AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #1 Skrevet 3. mai 2017 Bor i et bygg hvor det er tett i tett med bakgårder, og jeg har alle vinduer ut der. Kom hjem i dag og det stinket tennvæske i hele leiligheten fordi en nabogård griller i bakgården sin. Røyk og matlukt kommer også rett inn her. Er det opp til hvert sameie hvordan man vil gjøre det, eller går det an å klage på det? Stakkars hunden min måtte jo holde ut i lukten før jeg kom hjem:( Anonymkode: 0c7e1...8e9
abstinent Skrevet 3. mai 2017 #2 Skrevet 3. mai 2017 Du må nesten sjekke regelverket der du bor. Ingen her kan svare deg på dette, da dette varierer mye.
Fru Uperfekt Skrevet 3. mai 2017 #3 Skrevet 3. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bor i et bygg hvor det er tett i tett med bakgårder, og jeg har alle vinduer ut der. Kom hjem i dag og det stinket tennvæske i hele leiligheten fordi en nabogård griller i bakgården sin. Røyk og matlukt kommer også rett inn her. Er det opp til hvert sameie hvordan man vil gjøre det, eller går det an å klage på det? Stakkars hunden min måtte jo holde ut i lukten før jeg kom hjem:( Anonymkode: 0c7e1...8e9 1) Sjekk reglene for sameie. 2) Hør med styre 3) Forvent at det er lov
Gjest Catalina Culès Skrevet 3. mai 2017 #4 Skrevet 3. mai 2017 Du må nesten ta dette opp med styre i sameie.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #5 Skrevet 3. mai 2017 Typisk I-lands problem. Er dette virkelig så ille? Selv synes jeg tennvæske og grillkull lukter ganske godt. Om folk bare kunne ha sluttet å henge seg så til de grader opp i bagateller, så ville verden ha blitt et mye hyggeligere sted å være. Anonymkode: 19b2d...c49 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #6 Skrevet 3. mai 2017 I enkelte sameie hvor bygg er tett på hverandre er det ikke lov med grilling på altan, terrasse, bakgård eller øvrig fellesareal. Ta det opp med styre, evt eier av leilighet, huseiernes landsforbund, osv. Bruk av fellesareale skal ikke være til unødig plage for andre beboere og seksjonseiere. Alle fellesarealer skal være tilgjengelig for alle, så om det betyr at det ikke kan røykes, grilles eller bedrives andre aktiviteter som fører til dårlig luftkvalitet for feks allergikere, de med astma osv, eller kan trigge helseskader/føre til sykdom/kols etc, så skal det tas hensyn til det. Styret er pliktig til å påse at ordensregler følges, og at alle kan ferdes fritt i fellesarealer uten fare for helsa. Anonymkode: 8d049...cee
Arkana Skrevet 3. mai 2017 #7 Skrevet 3. mai 2017 Sjekk reglene ja. Den gang vi bodde i blokkleilighet i et borettslag stod det i reglene at man ikke kunne bruke kullgrill da det kunne være til sjenanse for naboene.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #8 Skrevet 3. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Typisk I-lands problem. Er dette virkelig så ille? Selv synes jeg tennvæske og grillkull lukter ganske godt. Om folk bare kunne ha sluttet å henge seg så til de grader opp i bagateller, så ville verden ha blitt et mye hyggeligere sted å være. Anonymkode: 19b2d...c49 Jada, og vi kan jo heller sette oss ned å synge kumbaya. Komme hjem til en leilighet som STINKER tennvæske er ikke i-lands problem, og man får ikke luftet ut for da kommer røyken inn i tillegg. Derfor flyttet jeg fra leilighet til hus i skogen! Anonymkode: 0c7e1...8e9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå