Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Kjøpte en ellipsemaskin isted, og testa den ut. Men etter 5 min ble jeg sjukt sliten i beina?? Er det meninga at det skal være så tungt, eller tok jeg bare på et litt for hardt nivå?

Anonymkode: 2b6cb...ce7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les bruksanvisningen og les den igjen!  Det finnes helt sikkert en logisk forklaring. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Les bruksanvisningen og les den igjen!  Det finnes helt sikkert en logisk forklaring. :) 

Jeg kjøpte på finn, så ingen.

Skrevet

Kan du finne ut hvor innstillingsmekanismen er? Hvordan ser det ut der...pil opp/ned el.l.?
Alle problemer har en løsning sånn i utgangspunktet. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Kjøpte en ellipsemaskin isted, og testa den ut. Men etter 5 min ble jeg sjukt sliten i beina?? Er det meninga at det skal være så tungt, eller tok jeg bare på et litt for hardt nivå?

Du kan bestemme hvor hardt det skal være. Du får google merket på maskinen og se om du finner en brukermanual så du kan sjekke innstillinger. Alternativt kontakter du vedkommende du kjøpte maskinen av og spør.

Anonymkode: a6cd3...00f

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Kan du finne ut hvor innstillingsmekanismen er? Hvordan ser det ut der...pil opp/ned el.l.?
Alle problemer har en løsning sånn i utgangspunktet. 

Modellen er e-strider be6720d

AnonymBruker
Skrevet

Flere?

Modellen er e-strider be6720d

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å google?

Anonymkode: b6de2...19a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Søk opp bruksanvisningen på google eller en instruksjonsvideo på youtube. 

Anonymkode: c5be5...7ce

• Liker 2
Skrevet

Er du dårlig trent, så kan du sikkert bli sliten etter 5 min ja. Men, det er sikkert justeringsmuligheter, google er din venn, hvis du ikke finner ut av det med å studere maskinen.

Skrevet

Det tok meg maks 20 sekunder å Google det. Det skal være et hjul som kan skrus på under panelet mellom håndtakene der du holder armene. Drar du den mot pluss skal det bli tyngre og lettere om du drar den mot minus-tegnet. Ellers blir det lettere for beina om du bruker armene mer, men det er ikke unormalt at du blir sliten fort om du ikke er vant til å trene. 

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, fitlife skrev:

Det tok meg maks 20 sekunder å Google det. Det skal være et hjul som kan skrus på under panelet mellom håndtakene der du holder armene. Drar du den mot pluss skal det bli tyngre og lettere om du drar den mot minus-tegnet. Ellers blir det lettere for beina om du bruker armene mer, men det er ikke unormalt at du blir sliten fort om du ikke er vant til å trene. 

Denne du tenker på? Slik ser det ut på min https://olxua-ring03.akamaized.net/images_slandocomua/422929856_7_644x461_orbitrek-e-strider-be6720d-.jpg

Dette er maskinen https://www.olx.ua/obyavlenie/orbitrek-e-strider-be6720d-IDpwIAQ.html, bilder lenger ned

Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var det jeg så på Google. Skru på den så skal det bli lettere eller tyngre. Da finner du ut hvilken vei som gjør hva. Tipper mot minussiden er lettere og mot pluss er tyngre. 

Med klokka = tyngre altså. Motsatt for lettere.

Endret av fitlife
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, fitlife skrev:

Ja, det var det jeg så på Google. Skru på den så skal det bli lettere eller tyngre. Da finner du ut hvilken vei som gjør hva. Tipper mot minussiden er lettere og mot pluss er tyngre. 

Med klokka = tyngre altså. Motsatt for lettere.

Utgjør ingen forskjell hos meg.. 

Har prøvd å skru.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utgjør ingen forskjell hos meg.. 

Har prøvd å skru.

Kanskje mekanismen er ødelagt?

Anonymkode: be346...26e

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje mekanismen er ødelagt?

Anonymkode: be346...26e

Hvordan kan den være ødelagt?

Skrevet

Det pleier å være et slikt hjul å skru på som gjør det lettere/tyngre, i alle fall på de fleste av (relativt få) spinningsykler og ellipsemaskiner jeg har prøvd. Men det kan hende at det ikke er det hos deg, prøv i så fall å trykke på knappene på displayet. Hva står der? 

AnonymBruker
Skrevet

Fant den.

Men er det vanlig å bli sliten i beina av ellipse? Trodde ikke beina hadde så veeeeldig stor påvirkning.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fant den.

Men er det vanlig å bli sliten i beina av ellipse? Trodde ikke beina hadde så veeeeldig stor påvirkning.

Hvis du ikke er vant til det? Ja. Men kroppen tilpasser seg og du lærer bevegelsene. Det blir som hvis du har vært lam og plutselig kan gå. Når du prøver å gå vil det kjennes veldig vanskelig/tungt ut, selvsagt. 

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, fitlife skrev:

Hvis du ikke er vant til det? Ja. Men kroppen tilpasser seg og du lærer bevegelsene. Det blir som hvis du har vært lam og plutselig kan gå. Når du prøver å gå vil det kjennes veldig vanskelig/tungt ut, selvsagt. 

Altså jeg er ikke overvektig lissom. Har drevet med i idrett i mange år.

Men ble brått sliten i beina etter 4 min lissom haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...