AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #1 Del Skrevet 1. mai 2017 Knausgård sier "ikke sant" i annenhver setning. Hva ønskes oppnådd med det? https://tv.nrk.no/serie/lindmo Anonymkode: d525d...f45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #2 Del Skrevet 1. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Knausgård sier "ikke sant" i annenhver setning. Hva ønskes oppnådd med det? https://tv.nrk.no/serie/lindmo Anonymkode: d525d...f45 En tråd om det på KG. Anonymkode: add55...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #3 Del Skrevet 1. mai 2017 Er nok bare en uvane på lik linje med "you know" på engelsk Anonymkode: 2236a...b4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #4 Del Skrevet 1. mai 2017 Nå så jeg noen minutter, og han sa det absolutt ikke i annenhver setning. De fleste mennesker har en eller annen sånn oppheng i en aller annen typisk språklig "vending". "På en måte", "ikke sant", "sant", "liksom", "egentlig". Anonymkode: d083c...f42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #5 Del Skrevet 1. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Knausgård sier "ikke sant" i annenhver setning. Hva ønskes oppnådd med det? https://tv.nrk.no/serie/lindmo Anonymkode: d525d...f45 Takk, jeg har lagt merke til den uvanennhans. Mange legger seg til uvaner av usikkerhet, andre, f.eks. Mr. Thrump, gjentar det samme de sier tre ganger på ett minutt. Fatt deg i korthet, lærte vi på skolen. Anonymkode: f0687...864 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #6 Del Skrevet 1. mai 2017 Fyllord. http://www.aftenposten.no/osloby/Godt-sprak_-liksom-149085b.html Anonymkode: efde9...294 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #7 Del Skrevet 1. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå så jeg noen minutter, og han sa det absolutt ikke i annenhver setning. De fleste mennesker har en eller annen sånn oppheng i en aller annen typisk språklig "vending". "På en måte", "ikke sant", "sant", "liksom", "egentlig". Anonymkode: d083c...f42 Han bedret seg litt ut i intervjuet. Men i startet kom dette i hver setning. Anonymkode: f0687...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mkigjen Skrevet 1. mai 2017 #8 Del Skrevet 1. mai 2017 Værste jeg vet når folk svarer det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 1. mai 2017 #9 Del Skrevet 1. mai 2017 Spiller det så stor rolle? Det er vel bare en måte å avslutte greit og høflig med å vise at en er enig med vedkommende: "ja, ikke sant". Det viser at han er engasjert i de menneskene han snakker med og viser at han har hørt ved å "speile dem": ikke sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kattehviskeren Skrevet 1. mai 2017 #10 Del Skrevet 1. mai 2017 Morsomt at han er en så god forfatter, men ikke så god til å snakke for seg. Mange forfattere som er sånn. Har dere hørt Dag Solstad snakke på en scene? Og det er ganske stressende, prøv det selv, å svare godt, langt og gjennomtenkt på direkten uten å nøle eller bruke et eneste fyllord, det er ikke lett! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #11 Del Skrevet 1. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Han bedret seg litt ut i intervjuet. Men i startet kom dette i hver setning. Anonymkode: f0687...864 Jeg tror dette bunner i usikkerhet. Anonymkode: d525d...f45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 1. mai 2017 #12 Del Skrevet 1. mai 2017 Hva ønskes oppnådd med denne tråden? Javel, så sa han "ikkje sant" noen ganger, hva så? Du er sikkert "feilfri" selv.. jeg er så lei av at folk skal hakke på hverandre for ubetydelige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #13 Del Skrevet 1. mai 2017 3 minutter siden, Metzili skrev: Hva ønskes oppnådd med denne tråden? Javel, så sa han "ikkje sant" noen ganger, hva så? Du er sikkert "feilfri" selv.. jeg er så lei av at folk skal hakke på hverandre for ubetydelige ting. Du er i språkforumet nå. Anonymkode: 91d5d...f90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 1. mai 2017 #14 Del Skrevet 1. mai 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er i språkforumet nå. Anonymkode: 91d5d...f90 Ja, også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 5. mai 2017 #15 Del Skrevet 5. mai 2017 På 1.5.2017 den 21.33, Metzili skrev: Ja, også? Ja, og så? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå