Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt maur her inne i kjellerleiligheten vår i to uker nå... Har hatt slike bokser fra plantasjen som skal ta knekken på de, men det hjelper ikke :(:( :(: (:(  hva kan jeg gjøre?? Det er første gang jeg opplever noe sånt, og når er de på soverommet også.... æsj føler meg så skitten :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp noen forskjellige midler. Litt ulikt hva som hjelper på ulike typer maur. 

Noen av midlene er langtids virkende, tar knekken på hele kolonien, så det tar tid før det virker. Det er viktig å la maurene ta med giften tilbake til kolonien. 

Vask grundig der maurene har gått med eddik eller salmiakk for å fjerne lukt spor. 

Maurene trekker inn på denne tida siden det er lite mat å finne ute. Finner de mat inne har de jo ikke noen grunn til å dra ut. Luktspor er maurenes måte å huske hvor det er mat. 

Følg med på hvor maurene går. Se om det er noe mat de får tak i, og om det er åpninger som kan stenges. 

Lykke til. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Den maur sprayen man får kjøpt på Maxbo er veldig bra. Husker ikke helt hva den het

Endret av Naturgutten 95
  • Liker 2
Skrevet

Denne har jeg prøvd å virker:
http://frostvik.no/skadedyr/3031-nippon-maurmiddel-25g.html

24 timer senere kan man merke en kraftig reduskjon i antall maur om de ikke allerede er utslettet. 

Ellers kan du bruke denne:https://www.jula.no/catalog/hage/utemiljo/skadedyr-og-insekter/bekjempningsmidler/maurmiddel-712031/   rundt huset utendørs. Den kan også tynnes ut med vann om jeg husker riktig for å renne ned i sprekker og underjordise maurtuer. 

Skrevet

Melis og bakepulver.

Skrevet

Tusen takk!! Får ta meg en tur ut imorgen og kjøpe spray😊 Begynner å gå rimelig lei🙄 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt anbefalt maurbokser fra jernia, så tenkte jeg skulle prøve det, vi har også vært plaget med maur. Hvis ikke det hjelper må man jo bare ringe en utrydder.

Anonymkode: 999af...94a

Skrevet
17 timer siden, hjertesukka skrev:

Melis og bakepulver.

Det høres ut som maur godt, funker det?

Skrevet

Bruk kanel strø på der de kommer inn. Har prøvd det selv og det virka. Stø på mye kanel, la det ligge noen dager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Blablaa skrev:

Har hatt maur her inne i kjellerleiligheten vår i to uker nå... Har hatt slike bokser fra plantasjen som skal ta knekken på de, men det hjelper ikke :(:( :(: (:(  hva kan jeg gjøre?? Det er første gang jeg opplever noe sånt, og når er de på soverommet også.... æsj føler meg så skitten :(

Jeg satte opp et lite skilt ved inngangsdøren der det sto: "Ants not allowed"

Funket som fjell samme dag!

Anonymkode: f501c...092

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Blablaa skrev:

Tusen takk!! Får ta meg en tur ut imorgen og kjøpe spray😊 Begynner å gå rimelig lei🙄 

Om du har et hagesenter i nærheten kan det tenkes du kan få kjøpt allerede i dag. :) Plantasjen har f.eks. åpent fra 12-18 i dag. 

Anonymkode: 914d3...8f9

Skrevet
2 minutter siden, Tummy skrev:

Det høres ut som maur godt, funker det?

Ja, har brukt det flere ganger og det funker hos meg iallefall. Kanel ser også ut til å funke.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg satte opp et lite skilt ved inngangsdøren der det sto: "Ants not allowed"

Funket som fjell samme dag!

Anonymkode: f501c...092

😂😂

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har et hagesenter i nærheten kan det tenkes du kan få kjøpt allerede i dag. :) Plantasjen har f.eks. åpent fra 12-18 i dag. 

Anonymkode: 914d3...8f9

Stemmer! Det har jeg😊 

15 minutter siden, rorodinbåt skrev:

Bruk kanel strø på der de kommer inn. Har prøvd det selv og det virka. Stø på mye kanel, la det ligge noen dager.

Det ska jeg prøve!

AnonymBruker
Skrevet

Maur hater sitron, så her sprayer vi med sterkt sitronvann ute på steintrappa om somrene når de prøver seg.

Anonymkode: 6db1a...935

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du maur? Skal du få dem ut, så må du finne ut hvorfor de har kommet inn og slått seg ned. 

Anonymkode: 71303...13e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Maur hater sitron, så her sprayer vi med sterkt sitronvann ute på steintrappa om somrene når de prøver seg.

Kjøper du det eller presser selv? Hehe. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du maur? Skal du få dem ut, så må du finne ut hvorfor de har kommet inn og slått seg ned. 

Jeg har ikke peiling, er samboer sin familie sitt hus. De er der hver sommer:S De vet ikke hvorfor.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Blablaa skrev:

Kjøper du det eller presser selv? Hehe. 

Jeg har ikke peiling, er samboer sin familie sitt hus. De er der hver sommer:S De vet ikke hvorfor.

Kjøper sånn små gule flasker med sitronkonsentrat, blander med litt vann og fyller på en spruteflaske.

AnonymBruker
Skrevet

https://www.google.no/search?ei=SWEHWcCtOcWrsgGLjbYI&q=Årsak+til+maur+inne&oq=Årsak+til+maur+inne&gs_l=mobile-gws-serp.3...2120.2399.0.4647.2.2.0.0.0.0.102.169.1j1.2.0....0...1c.1.64.mobile-gws-serp..0.0.0.s-hLCS7Ipnc

Her har du masse å lese på. Anbefaler særlig fhi.no. 

Det nytter ikke å bli kvitt maurene når årsaken til at de trives der ikke fjernes. Her må ondet taes med roten. Eller du får rømme og mauren ta over boligen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...