Gå til innhold

Eggerøre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan liker dere eggerøre? Helt "tørr" eller "bløt"

Hvis dere skjønner... :roll:

Hvordan lager dere det?

Selv bruker jeg kun egg, vann (1 Spiseskje pr. egg) og gressløk. Og så MÅ den være tørr..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ha den tørr, kan ikke forstå de som liker eggerøren bløt og slapsete. Jeg bruker egg, melk (vann i omelett), salt, pepper og gressløk.

Skrevet

Den må være tørr, jeg kan ikke fordra eggerøre som er våt. bruker egg, et par spiseskjeer melk per fjerde egg eller så.. salt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Et fint tips er at pannen først stilles på sterk varme slik at pannen er ordentlig varm før man heller i den vispede eggerøren.

Deretter kan man sette ned varmen og ikke røre alt for mye i den.

Det er ikke noe godt når eggerøren er gjennom-tørr og for mye rørt i..Det perfekte er når den er bra stekt, men ikek tørr.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg vil ha den tørr' date= kan ikke forstå de som liker eggerøren bløt og slapsete. Jeg bruker egg, melk (vann i omelett), salt, pepper og gressløk.

:Nikke:

Skrevet

Jeg vil ha eggerøren midt mellom tørr og "våt". Den skal være litt saftig synes jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg vil ha den tørr' date= kan ikke forstå de som liker eggerøren bløt og slapsete. Jeg bruker egg, melk (vann i omelett), salt, pepper og gressløk.

:Nikke:

Skrevet

Min skal være våt. Og når jeg har skikkelig god tid lager jeg den i vannbad. Kun egg, gressløk, salt og pepper, en liten dæsh melk.

Så en fransk kokk som presenterte det som den "riktige" måten å lage eggerøre på. jeg vet ikke hva som er er riktig, men at det blir sabla godt.... ja det kan jeg skrive under på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...