Gå til innhold

Bare en manns dagbok


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest bare en mann

1 juledag. Våknet opp klokka 6:00. Etter min første julaften alene. snart 50 julaftener og ikke en eneste alene... merkelig følelse. Ingen julenisser på bordet. Ingen juleduk. Ingen pakker. Ikke så mye som en julestjerne. (naboene må synes jeg er litt rar - de har sikkert rett) :) Bare meg PC,en 6 packen og DVD spilleren. Og julematen?

En boks kjøttboller poteter og brødskive med gulost. :)

Jeg sto opp, følte meg utvilt. Tittet ut vinduet og gnei meg i øynene for jeg så skygger som beveget seg. Hva F&%&% var det???? Nisser?? :) Etter å fokusert litt så jeg at det var et hare par som sto og beitet bark av bærbuskene nedenfor stuevinduet i måneskinnet. Jeg sto og betraktet harepusene en stund. Satte på kaffen og satte meg ned foran PC,en for å jobbe men havnet her på KG istedenfor.

Kanskje jeg stikker innom kontoret etterpå eller gir bilen litt oppmerksomhet... kanskje no annet. Vet ikke hva dagen bringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom med en liten :blomst_opp: - og gratulerer med ny dagbok.

Det må være litt rart med første julen alene. Julaften er en sånn dag som liksom er for de med A4 familien. Men det er likevel det vi gjør den til som betyr noe.

Ønsker deg likevel en god jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare en mann

Takk for blomsten LilleBille.

Solsikke er det ikke?

Jeg driver og sysler med tanken om å bygge om bilen slik at jeg kan kjøre den på slike.

Ikke for at jeg kjører så mye men det var det der med miljøet da....

Huff det ble visst bare surr i dag.

Var på vei ut døra 5 ganger men først måtte jeg bare bare...

og når jeg hadde gjort det så måtte jeg bare noe annet så ble det slik noen ganger og nå er det mørkt og det eneste jeg har gjort er husarbeide og surra på denne merkelige guiden... kvinneguiden? Hmm det er da alt mellom himmel og jord her da. Et merkelig forum. Menn også. Menneskeguiden :)) hehe

Et merkelig sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bare en mann

Hmm dagbok... jaja.

Våknet tidlig i dag også. Det er uvant å våkne i tomt hus og i tom seng. Spiste litt og spaserte noen runder rundt i rommene hvileløs men rolig likevel. Tenkte at siden det ikke er noen andre her å kommunisere med får jeg kommunisere litt med meg selv så jeg mediterte en stund. En merkelig følelse for det er svært lenge siden jeg gjorde det sist. Etter meditasjonen var jeg mer energisk. Men fortsatt like alene. Grubler og filosoferer og fordøyer den siste tidens hektiske hendelser. Lurer på hvor veien går og hvor den begynner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....surra på denne merkelige guiden... kvinneguiden? Hmm det er da alt mellom himmel og jord her da. Et merkelig forum. Menn også. Menneskeguiden :)) hehe

Et merkelig sted.

.. men du verden hvor lett det er å bli hekta... :ler:

(for det er mange flotte - artige - provoserende og trivelige mennesker her på KG)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bare en mann

Takk til deg også nabo Baby-E :)

Jeg tror denne julen har gjort meg veldig godt.

I ufrivillig ensomhet har jeg liksom møtt meg selv igjen etter å ha brukt flere år i hesblesende jag etter å tilfredstille og fylle andre mennekers behov. Jeg har til og med meditert og sagt God Dag til meg selv. Han er ikke så veldig ille han der karen likevel selv om noen har forsøkt å fortelle meg noe annet de siste ukene og at de klarte og overbevise meg om at de trolig hadde rett var jo ikke noen høydare akkurat rett før jul. Så depresjonen og håpløsheten har vært svært kraftig i desember. Men nå er det ikke flere tårer igjen og jeg føler meg bedre. Faktisk forunderlig bra.

Hadde jeg ikke vert sterk, men en ung usikker mann hadde jeg ikke levd i nå.

Meditasjon er en merkelig ting.

Jeg bedrev transindentalmeditasjon for mange år siden men de som har greie på dette sier at jeg nok ikke når særlig dypt for det er ikke så ofte at tid og rom opphører.

Uansett i denne tilstanden der jeg går inn i meg selv i totalitet og forsøker møte min egen sjel.. når jeg har vert der føler jeg meg veldig opplagt og full av energi.

Jeg undrer meg på hva den nære fremtiden bringer.

Jeg har påtatt meg en helt umulig oppgave i jobben som er nesten urealiserbar og må vel være forbredt på et nederlag der til våren. Men det er bare å gi fullt trøkk og stå på. Lykkes det blir det jo bare fryd og glede for alle. Lykkes jeg ikke så har jeg ihvertfall forsøkt.

Jeg gjør en del rare ting. I sted var jeg på kiosken en tur. Det er mørketid nysnø og måneskinn. Ikke en bil på veien. Musikken på fullt trøkk i bilen. Bilen svevde gjennom vinterlandskapet og jeg svingte av på en øde landevei ga full trøkk på gasspedalen og surfet som på hvite havbølger bortover veien i dyp nysnø. Så skrudde jeg av lysene og kjørte gjennom natten i måneskinnet mellom fjellene mens riffet fra de sugende rytmene i musikken rev i kroppen. En sterk opplevelse.

Jo,- depresjonen er på vei ut.

Definitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare en mann

Sto opp klokka 8:00.

Endelig hverdag og jobb og butikker er åpne igjen.

Løp gjennom dusjen. Konstatert at kjølekapet og brødboksen var tom. Jøss har jeg gafla i meg såååå mye mat siden 24?? Ok butikk etter jobb. Dro på jobben - ikke en kjeft der. ???? Mørkt ingen biler. Hadde lagt igjen nøklene hjemme. OK da har de vel bestemt seg for å ta fri i dag eller så kommer de litt senere. Litt forvirret dro jeg på butikken - stengt.?

jada jeg vet jeg er distre....

Dro på bensinstasjonen for å kjøpe litt mat og dro hjem.

Depresjonen er borte. Verden ligger for mine føtter :) igjen og ikke oppå mine skuldre.

Reflekterer over denne merkelige kvinneguiden.

Har aldri trivdes i menns selskap.

Jeg har ingen ting å kommunisere med menn om annet en eventuellt jobb for å få utført en oppgave. Der er de bra. Jeg aner ikke hva man skal kommunisere med de om. Jeg liker ikke sport heller og bytter kanal når idretten kommer. Og kvinnesynet synes jeg er forstokket og ensporet. Så jeg har ikke noe å snakke med de om når det gjelder det heller. Menn er stusselige greier.

Og hva med rollemodellen min da?

Aner ikke vet ikke om jeg har noen. - tror ikke det.

Muligens et mix av alt mellom himmel og jord.

Litt fra dyrenes verden. Litt fra Havet og himmelen.

Aner ikke - jeg bare er. Meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...