Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal til London snart, og lurer på noen ting i forbindelse med det. 

• Er det lurt å bestille billetter til Madame Tussauds på forhånd, f.eks. på londonbilletter.no? 
  • Burde man bestille Oyster card på forhånd, eller er det greit å ta når man kommer dit? 
  • Hva er den beste måten å komme seg fra Heathrow til byen på? 

På forhånd takk! 

Anonymkode: aa549...160

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

• Er det lurt å bestille billetter til Madame Tussauds på forhånd, f.eks. på londonbilletter.no? 
  • Burde man bestille Oyster card på forhånd, eller er det greit å ta når man kommer dit? 

På forhånd takk! 

Oystercard kan du like gjerne vente med til du kommer til London.

Fra Heathrow vil jeg annbefale et tog som heter Heathrow connect. Går til Paddington (som expressen og gjør). Men betraktlig billigere. Tar dog 15 min lenger tid. T-banen vil jeg ikke annbefale med bagasje. Flybuss har jeg ikke prøvd i London. Vet ikke om du flyr med SAS eller BA, hvis du flyr med BA så kommer du til T5 herifra tar du Heathrow Express til Heathrow Central og bytter her til Heahtrow Connect. Kommer du med SAS, så kommer du til T2 og da er det bare og gå bort til Heathrow Central og ta toget.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Kjetil E skrev:

Fra Heathrow vil jeg annbefale et tog som heter Heathrow connect. Går til Paddington (som expressen og gjør). Men betraktlig billigere. Tar dog 15 min lenger tid. T-banen vil jeg ikke annbefale med bagasje. Flybuss har jeg ikke prøvd i London. Vet ikke om du flyr med SAS eller BA, hvis du flyr med BA så kommer du til T5 herifra tar du Heathrow Express til Heathrow Central og bytter her til Heahtrow Connect. Kommer du med SAS, så kommer du til T2 og da er det bare og gå bort til Heathrow Central og ta toget.

Takk for svar! Flyr med SAS, så da passer det jo veldig fint :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

På forhånd takk! 

JA! Du bør forhåndsbestille billetter til Madame Tussauds, hvis ikke risikerer du å stå i lang kø. Gjorde selv tabben og ble stående 1 time i kø. Dessuten er det som regel bitte litt billigere å kjøpe de på nett :) 

Oyster card kan kjøpes på alle undergrunn-stasjoner, så det kan fint vente til du kommer bort.

Er dere flere enn to, er det billigere å bestille en taxi, så kalt airport transfer. Dette booker du på nett og du blir møtt i ankomsthallen på flyplassen, og kjørt til hotellet.

Husk at om du tar Heathrow Express, så kommer du til Paddington, og da må du ta taxi derfra til hotellet. Ikke alltid det blir så billig likevel. En togbillett koster ca. 200,- en vei + taxi derfra. Da er du fort oppi 300,- per person en vei.

Tar selv alltid å bestiller taxi på nett før jeg reiser, og blir kjørt direkte til hotellet. Enkelt, billig og trygt!

Anonymkode: b891c...fa9

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

JA! Du bør forhåndsbestille billetter til Madame Tussauds, hvis ikke risikerer du å stå i lang kø. Gjorde selv tabben og ble stående 1 time i kø. Dessuten er det som regel bitte litt billigere å kjøpe de på nett :) 

Oyster card kan kjøpes på alle undergrunn-stasjoner, så det kan fint vente til du kommer bort.

Er dere flere enn to, er det billigere å bestille en taxi, så kalt airport transfer. Dette booker du på nett og du blir møtt i ankomsthallen på flyplassen, og kjørt til hotellet.

Husk at om du tar Heathrow Express, så kommer du til Paddington, og da må du ta taxi derfra til hotellet. Ikke alltid det blir så billig likevel. En togbillett koster ca. 200,- en vei + taxi derfra. Da er du fort oppi 300,- per person en vei.

Tar selv alltid å bestiller taxi på nett før jeg reiser, og blir kjørt direkte til hotellet. Enkelt, billig og trygt!

Man må ikke ta taxi til hotellet da! Som regel ligger hotellene i nærheten av en tube- stasjon. Enkelt å ta tuben fra Paddington. 

Endret av tirben
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Kjetil E skrev:

Ikke noe problem å ta tuben fra Heathrow med bagasje, de har jo egne tog på strekningen, som har mye mer bagasjeplass enn de ordinære undergrunnstogene. Om jeg bor på et hotell som ligger ved en av stasjonene på Piccadilly line (linjen som går fra Heathrow) tar jeg alltid tube, sparer stresset med å finne taxi/buss/tube videre fra Paddington.

Anonymkode: fbd1d...038

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal bo på et hotell i nærheten av Oxford Street. Ville du anbefalt å bestille drosje da? Hvor bestiller du, og hvor mye må man ca. betale da? :)

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke å kjøpe Oyster Card i det hele tatt, så lenge du har vanlig Contactless på bankkortet ditt er det mye enklere å bruke det. 

Anonymkode: 7f31a...bd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og når det gjelder Madame Tussauds : Ja, kjøp på nett, men hvorfor ikke på Madame Tussauds egen hjemmeside. Da får du en 15-minutters slot og slipper køer.

• Liker 2
Skrevet

Ikke noe problem å ta tuben fra Heathrow med bagasje, de har jo egne tog på strekningen, som har mye mer bagasjeplass enn de ordinære undergrunnstogene. Om jeg bor på et hotell som ligger ved en av stasjonene på Piccadilly line (linjen som går fra Heathrow) tar jeg alltid tube, sparer stresset med å finne taxi/buss/tube videre fra Paddington.

Anonymkode: fbd1d...038

Forsåvidt rett men ikke så veldig mye mere plass. De gangene jeg tok t-bane så opplevde jeg gjerne at det ikke var plass nok til alle som hadde bagasje. I tillegg så var jo disse plassene ved enkelte dører. Og det fordret jo og at man fant seg plass der. Jeg ville ihvertfall aldri i livet latt bagasjen stå et sted for så å bevege meg lenger inn i vogna.

En annen ting som gjør det tungt å ta t-bane med bagasje er jo at de aller fleste stasjoner på Londons t-bane nett så må du opp og ned trapper hvor du må bære bagasje. Noe man ganske fort blir temmelig lei og sliten av.

AnonymBruker
Skrevet

Og når det gjelder Madame Tussauds : Ja, kjøp på nett, men hvorfor ikke på Madame Tussauds egen hjemmeside. Da får du en 15-minutters slot og slipper køer.

Takk for tips! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...