AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #1 Skrevet 1. mai 2017 Jeg har nå brukt P-stav siden November og hatt blødninger helt siden da. Etter tre måneder dro jeg til "helsestasjon for ungdom" der jeg satt den inn og fikk noen piller som skulle stoppe blødingene. Jeg brukte da dem til blødningene stoppet og etter jeg sluttet på pillene kom blødingene rett tilbake. Jeg har gått på P-piller i nærmere et år før P-staven men det fikk jeg også blødning og bivirkinger av. Gikk først på Loette men byttet til en annen etter 8 måneder kanskje, husker ikke navnet til de pillene. Jeg har planlagt å dra til Helsestasjon for ungdom nå snart å ta ut staven for den er ikke noe bra for meg, og ødelegger også sexlivet da det ikke frister å gjøre noe når jeg har blødninger hele tiden. Problemet er at jeg er usikker på hva annet jeg skal prøve, jeg vil ikke starte på et nytt prevensjonsmiddel med en gang om blødingene blir verre med det. Har dere noen råd om hvilke andre midler jeg kan prøve? helst som ikke koster all verden. P-stav fikk jeg gratis hos HSU siden jeg var mellom 16-18 år gammel, kan jeg få andre prevensjonsmidler der? Eller dekker bare staten P-staven? Om dere har erfaringer med blødinger og midler som stoppet blødningene hvertfall sånn at det ikke kommer hver eneste dag - hadde jeg satt stor pris på råd. Anonymkode: 3181b...1e7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #2 Skrevet 1. mai 2017 Jeg hadde problem med mye blødninger og store smerter (ikke diagnose endometriose) og det som til slutt hjalp meg var p-pillen zoely. Men da hadde jeg prøvd sånn 5 forskjellige p-piller, så zoely er ikke et førstevalg på grunn av at det er en relativt høy dose hormoner og de koster litt. Når man er under 20 får man vel dekt 100 kr så da blir de vel litt billigere. Du kan jo nevne den i alle fall, siden du nå har prøvd flere forskjellige hormonprevensjoner uten hell. Jeg hadde i alle fall ikke hatt det livet jeg har i dag om det ikke var for zoely, så for meg er de verdt pengene. Anonymkode: 1701f...288
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå