TeddyToria Skrevet 23. desember 2004 #1 Skrevet 23. desember 2004 Tenkte det kunne være morsomt å se hvor mange av oss som går for en vielse i kirken, mot en borgelig vielse...eller annet!
Cathie Skrevet 23. desember 2004 #3 Skrevet 23. desember 2004 Jeg gifter meg ikke i kirken, men ikke borgerlig heller... Var ikke noe alternativ for meg her... men siden jeg i alle fall ikke gifter meg i kirken så stemte jeg borgerlig jeg
TeddyToria Skrevet 23. desember 2004 Forfatter #4 Skrevet 23. desember 2004 Jeg gifter meg ikke i kirken, men ikke borgerlig heller... Var ikke noe alternativ for meg her... men siden jeg i alle fall ikke gifter meg i kirken så stemte jeg borgerlig jeg Jeg satt opprinnelig opp et tredje alternativ som "annet"...men det ble ikke med i den endelige meldingen:-?...dessverre!
Aelwyn Skrevet 24. desember 2004 #6 Skrevet 24. desember 2004 Mitt ønske var Kirkelig, men siden ikke sambo er kristen og ikke innmeldt statskirken, så blir det HEF vielse på oss.
Gjest Anonymous Skrevet 24. desember 2004 #7 Skrevet 24. desember 2004 Kirkelig for vår del... Noe nyttig bør vi jo kunne bruke de statskirkepengene de krever av oss hvert år til
Bokalven Skrevet 24. desember 2004 #8 Skrevet 24. desember 2004 Borgerlig. Verken samboer eller jeg er kristne.
Saeria Skrevet 25. desember 2004 #12 Skrevet 25. desember 2004 Samboern min og jeg kommer til å gifte oss borgerlig. Ingen av oss er kristne.
Arkana Skrevet 25. desember 2004 #14 Skrevet 25. desember 2004 For meg som ikke er kristen er det utenkelig å gifte seg i kirken, så for oss blir det helt klart en borgerlig vielse.
Smiling Skrevet 29. desember 2004 #16 Skrevet 29. desember 2004 Vi giftet oss i kirken, og det var utrolig stas. Vi hadde en fantastisk prest som ga oss mange kloke innspill om både vielsen og ekteskapet, både i forkant og under vielsen, og vi koste oss med å legge ned tid&omtanke i planleggingen av vielsen. Samboeren min er ikke kristen, men veldig opptatt av etikk. Vi brukte derfor mye tid på å få til en vielse som føltes riktig for oss begge to, og det fikk vi jammen til. - Det var definitivt bryllupsdagens høydepunkt.
Martha Stewart Skrevet 29. desember 2004 #17 Skrevet 29. desember 2004 Kirkelig for vår del... Noe nyttig bør vi jo kunne bruke de statskirkepengene de krever av oss hvert år til Enig! Vi har tenkt å bruke vår "rett" til å feire livets store begivenheter i kirken... Kunne sikkert valgt tinghuset eller HEF-vielse også. For oss blir kirkebryllup mer en kulturell enn en religiøs begivenhet. Men kjærligheten og løftene vi gir hverandre tar vi veldig alvorlig!
Olifant Skrevet 29. desember 2004 #18 Skrevet 29. desember 2004 Ettersom ingen av oss er kristne blir det absolutt intet kirke bryllupp på meg. Tror jeg ville hatt en vond smak i munnen av å skulle love noe til en gud jeg ikke tror på... Er veldig glad for at HEF har fått vigselsrett så vi kan få en sermoniell ramme rundt det hele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå