Gå til innhold

Strikke vaskekluter og hygiene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kanskje et litt rart spørsmål, men jeg er blant dem som vasker vaskekluter på kokvask. Og om jeg ikke har mulighet til det, blir det iallefall på 60 grader. Jeg har jo fått med meg at mange strikker egne vaskekluter, og da lurer jeg på; hvor mange grader vasker dere de på? Bomull skal jo sånn sett tåle kokvask, men er det slik med strikkede ting også?

Anonymkode: d9937...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HappyWaffle

Det står på nøstet hvor mange grader garnet tåler :P mamma har strikket mange kluter i bomull til meg og de vaskes på 60 grader :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskes på 60 grader uansett, og det har til nå gått helt fint. Noen har krympa litt, så har strikket de store og gode.

Anonymkode: 2b7c5...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hva slags garn det er strikket i. Mange garn tåler fint minst 60 gr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) 

Lurer på om jeg skal bruke restegarn, og der har jeg ikke lappene til mange av dem... 

Takk for svar, alle tre! :) 

Anonymkode: d9937...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hjemmestikkede kluter, og samtlige går på 90 graders vask. Har aldri vært noe problem, nå er det vel ikke krise om en vaskeklut krymper bittelittegranne uansett? 

Anonymkode: d8339...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hekler med billig bomullsgarn og vasker på 90 grader. De blir litt blasse i fargen etter en stund og krymper litt, men jeg synes ikke det gjør så mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann!

Kanskje et litt rart spørsmål, men jeg er blant dem som vasker vaskekluter på kokvask. Og om jeg ikke har mulighet til det, blir det iallefall på 60 grader. Jeg har jo fått med meg at mange strikker egne vaskekluter, og da lurer jeg på; hvor mange grader vasker dere de på? Bomull skal jo sånn sett tåle kokvask, men er det slik med strikkede ting også?

Anonymkode: d9937...86b

De aller fleste bruker bomullsgarn med 60 graders vasketemperatur. 

Jeg har strikket noen, men synes de er unrukelige i forhold til mikrofiber. 

Anonymkode: a23c7...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...