bjørnen sover Skrevet 2. mai 2017 #1 Skrevet 2. mai 2017 Hei jeg er helt ny på denne siden, vet ikke om jeg legger ut på riktig sted, hvis det er feil må dere bare flytte den. Jeg er en litt fungsjonshemmet gutt som ønsker å få meg en utdanning og senere forhåpentligvis en jobb. Jeg er ikke skikkelig fungsjonshemmet men har masse kilo mer enn det jeg skulle ha på kroppen (vil ikke nevne vekten min så håper dere tar hensyn til det og ikke spørr meg om det, da det gjør meg veldig såret ettersom jeg blir mobbet og plaget hele skoledagen) som dere forstår så er jeg et mobbeoffer på skolen og uansett hvor jeg er ute her i hjembyen. Jeg blir både fysisk og psykisk mobbet og plaget. Fysisk ved at de dytter, sparker, spøtter og kaster alt mulig på meg, alt fra egg til kluter og plagg som blir tisset på for deretter å kaste etter meg. Psykisk med at de baksnakker meg, skriver stygge kommentarer om meg på Facebook og på pm, stygge SMSer osv. Jeg er en som tåler utrolig mye men nå begynner det å si stopp for meg, mister nattesøvnen mister all gladhet er omtrent alltid lei meg. Skolen og utdanningen står nå i fare da jeg snart ikke orker å gå igjennom dette i særlig tid fremover. Har et år igjen på utdanningen på skolen. Jeg vet dere ikke kan gjøre noe med dette, men jeg vil bare dele det med noen så jeg får luftet ut litt. Skolen og foreldrene mine har ofte kontakt, skolen gjør alt de kan for at dette skal slutte. En av de verste har blitt kastet ut fra skolen og jeg har ofte lærere rett ved meg, så jeg blir passet ekstra med. Har også noen venner men de tør ikke å si imot de som plager meg da de er redde for sitt eget rykte. skal kanskje også bli flyttet til en annen skole så jeg kan ta utdanningen ferdig. takk for at dere tok dere tid til å lese litt om min hverdag
skogsvandreren Skrevet 2. mai 2017 #2 Skrevet 2. mai 2017 Uff dette var direkte trist og lese, skjønner ikke hvordan noen kan være så onde! Disse trenger skikkelig straff, kan ikke la dette gå som dette går. Hadde jeg vært i din klasse hadde jeg støttet og hjulpet deg alt jeg kan. Fint du har noen venner hvertfall, men leit ikke de kan støtte deg mer enn de gjør! Dette må skolen ordne opp i 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #3 Skrevet 2. mai 2017 Dette er jo helt sykt!!! Vennene dine er feige og hjernevasket av mobberne!!!!! Bytt skole!!!! De er syke i hodet og dårlige mennesker. Anonymkode: 7d8f1...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #4 Skrevet 2. mai 2017 Jeg synes du burde politianmelde. Anonymkode: 7d8f1...dc0 2
Gjest Froning Skrevet 2. mai 2017 #5 Skrevet 2. mai 2017 (endret) Trist å lese.. Går du på ungdomskole eller vgs? Endret 2. mai 2017 av Froning
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #6 Skrevet 2. mai 2017 Forresten så plikter din skole å gjøre noe med denne saken faktisk. De har ikke lov å ignorere det. Jeg synes du skal si det til alle du snakker med, for vinden vil snu og da er mobberne taperne i alles øyne ettersom din versjon blir kjent. Anonymkode: 7d8f1...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #7 Skrevet 2. mai 2017 Ikke gi opp eller gi deg - det er de som tar feil!!! Anonymkode: 7d8f1...dc0 1
FluffyJuggernaut Skrevet 2. mai 2017 #8 Skrevet 2. mai 2017 Så forferdelig, noen mennesker er rett og slett ondskapsfulle. Jeg syns det er synd at du har opplevd så mye fælt og at du fortsatt må gjennomgå denne mishandlingen. Kan du anmeldelse de verste? Jeg syns skolen burde gjøre mer når mobberene enda plager deg. Og det er ikke rettferdig at du må bytte skole, det er konsekvensene mobberne bør møte selv. Men skjønner selvfølgelig at om ikke ting bedre for deg at du ønsker deg en ny start på en ny skole. Men jeg håper at du vet at du ikke fortjener dette, dette er ikke din feil. Ting vil bli bedre. Håper også du har folk du kan snakke med, kanskje en psykolog også. 1
Gjest Cicero Skrevet 2. mai 2017 #9 Skrevet 2. mai 2017 Jeg ville satset på å bytte skole så fort som mulig. Ellers er politianmeldelse en mulighet, dersom du kan skaffe beviser på hva som blir gjort og hvem som har gjort det. Fikk inntrykk av at dere er ganske unge, så antakelig tenker de ikke over at det de gjør er ulovlig, men dess viktigere er det kanskje at handlingene deres får konsekvenser. Jeg skjønner at det sikkert ikke er det hyggeligste alternativet for deg, men om du har beviser vil det i hvert fall skje noe. Dessverre er skolesystemet i Norge dårlig på å ta tak i mobbing og tiltakene blir ofte begrenset til at læreren fotfølger offeret rundt omkring. Jeg synes også du bør snakke med noen dersom du ikke allerede gjør det, for at du skriver om å miste nattesøvnen og følelse av glede er ikke bra! Det kan fort utvikle seg til psykiske problemer som følger deg lenge etter at mobbingen har tatt slutt.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #10 Skrevet 2. mai 2017 Anmeld de!! De trakasserer deg og bruker vold mot deg! De forfølger deg og bruker truende adferd. Dette er en sak for politiet! Håper du kommer deg bort fra dette stedet så fort som mulig. Du er sterk som holder ut og kommer deg på skolen selv om du opplever alt dette her. Det tror jeg ikke jeg hadde klart. Jeg vet du klarer å fullføre utdannelsen din for du viser allerede mot og en ståpå-vilje som mange av oss andre ikke er i nærheten av!! Stå på TS. Jeg heier på deg! Anonymkode: 27ce9...383 1
bjørnen sover Skrevet 2. mai 2017 Forfatter #11 Skrevet 2. mai 2017 Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger, hadde alle vært som dere hadde verden vært fantastisk! Skolen har dialog med politiet, vi har også anmeldt de værste før. Det ble litt rolig i den perioden men så tok det seg opp igjen. Noen av de er heldigvis ferdige i år, så kanskje det hjelper når flokken minsker. hittil idag har det gått bra, nå sitter jeg for meg selv i klasserommet i friminuttet da jeg ikke vil ut i mobbingen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå