Gå til innhold

TOK 6 500G PARACETAMOL TABLETTER

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei jeg tok nettopp 6 tabletter (500mg) paravetamol tabletter. Altså 3 g på en gang. Er det farlig? 

Anonymkode: 3614a...7b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjorde du det? 

Anonymkode: 8ecc4...b06

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Noen bedre metoder for å ta selvmord? 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill å ikke hjelpe suicidale med doseringen. Dere vet ikke hva folk prøver å lokke frem av informasjon og hva de skal bruke det til.

Antall tabletter, gram eller milligram er ikke i utgangspunktet det avgjørende. Man kan ikke sette et absolutt tall for dødelig eller skadelig dose på generell basis. Det er store variasjoner på individnivå. Det finnes noen grenseverdier, men jeg ser ingen grunn til å opplyse om det her. Mer vil jeg ikke si i åpent forum.

Maks døgndose er forøvrig justert ned til 3 gram.

Anonymkode: 529a3...32a

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ikke direkte farlig, men på sikt kan det være skadelig for leveren din. 

Ring heller mental helse (116 123)

Edit: send meg gjerne en melding dersom du trenger en anonym samtalepartner. :) LIvet er verdt å leve, uansett hvor lite du tror det akkurat nå.

Endret av bobleplast_
  • Liker 3
Skrevet

Jeg rapporterte tråden din, TS. Det er ikke for å være slem, men fordi du trenger hjelp og selvmordstanker er ikke lov her inne. 

Varm klem til deg, håper du fort får hjelp! :klem: 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Salka skrev:

Jeg rapporterte tråden din, TS. Det er ikke for å være slem, men fordi du trenger hjelp og selvmordstanker er ikke lov her inne. 

Varm klem til deg, håper du fort får hjelp! :klem: 

Tabubelegging er en blindvei...

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen bedre metoder for å ta selvmord? 

ts

Jeg fant ei som hadde tatt livet av seg i fjor sommer, det var veldig forstyrrende for meg.

Vær så snill om ikke for din egen del så får andres del søk hjelp.

Skrevet
1 minutt siden, Jackie Gleason skrev:

Forsåvidt enig, men sånne tråder er ikke lov her inne. TS spør om en bedre måte å begå selvmord på og det er alvorlig. H*n trenger hjelp av fagfolk, ikke folk her inne. Man vet heller aldri hva slags svar h*n får. Vi har alle et ansvar og sånne tråder rapporterer jeg. 

• Liker 2
Skrevet

Det er heller ikke lov å oppgi doseringer og ihvertfall ikke dødelige. Har også rapportert, blir veldig bekymret.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Salka skrev:

Forsåvidt enig, men sånne tråder er ikke lov her inne. TS spør om en bedre måte å begå selvmord på og det er alvorlig. H*n trenger hjelp av fagfolk, ikke folk her inne. Man vet heller aldri hva slags svar h*n får. Vi har alle et ansvar og sånne tråder rapporterer jeg. 

Da så, takk for forklaringen. Er litt typisk mann jeg, leser aldri regler osv :P

Skrevet
Akkurat nå, Jackie Gleason skrev:

Da så, takk for forklaringen. Er litt typisk mann jeg, leser aldri regler osv :P

Haha, mannfolk ass. :P Neida, helt ærlig har jeg ikke lest reglene så nøye selv heller, men sånne tråder som dette gjør meg veldig bekymret og jeg håper TS får hjelp så fort som overhodet mulig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Be om hjelp mtp tankene dine. Det er grusomt å ha det sånn som du har det nå, det vet jeg for jeg har vært der selv. Heldigvis klarte jeg å be om hjelp og fikk det.

Mange klemmer! Husk at du er verdt uendelig mye! 

Anonymkode: 9b1ed...cd1

AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakta så du kan få hjelp allerede i dag 

Anonymkode: c6028...078

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Jackie Gleason skrev:

Her kan også ts plukke opp tips og råd, samt få skadelige impulser. Derfor er ikke slike tråder tillatt.

Jeg jan huske en gang enselv order ble møtt med kommentaren: "Fisker du etter sympati, eller vil du at vi skal dytte deg over kanten?" Tror du det hjalp den som laget tråden?

Hva hvis man får oppgitt en solid oppskrift på hvirdan man skal klare å ta livet av seg? Hva om ts ikke har tatt noe som hekst, men prøver å fiske ut hva som vil være dødelig gjennom å oppgi en dose han VET ikke er dødelig?

Det er alltid dumt å svare i slike tråder. Det handler ikke om tabunekegging, men at man indirekte kan medvirke til at noen gjennomfører et selvmord. Kg er ikke riktig kanal for dette.

Anonymkode: 529a3...32a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rapportert

Anonymkode: d1c32...72e

Skrevet

Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Kragebein, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...