Chiyo Skrevet 1. mai 2017 #21 Skrevet 1. mai 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Et par ganger i den siste tiden har jeg hørt uttrykket ordentlig og reell når det kommer til voldtekt. Nå sist ei dame som sa hun var utsatt for en "ordentlig voldtekt". Er det slik vi vil få det fremover med den stadige utvanningen av begrepet voldtekt, at overfallsvoldtektene får en ekstra betegnelse? Anonymkode: 88581...299 Hun sa det nok fordi hun er redd for at folk ikke vil tro henne. Det er ikke unormalt at voldtektsofre opplever å ikke bli trodd. Når menn kan slippe unna meg gjengvoldtekt fordi offer ikke var "våken" nok til å skjønne hva som skjedde under selve akten, så føler vel mange at de er nødt til å understreke at de ble voldtatt og at det ikke er noe tvil i det utsagnet. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #22 Skrevet 2. mai 2017 Kanskje trenger vi ett begrep for det som skjer når noen utnytter andres seksuelt uten at det er innenfor det straffbare ? Sliter selv litt der i gråsonen. Jeg ble utnyttet mye seksuelt som ung. Men det var ikke voldtekt i lovens forstand. Jeg maktet ikke si imot og ville være grei. Jeg følte meg dypt krenket. Og det tar jeg på alvor. For min egen del. (Jeg kan ikke slå av og på følelsen av krenkelse. den velger jeg ikke. Så spark til dem som spydig utaler :" oh.. hun føøøøler seg krenket. Men det er jo bare tull. Det var jo ingen voldtekt . slutt å føle sånn." Avsporing der.) Jeg trenger terapi. Men det var ikke voldtekt. Jeg vil ei utvanne begrepet. Men så mangler jeg ett annet ord også. Ett som folk forstår. (ikke at folk har noe med det annet enn at flere kan snakke om samme opplevelse om en har felles språk for det) "Utnyttet seksuelt" er nok ett begrep mulig. Og nei jeg er ikke en Wannabe -voldtatt heller. Anonymkode: eb709...e7e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå