Gå til innhold

Lage mat

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal ikke mat lages med kjærlighet?

Jeg blir helt stressa av å spise maten som er laget av mennesker som hater å lage mat, eller som stresser når de gjør det... det er som jeg merker energien som er lagt ned i f.eks. middagen...

Maten kan være god den, men likevel merker jeg hva som er lagt ned av såkalte "indegrienser"...

Mulig jeg er overfølsom, men mat skal vel lages med kjærlighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:Nikke:

Selv elsker jeg å lage mat. Mulig folk kan tro jeg stresser innimellom, men egentlig storkoser jeg meg. :)

Skrevet

Kommer jo litt an på hvilken situasjon det er da. Hvis det er sent en mandag kveld, jeg ikke har spist siden lunch, så gir jeg fullstendig beng i om maten er laget med kjærlighet eller ikke. Men til en festkveld så bør jo maten absolutt lages med kjærlighet!

Regner med at du har lest boken Hjerter i Chili? Den er fabelaktig og inne på akkurat det du beskriver.

Skrevet

Det er stor forskjell på en mac donalds- burger og en burger laget med kjærlighet...

Skrevet

Jeg tror ikke det har noe med selve kjærligheten å gjøre, jeg tror det heller er det at folk som ikke liker å lage mat (og dermed ikke legger nevneverdig glede og følelser i det) heller ikke er spesielt flinke til å lage mat, og maten smaker dermed ikke så godt som den som er laget av de som kan og liker å lage mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...