AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #1 Skrevet 1. mai 2017 Et par ganger i den siste tiden har jeg hørt uttrykket ordentlig og reell når det kommer til voldtekt. Nå sist ei dame som sa hun var utsatt for en "ordentlig voldtekt". Er det slik vi vil få det fremover med den stadige utvanningen av begrepet voldtekt, at overfallsvoldtektene får en ekstra betegnelse? Anonymkode: 88581...299 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #2 Skrevet 1. mai 2017 Det er vel mer at flere skriker opp om at fyllevoldtekter ikke er voldtekter, for mannen eller kvinnen vill jo "egentlig" ha sex, de bare ble fulle og glemte det, ikke sant Anonymkode: e10c4...945 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #3 Skrevet 1. mai 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et par ganger i den siste tiden har jeg hørt uttrykket ordentlig og reell når det kommer til voldtekt. Nå sist ei dame som sa hun var utsatt for en "ordentlig voldtekt". Er det slik vi vil få det fremover med den stadige utvanningen av begrepet voldtekt, at overfallsvoldtektene får en ekstra betegnelse? Anonymkode: 88581...299 Overfallsvoldtekter har allerede en egen betegnelse. De kalles "overfallsvoldtekter" De andre kalles "voldtekter", "overgrep" osv. Anonymkode: 754fc...f3c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #4 Skrevet 1. mai 2017 Tror det er for mange som har ropt ulv,ulv. Det blir liksom tatt med en klype saly når en jente blir voldtatt i fylla, spesielt om hun ble med mannen hjem på narsh Anonymkode: e8260...9e7 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #5 Skrevet 1. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror det er for mange som har ropt ulv,ulv. Det blir liksom tatt med en klype saly når en jente blir voldtatt i fylla, spesielt om hun ble med mannen hjem på narsh Anonymkode: e8260...9e7 Nei, det er mange som roper opp om at andre roper ulv, ulv. Det er mennesker på nett som sier at de "kjenner noen" som anmeldte fordi de angret på sex eller ville hevne seg. Det finnes selvsagt ingen beviser for at dette er mennesker som eksisterer i det hele tatt, eller at noen ble anmeldt fordi dama angret. men disse urbane mytene fortsetter å gå rundt og rundt på nettet, og stadig flere tror på dem. Det har alltid være mye verre å være en som anmelder for voldtekt, enn en som blir anmeldt. I de fleste tilfeller vil den som blir anmeldt bli trodd om han hevder dama er gal og syk, eller at hun kledde seg lettkledd. Anonymkode: e10c4...945 5
Slarti Skrevet 1. mai 2017 #6 Skrevet 1. mai 2017 Har selv blitt anklaget av ei jente jeg aldri har prøvd meg på en gang. Ikke til politiet men hu sa det til alle vennene sine at jeg voldtok henne. Heldigvis for min del kom sannheten fort fram før det gikk fysisk ut over meg så jo. Er faktisk en del jenter som ropet ulv ulv. Så har du andre siden av saken. Hva med mannfolk og gutter som blir voldtatt av jenter? Better du fast en i senga å begynner å ta på utstyret vil han kunne få stå å han kan brukes. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #7 Skrevet 1. mai 2017 Akkurat nå, Slarti skrev: Har selv blitt anklaget av ei jente jeg aldri har prøvd meg på en gang. Ikke til politiet men hu sa det til alle vennene sine at jeg voldtok henne. Heldigvis for min del kom sannheten fort fram før det gikk fysisk ut over meg så jo. Er faktisk en del jenter som ropet ulv ulv. Så har du andre siden av saken. Hva med mannfolk og gutter som blir voldtatt av jenter? Better du fast en i senga å begynner å ta på utstyret vil han kunne få stå å han kan brukes. Så det skjedde med deg en gang. Det betyr at dette selvsagt skjer hver dag, hele tiden. Jeg frontkolliderte for to dager siden, dette betyr at folk frontkolliderer hver dag i hytt og gevær, skjedde to frontkollisjoner på gata utenfor vinduet mitt de siste 2 minuttene. Jeg er for øvrig ferdig med å tro på at alle som hevder de har blitt falskt anmeldt eller kjenner som har det snakker sant. For alt jeg vet kan det være totalt oppspinn, eller voldtekten fant faktisk sted.... Anonymkode: e10c4...945 3
Slarti Skrevet 1. mai 2017 #8 Skrevet 1. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så det skjedde med deg en gang. Det betyr at dette selvsagt skjer hver dag, hele tiden. Jeg frontkolliderte for to dager siden, dette betyr at folk frontkolliderer hver dag i hytt og gevær, skjedde to frontkollisjoner på gata utenfor vinduet mitt de siste 2 minuttene. Jeg er for øvrig ferdig med å tro på at alle som hevder de har blitt falskt anmeldt eller kjenner som har det snakker sant. For alt jeg vet kan det være totalt oppspinn, eller voldtekten fant faktisk sted.... Anonymkode: e10c4...945 Vel. Folk frontkoliderer hele tide så er tåpelig sammenligning. Jeg sier ikke at alle jenter roper ulv men er en del som gjør det. Folk har blitt dømt i retten flere ganger for falske anklager om voldtekt. Men diskuterer ikke mer med deg om denne saken siden du bruker anonymbruker. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #9 Skrevet 1. mai 2017 1 time siden, Slarti skrev: Har selv blitt anklaget av ei jente jeg aldri har prøvd meg på en gang. Ikke til politiet men hu sa det til alle vennene sine at jeg voldtok henne. Heldigvis for min del kom sannheten fort fram før det gikk fysisk ut over meg så jo. Er faktisk en del jenter som ropet ulv ulv. Så har du andre siden av saken. Hva med mannfolk og gutter som blir voldtatt av jenter? Better du fast en i senga å begynner å ta på utstyret vil han kunne få stå å han kan brukes. Løgn og fanteri. Aldri røyk uten ild. Anonymkode: 9062d...fbe 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #10 Skrevet 1. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Løgn og fanteri. Aldri røyk uten ild. Anonymkode: 9062d...fbe Å jo du. Kan bekrefte at det har vært JÆVLA mye røyk uten ild. Eller er du en av de tafatte idiotene som ikke tror at falske voldtektsanmeldelser finner sted? Anonymkode: 754fc...f3c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #11 Skrevet 1. mai 2017 1 time siden, Slarti skrev: Vel. Folk frontkoliderer hele tide så er tåpelig sammenligning. Oh, wow, du skjønte ikke sammenligningen altså. Det krever minimal forståelse innenfor logikk for å forstå poenget mitt Du sier "en del" gjør det. Grunnet hva? Fordi du liksom ble anklagd? Hvor mange har blitt dømt for falsk anklagelse i Norge? Kilder Anonymkode: e10c4...945 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #12 Skrevet 1. mai 2017 Jeg håper at de som roper "voldtekt" etter uheldig fyllesex en dag ser at de har ødelagt for oss som faktisk har opplevd et seksuelt overgrep på fylla. Noen har gjort det sånn at vi andre ikke blir trodd og ikke tør å fortelle om det/ikke tør å be om hjelp. Unnskyld meg, men takk skal dere faen meg ha. Anonymkode: 235d7...5f8 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #13 Skrevet 1. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper at de som roper "voldtekt" etter uheldig fyllesex en dag ser at de har ødelagt for oss som faktisk har opplevd et seksuelt overgrep på fylla. Noen har gjort det sånn at vi andre ikke blir trodd og ikke tør å fortelle om det/ikke tør å be om hjelp. Unnskyld meg, men takk skal dere faen meg ha. Anonymkode: 235d7...5f8 herregud, som om dette er et utbredt problem Anonymkode: e10c4...945
altflyter Skrevet 1. mai 2017 #14 Skrevet 1. mai 2017 Når noen sier "ordentlig voldtekt", så tenker jeg at det er en stereotypisk voldtekt hvor det er helt klart at den ene parten er utsatt for et seksuelt overgrep mot den personens vilje. For eksempel en overfallsvoldtekt hvor noen kaster seg over deg på gaten og voldtar deg mens du skriker, eller tvinger deg på noen som ÅPENBART motsetter seg handlingen. Det er jo mye snakk om gråsonesex hvor hendelsesforløpet er mer uklart og at det gjerne har startet frivillig og utartet seg til noe uønsket, eller at det er basert på misforståelser, eller at begge parter var like fulle og ingen av dem var i stand til å forstå hverandres grenser, eller at den ene parten ikke forstod at sexen var uønsket fordi fornærmede ikke ordrett ropte "nei". Tenker at "ordentlig" voldtekt har lite med hvor dramatisk overgrepet oppleves å gjøre, men hvor lett gjenkjennelig "klassisk" voldtektshandlingen er. Problemet med voldtekter er at det ofte er mer i gråsonen hvor hendelsesforløpet er uklart eller vanskelig å forstå. Saker med "klassisk" voldtekt er gjerne lettere å bevise også... 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #15 Skrevet 1. mai 2017 2 minutter siden, altflyter skrev: Når noen sier "ordentlig voldtekt", så tenker jeg at det er en stereotypisk voldtekt hvor det er helt klart at den ene parten er utsatt for et seksuelt overgrep mot den personens vilje. For eksempel en overfallsvoldtekt hvor noen kaster seg over deg på gaten og voldtar deg mens du skriker, eller tvinger deg på noen som ÅPENBART motsetter seg handlingen. Det er jo mye snakk om gråsonesex hvor hendelsesforløpet er mer uklart og at det gjerne har startet frivillig og utartet seg til noe uønsket, eller at det er basert på misforståelser, eller at begge parter var like fulle og ingen av dem var i stand til å forstå hverandres grenser, eller at den ene parten ikke forstod at sexen var uønsket fordi fornærmede ikke ordrett ropte "nei". Tenker at "ordentlig" voldtekt har lite med hvor dramatisk overgrepet oppleves å gjøre, men hvor lett gjenkjennelig "klassisk" voldtektshandlingen er. Problemet med voldtekter er at det ofte er mer i gråsonen hvor hendelsesforløpet er uklart eller vanskelig å forstå. Saker med "klassisk" voldtekt er gjerne lettere å bevise også... Så om ei venninne av deg sier hun har blitt voldtatt, så tenker du at hun sannsynligvis bare var litt på fylla og ikke sa tydelig nei? Denne diskusjonen viser hvor tåpelig gjennomsnittsmennesker er. Wow Anonymkode: e10c4...945 2
altflyter Skrevet 1. mai 2017 #16 Skrevet 1. mai 2017 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så om ei venninne av deg sier hun har blitt voldtatt, så tenker du at hun sannsynligvis bare var litt på fylla og ikke sa tydelig nei? Denne diskusjonen viser hvor tåpelig gjennomsnittsmennesker er. Wow Anonymkode: e10c4...945 Nei. Det tenker jeg overhodet ikke. Jeg prøvde å beskrive ulike måter man kan bli voldtatt på. Selvsagt kan man kalle det en voldtekt selv om fornærmede ikke skrek nei. Jeg bare svarte på spørsmålet i HI om hva man kanskje kan mene når man sier "ordentlig" voldtekt. Jeg påpeker til og med at det ene ikke nødvendigvis er mindre ille enn det andre. Det er bare mer vanskelig å bevise, men overhodet ikke mindre alvorlig eller et mindre overtramp enn det jeg beskrev som er klassisk voldtekt. Edit: Så kanskje denne tråden beviser hvor dårlig folk er til å lese hva som faktisk blir skrevet før de trekker konklusjoner Endret 1. mai 2017 av altflyter 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #17 Skrevet 1. mai 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så om ei venninne av deg sier hun har blitt voldtatt, så tenker du at hun sannsynligvis bare var litt på fylla og ikke sa tydelig nei? Denne diskusjonen viser hvor tåpelig gjennomsnittsmennesker er. Wow Anonymkode: e10c4...945 Jøss. Av all uredelig debatteknikk tror jeg dette er det verste jeg har sett på en stund. Du anklager jo 'altflyter' for noe hun virkelig ikke har så mye som insinuert. Anonymkode: b27dc...834 4
altflyter Skrevet 1. mai 2017 #18 Skrevet 1. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jøss. Av all uredelig debatteknikk tror jeg dette er det verste jeg har sett på en stund. Du anklager jo 'altflyter' for noe hun virkelig ikke har så mye som insinuert. Anonymkode: b27dc...834 Takk Bra i hvert fall du forstår at jeg overhodet ikke bagatelliserer den ene formen for voldtekt over den andre. Voldtekt er grusomt for offeret uansett hva foranledningen måtte være.
herzeleid Skrevet 1. mai 2017 #19 Skrevet 1. mai 2017 I takt med at voldtektsbegrepet utvannes vil nok stadig flere av de som er utsatt for reelle voldtekter føle et behov for å distansere seg fra de som ikke husker helt hva som skjedde eller følte seg voldtatt uten at noen voldtekt fant sted. 1
herzeleid Skrevet 1. mai 2017 #20 Skrevet 1. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er mange som roper opp om at andre roper ulv, ulv. Det er mennesker på nett som sier at de "kjenner noen" som anmeldte fordi de angret på sex eller ville hevne seg. Det finnes selvsagt ingen beviser for at dette er mennesker som eksisterer i det hele tatt, eller at noen ble anmeldt fordi dama angret. men disse urbane mytene fortsetter å gå rundt og rundt på nettet, og stadig flere tror på dem. Nei det er grundig dokumentert at det anmeldes mye sex som ikke er voldtekt: Sitat Ved første kvartal 2015 var minst 15 % henlagt etter koder som betød at hendelsen var ”ikke-voldtekt” hvilket er i tråd med resultater fra andre sammenliknbare land (Hofer, 2001; Sætre & Grytdal, 2011, 2012). Lang og grundig etterforskning ligger gjerne til grunn før en slik avgjørelse tas. http://politiforum.no/?module=Articles&action=Article.publicOpen&id=72748 Merk at de falske anmeldelsene, og sakene der historien endrer seg litt i ettertid, kommer i tillegg til disse 15 %. Sitat Det har alltid være mye verre å være en som anmelder for voldtekt, enn en som blir anmeldt. Det varierer åpenbart. Sitat I de fleste tilfeller vil den som blir anmeldt bli trodd om han hevder dama er gal og syk, eller at hun kledde seg lettkledd. Anonymkode: e10c4...945 Det virker ikke som en rimelig påstand. Tvert imot er voldtektsanklager kjent for å henge på selv om man blir frikjent. Dette blant annet fordi vi har grupper som jobber hardt for at man skal tro på angivelige ofre, slik at anklagede i folks øyne aldri blir frikjent. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå