Lady Lovelylocks Skrevet 23. desember 2004 #1 Skrevet 23. desember 2004 Hvordan liker dere eggerøre? Helt "tørr" eller "bløt" Hvis dere skjønner... Hvordan lager dere det? Selv bruker jeg kun egg, vann (1 Spiseskje pr. egg) og gressløk. Og så MÅ den være tørr..
Arkana Skrevet 23. desember 2004 #2 Skrevet 23. desember 2004 Jeg vil ha den tørr, kan ikke forstå de som liker eggerøren bløt og slapsete. Jeg bruker egg, melk (vann i omelett), salt, pepper og gressløk.
Gjest 1111 Skrevet 24. desember 2004 #3 Skrevet 24. desember 2004 Den må være tørr, jeg kan ikke fordra eggerøre som er våt. bruker egg, et par spiseskjeer melk per fjerde egg eller så.. salt.
Gjest Anonymous Skrevet 24. desember 2004 #4 Skrevet 24. desember 2004 Et fint tips er at pannen først stilles på sterk varme slik at pannen er ordentlig varm før man heller i den vispede eggerøren. Deretter kan man sette ned varmen og ikke røre alt for mye i den. Det er ikke noe godt når eggerøren er gjennom-tørr og for mye rørt i..Det perfekte er når den er bra stekt, men ikek tørr.
Gjest Anonymous Skrevet 25. desember 2004 #5 Skrevet 25. desember 2004 Jeg vil ha den tørr' date= kan ikke forstå de som liker eggerøren bløt og slapsete. Jeg bruker egg, melk (vann i omelett), salt, pepper og gressløk.
Gjest Lea Skrevet 25. desember 2004 #6 Skrevet 25. desember 2004 Jeg vil ha eggerøren midt mellom tørr og "våt". Den skal være litt saftig synes jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 25. desember 2004 #7 Skrevet 25. desember 2004 Jeg vil ha den tørr' date= kan ikke forstå de som liker eggerøren bløt og slapsete. Jeg bruker egg, melk (vann i omelett), salt, pepper og gressløk.
Snuppelure Skrevet 26. desember 2004 #8 Skrevet 26. desember 2004 Min skal være våt. Og når jeg har skikkelig god tid lager jeg den i vannbad. Kun egg, gressløk, salt og pepper, en liten dæsh melk. Så en fransk kokk som presenterte det som den "riktige" måten å lage eggerøre på. jeg vet ikke hva som er er riktig, men at det blir sabla godt.... ja det kan jeg skrive under på!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå