Gå til innhold

Tenker mye på aldersforskjell.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i 20 årene (slutten), han er bikket 40. Han prater på en veldig intellektuell måte og oppfører seg veldig voksent..hvilket er naturlig for hans alder sikkert. Egentlig deler vi ingen interesser, eller hvertfall få.  Ser vi filmer/serier jeg foreslår skravler han mye under de... Han kommer også med mange dype metaforer som jeg innimellom ikke forstår! Og jeg er ikke dum🙄

 Han er veldig snill da, og seriøs! Og fysisk matcher vi perfekt, derfor har jeg enda ikke hatt hjerte til å avslutte noe som helst! Verdens deiligste fyr! Han bor et stykke unna og vi får møtes max 1-2 ganger per mnd. 

Så har jeg tenkt: Når jeg er 40 år er han 53. Når jeg er 40 er min lille datter 20 år! Det virker uendelig lenge til og sånn sett fikk jeg et nytt perspektiv på aldersforskjell i mellom oss. Når han var 13 var jeg nyfødt😜 

Uff. Hjertesukk..skal jeg gi dette lengre tid? Møttes første gang i februar og har til sammen tilbringet 9 dager (døgn) ilag! 

Anonymkode: fb815...416

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke 13 år er såå stor forskjell, så alderen trenger ikke å være noen hindring egentlig. Tror ikke noen andre kommer til å reagere på det heller. Men du må nesten selv kjenne på hvor godt dere passer sammen.

Anonymkode: 8f4d0...16b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et par med rundt den aldersforskjellen som nå har vært gift i rundt 35 år. Det er kun opp til dere :) Jeg forstår at det på en måte kan være litt rart, og det kan by på noen ekstra utrfordringer når man blir eldre. Men de jeg kjenner elsker hverandre fortsatt så det kan bli fantastisk og :) 

Anonymkode: 5503b...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 år er ikke så mye i alderen dere er i, være med med 18 og 31 f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ekstra utfordring å få forhold til å fungere når aldersforskjellen er så stor. Og den blir ikke mindre med årene når en har passert 40, heller motsatt. Jeg er 40 år. Og jeg syns menn over 50 er veldig gamle. Det skjer MYE i løpet av 40 årene! Det er i alle fall viktig at dere er på samme sted i livet og har mye felles, det er viktig uansett aldersforskjell for at et forhold skal holde i lengden. Og det virker ikke helt som det er sånn med dere?

Og en annen ting du må regne med er at det kan bli vanskelig å trives sammen med hans venner. De vil nok se på deg som veldig ung, og vil nok i høy grad kunne ha helt andre interesser.

Anonymkode: 82c73...ca4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en ekstra utfordring å få forhold til å fungere når aldersforskjellen er så stor. Og den blir ikke mindre med årene når en har passert 40, heller motsatt. Jeg er 40 år. Og jeg syns menn over 50 er veldig gamle. Det skjer MYE i løpet av 40 årene! Det er i alle fall viktig at dere er på samme sted i livet og har mye felles, det er viktig uansett aldersforskjell for at et forhold skal holde i lengden. Og det virker ikke helt som det er sånn med dere?

Og en annen ting du må regne med er at det kan bli vanskelig å trives sammen med hans venner. De vil nok se på deg som veldig ung, og vil nok i høy grad kunne ha helt andre interesser.

Anonymkode: 82c73...ca4

Har fått høre av mine venner at han er gammel. Eller hun ene venninna mi kommenterte det..Har derfor ikke nevnt til særlig mange at jeg møter han. Blir det seriøst skal jeg selvfølgelig det.

 Selv om jeg trives med han, tror jeg nok ikke han ville hatt noe til felles med min omgangskrets  (de er mellom 25-30). Han henger jo også med godt voksne folk. 

Vi har begge barn og er ferdig med det. Sånn sett er vi på samme stadie😊 ikke fester vi noe særlig noen av oss, og liker trening begge to. Problemet er vel kanskje at vi ikke kjenner hverandre godt nok enda, så får se! Jeg ønsker at min neste kjæreste er den siste, så vil være 100% sikker når jeg involverer meg med noen 

Anonymkode: fb815...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet du er snart 30 år...han er slett ikke for gammel for deg. 40 år er også enda ungt. Det er også individuelt hvor fort en eldes. Har sett 40 åringer som ser ut som de er 30 og 30 åringer som ser ut som de straks er 40....

Anonymkode: dc2e1...363

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 år er en del, men ikke nødvendigvis for mye! Jeg ville heller fokusert på hvordan dere har det sammen. At dere møtes så sjeldent ser jeg på som et problem, for da kan du egentlig ikke vite at dette er noe som kommer til å holde livet ut? Hvor lenge har dere møttes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Jeg er 3 år yngre enn deg og gifter meg nå med en slik seriøs metaforisk type. Han stiller alltid opp om det er noe. Hjelper masse til hjemme (i motsetning til mine tidligere forhold med menn på min egen alder) 

Vi har 13 år mellom oss. Ville ikke gjort om på alderen hans også det var mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du synes det er greit selv så ser jeg ikke problemet, men hvis det plager deg at dere ikke har samme referanser på ting så skjønner jeg godt du ikke vil mer. Jeg ønsker selv menn på min egen alder da vi er på samme stadiet i livet og har samme referanser.

Anonymkode: 3cd2a...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet du er snart 30 år...han er slett ikke for gammel for deg. 40 år er også enda ungt. Det er også individuelt hvor fort en eldes. Har sett 40 åringer som ser ut som de er 30 og 30 åringer som ser ut som de straks er 40....

Anonymkode: dc2e1...363

Men det er da ikke hvordan man ser ut som er problemet, men hvordan man oppfører seg.. 13 år kanvære mye, ogdet kan være hemt perfekt. Kommer ann på hvordan dere er sammen. 

Anonymkode: 982af...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 år her i gården.

Anonymkode: 51284...51a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke giddet. Det eneste punktet dere fungerer på er jo fysisk, som ikke betyr en dritt. Det er det enkleste tingen du kan finne i nærmest hvem som helst og du er ung og har et hav av muligheter der du kan få langt mer enn bare det. 

Anonymkode: 33ba5...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet du er snart 30 år...han er slett ikke for gammel for deg. 40 år er også enda ungt. Det er også individuelt hvor fort en eldes. Har sett 40 åringer som ser ut som de er 30 og 30 åringer som ser ut som de straks er 40....

Anonymkode: dc2e1...363

Utseendemessig klager jeg ikke. Men om ti år er han 51 og jeg fortsatt under 40. Menn eldes de og vettu:) En modnes mentalt mye på 13 år, er vel mest det jeg tenker. 

Anonymkode: fb815...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kalyna skrev:

13 år er en del, men ikke nødvendigvis for mye! Jeg ville heller fokusert på hvordan dere har det sammen. At dere møtes så sjeldent ser jeg på som et problem, for da kan du egentlig ikke vite at dette er noe som kommer til å holde livet ut? Hvor lenge har dere møttes? 

Siden februar. Deretter var vi sammen 5 dager i mars og en helg i april. Nå i mai vet jeg ikke om vi får møtes. Vanskelig å klaffe barnefri, jobb, studier osv. Vil heller ikke invitere han på besøk når jeg har barna, altfor tidlig. Kan fort gå 4-6 uker mellom hvert treff. 

Anonymkode: fb815...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.5.2017 den 20.48, AnonymBruker skrev:

Jeg er i 20 årene (slutten), han er bikket 40. Han prater på en veldig intellektuell måte og oppfører seg veldig voksent..hvilket er naturlig for hans alder sikkert. Egentlig deler vi ingen interesser, eller hvertfall få.  Ser vi filmer/serier jeg foreslår skravler han mye under de... Han kommer også med mange dype metaforer som jeg innimellom ikke forstår! Og jeg er ikke dum🙄

 Han er veldig snill da, og seriøs! Og fysisk matcher vi perfekt, derfor har jeg enda ikke hatt hjerte til å avslutte noe som helst! Verdens deiligste fyr! Han bor et stykke unna og vi får møtes max 1-2 ganger per mnd. 

Så har jeg tenkt: Når jeg er 40 år er han 53. Når jeg er 40 er min lille datter 20 år! Det virker uendelig lenge til og sånn sett fikk jeg et nytt perspektiv på aldersforskjell i mellom oss. Når han var 13 var jeg nyfødt😜 

Uff. Hjertesukk..skal jeg gi dette lengre tid? Møttes første gang i februar og har til sammen tilbringet 9 dager (døgn) ilag! 

Anonymkode: fb815...416

Dette har ikke med alder å gjøre, men med personlighet. 

Anonymkode: 4d807...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har ikke med alder å gjøre, men med personlighet. 

Anonymkode: 4d807...ab1

Mulig det!☺ 

Anonymkode: fb815...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...