AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #1 Skrevet 1. mai 2017 Hadde du reist til Tyrkia no i mai/juni? Med familie, 1uke. Har no vært rolig siste tida der. Anonymkode: 31dc7...9ca
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #2 Skrevet 1. mai 2017 Jeg tenker at du er spenna gærn om du reiser til Tyrkia nå, men det finnes jo roligere områder der og. Anonymkode: f055a...435 12
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #3 Skrevet 1. mai 2017 https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-reiserad/tyrkia_reiserad/id2475584/ Undersøk for all del at du har en god reiseforsikring at at den dekker om du reiser og det skjer noe. Mange charterselskap reiser ikke til Tyrkia fordi de ser det for risikabelt. Jeg reiser ikke dit, frivillig. Anonymkode: e329e...399 5
Majott Skrevet 1. mai 2017 #4 Skrevet 1. mai 2017 Jeg har vært i Tyrkia mange ganger tidligere, men reiser ikke dit nå! Før eller senere vil det skje noe med turister involvert der. Det tar jeg ikke sjansen på, og jeg ville ihvertfall ikke reist dit med barna mine. 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #5 Skrevet 1. mai 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du reist til Tyrkia no i mai/juni? Med familie, 1uke. Har no vært rolig siste tida der. Anonymkode: 31dc7...9ca Ja. Tenkte meg ned for å se om jeg får med med et kupp eller to. Kanskje litt terror på kjøpet. Tar med kone og barn, slik at det blir ekstra mye å holde styr på om det går til helvete. En lever jo tross alt bare en gang, så litt spenning må man ha. Anonymkode: b513c...470 11
Gjest Elseby13 Skrevet 1. mai 2017 #6 Skrevet 1. mai 2017 (endret) Herregud for noen idiotiske svar. Ts, jeg misunner deg for Tyrkia er fantastisk! Jeg reiser alltid i august fordi jeg vil ha ordentlig varme, men for små barn er nok forsommeren helt perfekt! Til dere som frykter terror: det kan skje hvor som helst. En gærning klikket til og med i vårt fredelige land og drepte 77 uskyldige mennesker. Burde vi ikke egentlig evakuert hele Norge? Endret 1. mai 2017 av Elseby13
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #7 Skrevet 1. mai 2017 1 minutt siden, Elseby13 skrev: Herregud for noen idiotiske svar. Ts, jeg misunner deg for Tyrkia er fantastisk! Jeg reiser alltid i august fordi jeg vil ha ordentlig varme, men for små barn er nok forsommeren helt perfekt! Til dere som frykter terror: det kan skje hvor som helst. En gærning klikket til og med i vårt fredelige land og drepte 77 uskyldige mennesker. Burde vi ikke egentlig evakuert hele Norge? Sammenligner du virkelig det som skjedde på Utøya, en eneste hendelse sammen med nesten ukentlige terrorhandlinger i Tyrkia? Er terrorfaren i Norge så stor at andre land fraråder folk å reise til Norge? Jeg hadde aldri reist til Tyrkia sånn som situasjonen er der nå, og iallefall ikke med barn. Det er en grunn til at reiseselskaper kansellerer tyrikaturer. Anonymkode: aae9c...52a 19
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #8 Skrevet 1. mai 2017 Det er ikke uten grunn at Tyrkia har mistet en stor del av turismen sin. I 2015 var det omtrent 35 mill turister der, mens i 2016 var de neste i 24 mill. Prisene har falt ekstremt mye, da for å prøve å tiltrekke seg flere turister. Aldri om jeg hadde tatt med familie på tur dit, så ustabilt det er der! Terroren der er langt fra en engangshendelse. De er naboland til Syria som er i borgerkrig. Denne kan eskalere brått. Tyrkia er inne i Tyrkia med styrker. Tyrkia er også i konflikt med kurderne. Tyrkia har mange som ønsker dem vondt rett ved sin side. Anonymkode: 11500...bce 8
Svartedauden Skrevet 1. mai 2017 #9 Skrevet 1. mai 2017 2 minutter siden, Elseby13 skrev: Herregud for noen idiotiske svar. Ts, jeg misunner deg for Tyrkia er fantastisk! Jeg reiser alltid i august fordi jeg vil ha ordentlig varme, men for små barn er nok forsommeren helt perfekt! Til dere som frykter terror: det kan skje hvor som helst. En gærning klikket til og med i vårt fredelige land og drepte 77 uskyldige mennesker. Burde vi ikke egentlig evakuert hele Norge? Unnskyld meg, men det er en helt dust unnskyldning. Norge har hatt ett terror angrep, ikke så mange som Tyrkia. Regjeringen skriver også om at landet ikke er stabilt. https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_tyrkia/id2414945/ Så ikke sitt der å si at Tyrkia er like trygt som Norge, det er faktisk helt bak mål. Har vært i Tyrkia flere ganger før, og det er ett land som er fantastisk. Jeg reiser ikke der nå, siden situasjonen er såpass ustabil. Men hvis du ønsker å dra, så følg instruksene regjeringen har lagt ut. 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #10 Skrevet 1. mai 2017 Jeg og samboeren reiser til Tyrkia i juli, da vil jeg være gravid i uke 22. De hadde ikke latt oss reise hvis det var så utrygt. Kommer til å følge godt med de siste ukene før avreise, og vi har forsikring med tanke på graviditeten tilfelle man ikke kan reise. Anonymkode: 20599...927 1
Majott Skrevet 1. mai 2017 #11 Skrevet 1. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboeren reiser til Tyrkia i juli, da vil jeg være gravid i uke 22. De hadde ikke latt oss reise hvis det var så utrygt. Kommer til å følge godt med de siste ukene før avreise, og vi har forsikring med tanke på graviditeten tilfelle man ikke kan reise. Anonymkode: 20599...927 Hva med å tenke selv? Hvem er DE som ikke ville latt dere reise hvis det var utrygt? Er det Ving, TUI, Apollo? Og hva eksakt dekker forsikringen deres? Jeg vet fra andre steder enn reiseselskaper at det vil være utrygt å reise til Tyrkia i år. Da lar jeg være, selv om reiseselskapene sier det er greit. 13
Spiteful Skrevet 1. mai 2017 #12 Skrevet 1. mai 2017 Hvorfor vil du dra til et land som Tyrkia? De dreper uskyldige sivile (BARN), og ikke nok med det støtter de IS. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #13 Skrevet 1. mai 2017 Kunne nesten flytta til Istanbul om jeg kunne, jeg skal dit igjen i høst Anonymkode: 17e59...510
Jobbermedbarn Skrevet 1. mai 2017 #14 Skrevet 1. mai 2017 Vi elsker Tyrkia, vært der mange ganger, kjenner mange der nede...Jeg kunne nok dratt dit i år også (Side), men i år får jeg ikke med meg mann eller voksne barn😔 Forstår de jo godt, men synes det er så trist at det er blitt sånn. Synes synd på alle de fantastiske menneskene som bor der og som mister mer og mer av næringsgrunnlaget sitt; turistene... Vi var der under kuppet i fjor, merket lite til det, og følte oss trygge, men litt ubehagelig var det jo. Det vi la merke til i fjor var at det var veldig mye færre småbarnsfam enn tidligere, og det forstår jeg ærlig talt godt... Ble litt rart svar, preget av at jeg er veldig glad i Tyrkia og menneskene der, men hadde nok ikke dratt med små barn i år😔 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #16 Skrevet 1. mai 2017 Takk for mange svar, det jeg også kvier meg for er å fly med ett utenlandsk fly, skal fly med Pegasus og det har jeg aldri gjort. Har kun flydd med SAS og Norwegian. Skal til Istanbul. TS Anonymkode: 31dc7...9ca
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #17 Skrevet 1. mai 2017 Hadde aldri reist til Tyrkia. Innpåslitne selgere, masse turister og menn som ikke respekterer kvinner. Nei takk! Hadde heller slikket et varmt, tyrkisk toalett enn å reise dit. Anonymkode: f6373...ee0 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #18 Skrevet 1. mai 2017 Jeg skjønner ikke hvem som ville dratt til Tyrkia nå. Det har vært flere terrorangrep der bare det siste året (mange skyteepisoder i Istanbul også). En annen god grunn, er at Tyrkia er korrupt som bare pokker. De kjøper olje av IS, og det kryr av "IS-soldater" der. At du i det hele tatt vurderer å ta med familie dit er virkelig ikke til å begripe. Anonymkode: 488e6...e83 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #19 Skrevet 1. mai 2017 Å dra til Tyrkia før situasjonen eskalerte til det den er nå, var helt OK. Men å reise dit idag, med barn på ferie, hadde rett og slett ikke skjedd. Hvordan skal man kunne kose seg og slappe av når man vet hvor anstrengt alt er der nede nå? Det er ikke som det var for noen år siden, landet er i bevegelse, og ikke i positiv retning. Det finnes plenty av andre steder å feriere på, men selvsagt om det er pengene det står på så sparer du helt sikkert noen kroner på Tyrkia-ferie. Men det er ikke lommer på likskjorta. Anonymkode: 1a46c...447 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #20 Skrevet 1. mai 2017 Jeg har tykisk svigersønn. Nå er hele familien her hjemme bedt i bryllup til sommeren. Hvis noen i det hele tatt reiser så blir det bare svigersønnen min. Hverken foreldrene hans eller annen familie mener det er trygt for kona og barna å reise dit nå. Ble ikke bedre etter Erdogan fikk mest stemmer nå. Han ødelegger Tyrkia etter det svigersønnen min sier. Han leser tyrkiske nyheter daglig i tyrkise nettaviser og har ukentlig kontakt med familien. Han eller familien er heller ikke muslimer. Anonymkode: be577...05b 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå