Gå til innhold

Hvordan finne street view?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leter og leter, men kommer bare til kartsider og ikke den ordentlige street view`en. Hjelp?

Anonymkode: cbef9...ed9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger litt mer info for å kunne hjelpe. 

Hvordan leter du? 

Snakker du om en pc eller mobil? 

Hvis du feks søker i Google med ordene street view, så bør du få opp flere alternativer. 

Men husk at ikke alle steder i verden har street view. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever også at det ikke alltid er like lett å finne, men som regel ligger Street View-funksjonen i google maps selv. Dersom du zoomer ganske mye inn på et vanlig kart i google, så finner du en gul mann nederst i et hjørne (slik er det på min PC). Denne mannen kan du dra til en gate på kartet, og slippe på et valgt sted. Da vil kartet automatisk bli omgjort til Street view.

(Usikker på om dette går på f.eks. mobil - og av en eller annen grunn er det ikke alltid den gule mannen dukker opp)

Anonymkode: 884cb...9c5

Skrevet

Som beskrevet allerede: gå til http://maps.google.com og trykk å den lille oransje mannen nede i høyre hjørnet. Alle veier der det er tatt Google street view bilder vil nå være vist i blått på kartet. Trykk på en vei så hopper den inn til Street view mode. Merk også at det dukker opp noen små lyseblå rundinger. Dette er 360 photo sphere bilder som er lagt ut.

Skrevet

Er du i app på telefon kan du trykke og holde på kartet et sted. Det vil da komme opp et lite bildevindu med streetview man kan trykke på for å hoppe over.

Skrevet

På telefonen anbefaler jeg å laste ned googles street view app, den fungerer mye bedre, men hvis du trykker og holder på en vei i den vanlige appen får man også opp street view som man kan trykke på. De bildeboblene har jeg ikke klart å få opp i den vanlige appen. I street view appen kan man også legge inn egne bildebobler ved hjelp av kamera. Hvis man går på en fin tur eller noe kan man jo gjøre det slik at kanskje noen andre finner stedet og drar for å oppleve det. Det har hjulpet meg mye når jeg er på ferie. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...