AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #1 Skrevet 30. april 2017 Ville ha friket ut ganske bra. Fant en kul i brystet før påske og kulen har vokst seg en del større siden den gang. Nå er den blitt såpass stor at jeg vurderer en tur til legen for å høre om jeg må fjerne den eller noe. Er helt sikkert en cyste ettersom at den er hard og uøm. Nippelen er t.o.m litt forskjøvet på det brystet... Det ser estetisk skikkelig dumt ut så jeg ønsker å finne en løsning på det før badesesongen. Bør jeg dra til aleris for konsultasjon eller fastlege, er det lettere å få fjernet tullet raskt på aleris ? Anonymkode: 34f26...d14
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #2 Skrevet 30. april 2017 Menn kan også få brystkreft. Ville absolutt dratt til legen! Krysser fingrene for at det er noe mindre alvorlig enn brystkreft da. Anonymkode: 08a63...d85 12
MarianneE Skrevet 1. mai 2017 #3 Skrevet 1. mai 2017 Gå til lege NÅ! Sant som det nevnes over her, menn kan og få brystkreft. 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #4 Skrevet 1. mai 2017 Dere prøver bare å trolle meg litt nå eller? Jeg har aldri hørt om at menn kan få det, hvorfor er det isåfall ROSA sløyfe som er symbolet for brystkreft kampanjen? Ville ikke det skape stor skam og mye stigma for en berammet mann? Anonymkode: 34f26...d14
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #5 Skrevet 1. mai 2017 Hvis du ikke troller, så bør du komme deg til lege. Rasktvoksende, smertefrie klumper i brystet er typisk for kreft og lignende tilstander. Brystkreft rammer også menn, bare ikke i like stor grad som kvinner. Dette bør undersøkes, og det bør undersøkes relativt raskt. Anonymkode: deb87...b16 8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #6 Skrevet 1. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere prøver bare å trolle meg litt nå eller? Jeg har aldri hørt om at menn kan få det, hvorfor er det isåfall ROSA sløyfe som er symbolet for brystkreft kampanjen? Ville ikke det skape stor skam og mye stigma for en berammet mann? Anonymkode: 34f26...d14 Menn har brystvev og derfor kan menn også få brystkreft. Gå til legen. Anonymkode: 0115e...483 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #7 Skrevet 1. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere prøver bare å trolle meg litt nå eller? Jeg har aldri hørt om at menn kan få det, hvorfor er det isåfall ROSA sløyfe som er symbolet for brystkreft kampanjen? Ville ikke det skape stor skam og mye stigma for en berammet mann? Anonymkode: 34f26...d14 Stemmer. Alt som er rosa er forbeholdt hunnkjønn På tide med blå sløyfe for menn så ikke maskuliniteten deres skal bli skadet. Likestilling! Anonymkode: 10fb5...a4c 7
Ulven Skrevet 1. mai 2017 #8 Skrevet 1. mai 2017 I 2015 fikk 24 menn brystkreft. Legen i morgen den dag!! 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #9 Skrevet 1. mai 2017 47 minutter siden, Ulven skrev: I 2015 fikk 24 menn brystkreft. Legen i morgen den dag!! Da ringer jeg legen imorra, takk for opplysning. Jeg visste seriøst ikke at menn kan få det jeg. Anonymkode: 34f26...d14
Ulven Skrevet 1. mai 2017 #10 Skrevet 1. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da ringer jeg legen imorra, takk for opplysning. Jeg visste seriøst ikke at menn kan få det jeg. Anonymkode: 34f26...d14 Flott. Be legen henvise deg til pakkeforløp for brystkreft. Og ikke begynn å google nå. Da blir du bare superbekymret. De fleste kuler er ufarlige, men de skal allikevel sjekkes av lege. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #11 Skrevet 1. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da ringer jeg legen imorra, takk for opplysning. Jeg visste seriøst ikke at menn kan få det jeg. Anonymkode: 34f26...d14 https://www.bing.com/search?q=menn+brystkreft&pc=MOZD&form=MOZLBR Anonymkode: f06fb...a7d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #12 Skrevet 1. mai 2017 1 time siden, Ulven skrev: Flott. Be legen henvise deg til pakkeforløp for brystkreft. Og ikke begynn å google nå. Da blir du bare superbekymret. De fleste kuler er ufarlige, men de skal allikevel sjekkes av lege. Lykke til. Tviler veldig på at jeg er så sykt uheldig egentlig, men er jo lurt å få legen min til å kjenne litt osv. Jeg tror ikke jeg kommer til å si noe om kreftbekymring til henne ettersom at jeg synes det er skikkelig teit å være hysterisk om dette som mann. Tror jeg kan vente meg et "seriøst?" blikk dersom jeg forhører meg om kreftutredning. Er jo veldig flaut hele «kul i puppen» greia for meg som er mann... Anonymkode: 34f26...d14
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #13 Skrevet 1. mai 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tviler veldig på at jeg er så sykt uheldig egentlig, men er jo lurt å få legen min til å kjenne litt osv. Jeg tror ikke jeg kommer til å si noe om kreftbekymring til henne ettersom at jeg synes det er skikkelig teit å være hysterisk om dette som mann. Tror jeg kan vente meg et "seriøst?" blikk dersom jeg forhører meg om kreftutredning. Er jo veldig flaut hele «kul i puppen» greia for meg som er mann... Anonymkode: 34f26...d14 Jeg TROR dette er en trolletråd da jeg synes måten du gjør det på er litt vel karikert, men karakteristikkene du nevner (raskt voksende, uøm, fører til asymmetri av papillen) er alle sammen tegn på malignitet/ondartet svulst. Såfremt legen din (som du skal ringe til i morgen tidlig) ikke er oppegående nok til å henvise deg i pakkeforløp for brystkreft, skal du selv forhøre deg (og kreve) kreftutredning. Det er IKKE pinlig, det kan potensielt redde livet ditt. Anonymkode: ae55e...358 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #14 Skrevet 1. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg TROR dette er en trolletråd da jeg synes måten du gjør det på er litt vel karikert, men karakteristikkene du nevner (raskt voksende, uøm, fører til asymmetri av papillen) er alle sammen tegn på malignitet/ondartet svulst. Såfremt legen din (som du skal ringe til i morgen tidlig) ikke er oppegående nok til å henvise deg i pakkeforløp for brystkreft, skal du selv forhøre deg (og kreve) kreftutredning. Det er IKKE pinlig, det kan potensielt redde livet ditt. Anonymkode: ae55e...358 Tro hva du vil... Man må være rimelig syk i huet for å kødde med noe potensielt såpass alvorlig. Jeg skal ringe lege imorra tidlig. Anonymkode: 34f26...d14
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #15 Skrevet 1. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tviler veldig på at jeg er så sykt uheldig egentlig, men er jo lurt å få legen min til å kjenne litt osv. Jeg tror ikke jeg kommer til å si noe om kreftbekymring til henne ettersom at jeg synes det er skikkelig teit å være hysterisk om dette som mann. Tror jeg kan vente meg et "seriøst?" blikk dersom jeg forhører meg om kreftutredning. Er jo veldig flaut hele «kul i puppen» greia for meg som er mann... Anonymkode: 34f26...d14 Det høres veldig voldsomt ut når man sier "pakkeforløp for brystkreft", men det menes altså utredningen for brystkreft, ikke at du skal behandles for brystkreft. For å være helt sikker på hva slags kul det er så må du til UL, be om det. Anonymkode: 5b847...c88
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #16 Skrevet 1. mai 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres veldig voldsomt ut når man sier "pakkeforløp for brystkreft", men det menes altså utredningen for brystkreft, ikke at du skal behandles for brystkreft. For å være helt sikker på hva slags kul det er så må du til UL, be om det. Anonymkode: 5b847...c88 Åja, da misforsto jeg litt... Takk for svar og opplysning av enkle meg alle sammen. Beklager at jeg er så uopplyst. Jeg har lagt inn timebestilling som jeg nok får svar på imorgen. Anonymkode: 34f26...d14
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #18 Skrevet 2. mai 2017 På 1.5.2017 den 14.52, AnonymBruker skrev: Tviler veldig på at jeg er så sykt uheldig egentlig, men er jo lurt å få legen min til å kjenne litt osv. Jeg tror ikke jeg kommer til å si noe om kreftbekymring til henne ettersom at jeg synes det er skikkelig teit å være hysterisk om dette som mann. Tror jeg kan vente meg et "seriøst?" blikk dersom jeg forhører meg om kreftutredning. Er jo veldig flaut hele «kul i puppen» greia for meg som er mann... Anonymkode: 34f26...d14 Det er ikke å være hysterisk å ta en kul i brystet som har vokst seg mye større i løpet av den siste måneden alvorlig. Det er derimot tullete og litt vel "jajamensan"-holdning å ikke tenke at man skal ta dette alvorlig. Det er ikke flaut å si at du har en kul som har vokst ved ene brystet nei, det som er flaut er om du velger å la være og så blir du skikkelig, skikkelig dårlig fordi du synes det var "flaut" å til legen med en kul i brystet. Anonymkode: 14298...e1c 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #20 Skrevet 2. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva sa legen? 😊 Anonymkode: ae55e...358 Har fått tildelt time på fredag, skal jeg oppdatere når jeg har vært der? 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke å være hysterisk å ta en kul i brystet som har vokst seg mye større i løpet av den siste måneden alvorlig. Det er derimot tullete og litt vel "jajamensan"-holdning å ikke tenke at man skal ta dette alvorlig. Det er ikke flaut å si at du har en kul som har vokst ved ene brystet nei, det som er flaut er om du velger å la være og så blir du skikkelig, skikkelig dårlig fordi du synes det var "flaut" å til legen med en kul i brystet. Anonymkode: 14298...e1c Takk for omtanke og omsorg, jeg viser den til henne også tar vi det derfra. 2 timer siden, MarianneE skrev: Har tenkt på TS, hvordan går det? Time på fredag. Takk for omtanke, det setter jeg stor pris på Jeg er blitt litt bekymra i denne tråden, men forsøker å fortelle meg selv at det skal en del til å være blant de 24 årlige tilfellene av brystkreft hos menn. Tusen takk girls for støtte og varme dere er best Anonymkode: 34f26...d14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå