Scherbatsky Skrevet 11. mai 2017 #21 Skrevet 11. mai 2017 1 time siden, mjauritz skrev: Begynte i går og bingewatchet alle som er ute. Herregud så bra serie! Klarer ikke slå av, og ble skikkelig skuffet når det ikke var mer episoder igjen Noen som vet når de slipper flere? Hver onsdag frem til 15 juni. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #22 Skrevet 11. mai 2017 Åh som jeg elsker denne serien! Synes i grunn det har tatt helt av de siste årene på seriefronten, og det kommer liksom hele tiden noe nytt og unikt med fantastiske skuespillere som får meg til å tenke at dette må være det beste jeg har sett på lenge. Det er nesten som at det blir litt for mye av det gode faktisk, for med så mange nye kvalitetsserier som popper opp hele tiden blir det liksom ikke ingen som skiller seg ut som en storfavoritt, og det blir liksom bare en av mange. Hvis noen i det hele tatt skjønner hva jeg mener. Uansett, jeg er i hvert fall utrolig fascinert av denne unike serien, og synes den er skremmende realistisk til å være en sci-fi serie. Jeg kan absolutt se for meg at vi kunne endt opp med et så forskrudd samfunn. Jeg tror faktisk ikke jeg misliker noen av karakterene heller så langt. For en kompleks gjeng! Selv om det er klare linjer på hvem vi skal sympatisere med, og hvem vi skal mislike, vil jeg ikke si at noen av dem er satt i noe slags bås som "slemmingene" og "de snille". Elsker også voice overn til Offred, noe jeg vanligvis ikke liker i verken filmer eller serier, men som fungerer meget bra her. Åh jeg håper det blir flere sesonger, for her ser jeg uendelig mange veier de kan bygge på historien!! Gleder meg til neste episode, og jeg håper ikke de drøyer det med at hun blir gravid. Anonymkode: b1d09...e98 2
Poppie Skrevet 11. mai 2017 #23 Skrevet 11. mai 2017 Elsker også denne serien! Så vidt jeg har fått med meg er det bare i USA (nå Gilead) som har dette teokratiske systemet, var jo snakk om at en "Martha" kom seg over til Canada og ble intervjuet der, og de (i Gilead) måtte få det fjernet fra internett før slavene (er jo det de er) kunne lese at det var håp der oppe. 1
Djungelvrål Skrevet 11. mai 2017 #24 Skrevet 11. mai 2017 Jeg forstår på et vis at hustjenerene og "handmaiden" (rart navn når hun er en sex og fødemaskin) må ha på seg uniformer. Men hvorfor i all verden må konene det??
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #25 Skrevet 11. mai 2017 7 minutter siden, Poppie skrev: Elsker også denne serien! Så vidt jeg har fått med meg er det bare i USA (nå Gilead) som har dette teokratiske systemet, var jo snakk om at en "Martha" kom seg over til Canada og ble intervjuet der, og de (i Gilead) måtte få det fjernet fra internett før slavene (er jo det de er) kunne lese at det var håp der oppe. Pr øvde ikke offred, mannen og dattera å flykte over til Maine i begynnelsen for å slippe unna i tillegg? Så det er jo bare i Gilead. Anonymkode: 25f7c...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #26 Skrevet 11. mai 2017 16 minutter siden, Mystix skrev: Jeg forstår på et vis at hustjenerene og "handmaiden" (rart navn når hun er en sex og fødemaskin) må ha på seg uniformer. Men hvorfor i all verden må konene det?? For å tydeliggjøre utvalgte menns posisjon, men også vise hvor man befinner seg i hierarkiet. De fleste menn bære også en eller annen form for uniform. Bruken av uniform er blant annet et forsøk på å fjerne individualisme, og bruk av ulike fargene er symbolsk. Mener å huske at de gifte kvinnene i romanen har blå kjoler med henvisning til jomfru Maria. Blir hun enke, må hun kle seg i svart. Anonymkode: 7502c...805 3
Browncoat Skrevet 12. mai 2017 #27 Skrevet 12. mai 2017 (endret) 23 timer siden, Poppie skrev: Elsker også denne serien! Så vidt jeg har fått med meg er det bare i USA (nå Gilead) som har dette teokratiske systemet, var jo snakk om at en "Martha" kom seg over til Canada og ble intervjuet der, og de (i Gilead) måtte få det fjernet fra internett før slavene (er jo det de er) kunne lese at det var håp der oppe. Ja, det er bare i USA/Gilead de har innført det systemet. Tror det er borgerkrig der også, Gileaderne har ikke klart å ta over alt. Handmaidens, og kvinner generelt tror jeg, får ikke lov til å lese eller skrive. Og det er nok bare eliten (av mennene) som har tilgang til nettet. Endret 12. mai 2017 av Browncoat
asterix Skrevet 12. mai 2017 #28 Skrevet 12. mai 2017 Boka er i hvert fall veldig god. Elsker bøkene til Margaret Atwood. Jeg så også filmen som kom i 1990. Ikke så bra som boka, men ok. Har ikke sett den nye serien så vet ikke hvordan den er i forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #29 Skrevet 12. mai 2017 1 time siden, Browncoat skrev: Ja, det er bare i USA/Gilead de har innført det systemet. Tror det er borgerkrig der også, Gileaderne har ikke klart å ta over alt. Handmaidens, og kvinner generelt tror jeg, får ikke lov til å lese eller skrive. Og det er nok bare eliten (av mennene) som har tilgang til nettet. The aunts har lov til å lese, som eneste gruppe blant kvinner. Anonymkode: 7502c...805
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå