AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #1 Skrevet 3. mai 2017 Etter både forkjølelse og omgangssyke i heimen tenker jeg å ta en skikkelig rengjøring her hjemme. Jeg har vasket før, men tenker å høre om noen har noen tips og triks, rom for rom. Gjerne også hva dere anbefaler å vaske babyleker med. Babyen er 9 mnd om det er relevant Er det for eksempel nødvendig/bra å vaske med klorvann overalt? Anonymkode: d4aa9...8f4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #2 Skrevet 3. mai 2017 Er det omgangssyke, så er det kun klor eller spesielt egnet desinfeksjonsmiddel som hjelper skikkelig, dersom det skyldes NORO-virus. Spesielt på berøringspunker, rundt toalett, leker, og eventuelt annet som har vært i nærheten av oppkast. Det er gjort forskning som viser at virusene sprer seg ca 2 meter rundt toalettskålen ved oppkast. Oppvaskmaskin har en såpass langvarig vaskesyklus, at denne også i stor grad reduserer smittestoffene, eller fjerner dem helt. Anonymkode: 4c614...43d 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #3 Skrevet 3. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er gjort forskning som viser at virusene sprer seg ca 2 meter rundt toalettskålen ved oppkast. Anonymkode: 4c614...43d Æsj! Gjelder det selv hvis man legger ned dolokket før man spyler ned? Anonymkode: 2270b...4a8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #4 Skrevet 3. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Æsj! Gjelder det selv hvis man legger ned dolokket før man spyler ned? Anonymkode: 2270b...4a8 Jepp. Baselusker er luftborne! Anonymkode: 9cfe9...bca
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #5 Skrevet 3. mai 2017 Helt unødvendig å vaske et helt hus fordi noen har vært syke. Anonymkode: 387d5...792
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #6 Skrevet 3. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Baselusker er luftborne! Anonymkode: 9cfe9...bca Virus er luftborne Anonymkode: 387d5...792
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #7 Skrevet 3. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt unødvendig å vaske et helt hus fordi noen har vært syke. Anonymkode: 387d5...792 Det synes ikke jeg. Særlig ikke etter omgangssyke. Jeg har selv blitt smittet av dette hos andre selv om de var friske, så jeg ønsker ikke at det skal skje andre hos meg. Dessuten er det godt å ha en unnskyldning for å shine opp litt ekstra hjemme en gang i blant. Anonymkode: d4aa9...8f4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå