Gå til innhold

Kraftig menstruasjonsblødninger - blir gal!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i perioder hatt ekstreme mensblødninger, der en grønn ob har holdt 1-1,5 time i løpet av dagen om jeg har vært heldig. Gikk til legen, som henviste til gynekolog.

Han undersøkte og sa at alt så fint ut, det var visst en liten cyste eller noe der, men den var hverken farlig eller skulle ha noe å si for blødningene. Så jeg ble satt på p-piller for at det skulle stabilisere seg (har litt uregelmessig mens også), og blødningene skulle bli normale.

Er ferdig med pillebrett nr 2 idag og klikker i vinkel snart. Blødningene er jo konstant store, og føler at jeg lukter, ser og "smaker" blod over alt.

Gynekologen ville ikke skrive ut resept på cyklokapron (tror jeg han kalte det), men han sa at om jeg var i sverige innimellom, og blødningene fortsatt var store kunne jeg kjøpe Cyclo-F og prøve og se om det hjalp. Testet, og det funket IKKE.

Finnes det noen som helst gode tips til å få dette til å stoppe før jeg bare setter meg til på do og sitter der til dritten er ferdig for denne gang?

Har time hos fastlegen den 15., og skal be om å få noen andre p-piller da, men det er det jo fortsatt en liten stund til. Skal også tilbake til gynekologen i juni, men han bytter arbeidsplass i disse dager, så ikke så lett å få tak i.

Anonymkode: f1a13...881

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormonspiral pleier vanligvis å redusere blødningene- litt rart at ikke gynekologen anbefalte det? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg sliter med stoore blødninger og jeg ble anbefalt Yasminelle. Så langt har jeg fått små blødninger som bare varer 3-5 dager. Det er en stor forandring for meg! Men det tok en god stund før de små blødningene kom. Noen måneder. Måtte bare holde ut. Ellers fungerte Cerazette enda bedre, fordi det fjernet mensen helt for meg. Og jeg hadde ikke noe i mot det. Men mange føler seg utrygg pga det.

Vet dessverre ikke hva du kan gjøre i mellomtiden. Men jeg ville prøvd pillene for en stund, og hvis det ikke blir bedre bør du snakke med lege og få andre piller. 

:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...