jeg kan gå rett bort til hun, når jeg ser hun på sykehuset heller. Hva synes dere jenter? Med melding fra en nabo på Facebook? Eneste vi har gjort tidligere er å hilse så vidt på hverandre på gaten  

 

Anonymkode: 63f38...3fb

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 81043...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 81043...61d

Jeg er snart 30 og hun 2-3 år yngre enn meg

Anonymkode: 63f38...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er litt creepy å bare finne og kontakte en som bor i gaten din på facebook når hun kanskje ikke engang vet hvem du er eller at du bor i gaten hennes. Å nesten-hilse på gaten betyr ikke at hun husker deg eller har lagt merke til deg.  Jeg ønsker ikke alle menn i gaten velkommen til å stalke navnet mitt og kontakte meg på facebook. Du vet ikke om hun har kjæreste, og hvis hun har det er det jo ikke bare ubehagelig og merkelig for henne men for han også. 

Men å gå bort til henne neste gang du ser hun er det ingenting i veien for! Det er også mye mer smigrende og sjarmerende enn en facebookmelding :)

Slå følge til bussholdeplassen og kom i prat over tilfeldige ting, eller vær åpen og målretta å gå bort å si Hei at du har lagt merke til henne, at du bor noen hus bortenfor, syns hun virker søt og lurer på om hun kunne tenke seg å bli med på date en dag! 👌 

I værstefall får du et nei, men det vil glede hele måneden hennes, og hun vil avvise vennlig på en måte som gjør at du også kan gå derifra med et smil og stolthet for at du turte :) Hun vil huske deg som han hyggelige i gata som var så tøff, sjarmerende og målretta i intensjonene sine, hilse naturlig og blid på deg i gaten i fremtiden og kanskje på sikt få en nysgjerrighet for deg allikevel. På facebook derimot kan du jo i værstefall risikere å bli ignorert fullstendig og sett på som en creep og gjøre det ubehagelig for dere begge når dere ses i gaten i fremtiden. 

Endret av Nuddelkopp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er snart 30 og hun 2-3 år yngre enn meg

Anonymkode: 63f38...3fb

Da er det innafor for meg, men jeg synes du skal si hei til henne og slå av en prat først. Det vil gi et mer positivt inntrykk og være litt mindre skummelt. Har selv fått meldinger på Facebook fra menn jeg ikke kjenner, så dette gjør jo folk, men siden disse har funnet meg der fordi jeg er tagget i bilde av felles venner så har det vært litt mer greit enn at feks sjekket postkassen min for å se hva jeg heter :P Led opp til den meldingen med å smile til henne, si hei og som sagt slå av en prat, så vet hun noenlunde hvem du er og at du er hyggelig :)

Lykke til TS!

Anonymkode: 81043...61d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Nuddelkopp skrev:

Nei er litt creepy å bare finne og kontakte en som bor i gaten din på facebook når hun kanskje ikke engang vet hvem du er eller at du bor i gaten hennes. Å nesten-hilse på gaten betyr ikke at hun husker deg eller har lagt merke til deg.  Jeg ønsker ikke alle menn i gaten velkommen til å stalke navnet mitt og kontakte meg på facebook. Du vet ikke om hun har kjæreste, og hvis hun har det er det jo ikke bare ubehagelig og merkelig for henne men for han også. 

Men å gå bort til henne neste gang du ser hun er det ingenting i veien for! Det er også mye mer smigrende og sjarmerende enn en facebookmelding :)

Slå følge til bussholdeplassen og kom i prat over tilfeldige ting, eller vær åpen og målretta å gå bort å si Hei at du har lagt merke til henne, at du bor noen hus bortenfor, syns hun virker søt og lurer på om hun kunne tenke seg å bli med på date en dag! 👌 

I værstefall får du et nei, men det vil glede hele måneden hennes, og hun vil avvise vennlig på en måte som gjør at du også kan gå derifra med et smil og stolthet for at du turte :) Hun vil huske deg som han hyggelige i gata som var så tøff, sjarmerende og målretta i intensjonene sine, hilse naturlig og blid på deg i gaten i fremtiden og kanskje på sikt få en nysgjerrighet for deg allikevel. På facebook derimot kan du jo i værstefall risikere å bli ignorert fullstendig og sett på som en creep og gjøre det ubehagelig for dere begge når dere ses i gaten i fremtiden. 

Kanskje jeg skal gjøre det neste gang jeg ser a 😊 Har jo ingenting å tape

Anonymkode: 63f38...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...