Gå til innhold

HPV vaksine, verdt det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du får tilbud om gratis vaksine som beskytter mot mange typer potensielt dødelig kreft og du lurer på om det er verdt det? 

Hallo? Noen sprøytestikk på den ene siden og kreftrisiko på den andre siden. Hva veier tyngst?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.4.2017 den 12.47, AnonymBruker skrev:

Usaklig vaksinemotstander: pigg av. TS har allerede fått vite hva du mener, dette er ikke plassen for en generell diskusjon om vaksiner.

TS: Grunnen til at de tilbyr HPV-vaksinen til de mellom 20 og 25, er at de har funnet effekt av den selv om man er smittet med HPV fra før. Vaksinen har vært brukt i barnevaksinasjonsprogrammet (rundt 7. trinn tror jeg) i flere år, så jeg anbefaler å ta den. Veldig greit å få den gratis, før kostet den rundt 2000 kr. 

Anonymkode: 1a162...b59

Stemmer det at man kan få beskyttelse selv om man har vært smittet med HPV?

TS

Anonymkode: af8b3...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan teste deg, men du burde likevel vaksinere deg etter du er kvitt viruset. Hele greiene med bivirkninger er dratt helt ut av proporsjoner. Jeg er 22 og har tatt to doser, og jeg mener det er idiotisk å ikke ta vaksinen når du får den gratis. Hadde betalt for den uansett. Det er snakk om en vaksine som tross alt inngår i vaksinasjonsprogrammet for barn, så den er godt utprøvd. Du vil alltid finne noen som reagerer på noe, men tenk så få det gjelder i forhold til hvor mange som har tatt vaksinen. Det farligste med vaksinen er å kjøre bil for å komme seg til legekontoret

Anonymkode: d1261...29a

Takk, dette var litt betryggende. Tror jeg skal teste med i løpet av uken, men hvordan blir man kvitt viruset?

TS

Anonymkode: af8b3...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...