AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #81 Skrevet 1. mai 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Noe litt annet, men ville høre med dere når jeg først så denne tråden. Jeg selger masse på Finn og har fremdeles mange annonser inne. Har faktisk fått solgt for et stort 5sifret beløp, og alt mulig rart, alt fra pyntegjenstander til bøker, men nå er det plutselig helt tørke.. plutselig helt stopp. Er det flere som opplever dette? Eller er det noe feil med min bruker mon tro? Synes det er rart at det plutselig er helt stopp når jeg har ca 50 annonser inne og mange av disse er helt nye ting. Anonymkode: 98d1e...f7d Det kan også ha noe med antall annonser å gjøre. Selv er jeg skeptisk til de som har mer enn 20 stk annonser med all verdens ræl lagt ut på finn. Spesielt om bilder er mørke, tåkete og viser div rom/værelser som bærer preg av å være ulike steder og ikke i samme bolig, og lagerrom/kjellere med alt mulig rart. Det fnnes enkelte som selger direkte skrot og som ikke engang eier det de forsøker å selge. I tillegg er tingene forsøkt solgt som vintage, retro og antikk og er ofte ekstremt overpriset. Type 345,- kr og 399,- etc. der andre holder seg til runde tall som 50,- -100,- 200,- osv oppover. Anonymkode: 342f8...a69
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #82 Skrevet 1. mai 2017 På 29.4.2017 den 22.28, Fashionistaen skrev: Skulle selge en bok for 100,- som kostet 800,- ny, og som fortsatt var endel av pensum med lite markeringer. Fortsatt klagde dama over at jeg ikke gadd å sende den i posten til henne på egen regning. Hun mente tydeligvis at jeg skulle gi henne boken gratis (fratrukket fraktkostnader). På andre siden irriterer jeg meg grenseløst over de som har hatt falske budrunder med påståtte bud bare hundre kroner under nypris (typ noe som kostet 7000,- nytt). Jeg la inn et ganske godt bud som hun ikke godtok (hun trodde vel hun kunne få meg til å bli like mye som nypris), noe jeg ikke gjorde da jeg sa tydelig i fra at det var mitt eneste bud. Også sendte hun meg melding en uke senere og sa ut hun var "snill" og kunne gi meg tingen til 500,- over mitt opprinnelige bud. For sent, da jeg allerede hadde kjøpt tingen av en annen til mye lavere pris enn mitt bud til dama Haha, noe av det samme skjedde meg. Ga et bud på 1500kr for en kåpe aom lå ute til 2000kr. Det ville ikke selger godta, da kåpen kostet 4000kr ny i butikk. Greit nok det, men da er jeg ikke interessert. Fikk mld nå et år (!!!) senere, med spørmål om jeg fremdeles var interessert i kåpen Hun hadde satt den ned til 1500kr, men fremdeles ikke fått solgt den enda. Fikk tak i en ny til rimeligere pris på salg, så var egentlig fint hun ikke godtok budet mitt. Nå kan hun angre på det Anonymkode: cb432...d43 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #83 Skrevet 1. mai 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, noe av det samme skjedde meg. Ga et bud på 1500kr for en kåpe aom lå ute til 2000kr. Det ville ikke selger godta, da kåpen kostet 4000kr ny i butikk. Greit nok det, men da er jeg ikke interessert. Fikk mld nå et år (!!!) senere, med spørmål om jeg fremdeles var interessert i kåpen Hun hadde satt den ned til 1500kr, men fremdeles ikke fått solgt den enda. Fikk tak i en ny til rimeligere pris på salg, så var egentlig fint hun ikke godtok budet mitt. Nå kan hun angre på det Anonymkode: cb432...d43 Glemte og legge til at kåpen ikke var renset, og den kunne heller ikke vaskes. Halv pris + rens er helt uaktuelt for en brukt kåpe. Da kjøper jeg heller ny... Anonymkode: cb432...d43
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #84 Skrevet 1. mai 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Noe litt annet, men ville høre med dere når jeg først så denne tråden. Jeg selger masse på Finn og har fremdeles mange annonser inne. Har faktisk fått solgt for et stort 5sifret beløp, og alt mulig rart, alt fra pyntegjenstander til bøker, men nå er det plutselig helt tørke.. plutselig helt stopp. Er det flere som opplever dette? Eller er det noe feil med min bruker mon tro? Synes det er rart at det plutselig er helt stopp når jeg har ca 50 annonser inne og mange av disse er helt nye ting. Anonymkode: 98d1e...f7d Akkurat samme her. I perioder flyr tingene ut av vinduet, før det plutselig stopper helt opp. Jeg har brukt Letgo appen. Den funket fint med en gang den kom, fikk solgt en del der. Men ikke i det siste. Får masse meldinger da, men alle starter med "is the price negotiable". Forøvrig er det kun billige ting jeg har fått solgt via Letgo. Og selv om du legger ut billig, skal folk prute i ett sett! 18 timer siden, Solsmil skrev: Jeg merker at det har populært å bruke andre kanaler til å selge ting, feks kjøp- og salggrupper på Facebook, og diverse apper (shpock, Tise, letgo etc). Selv har jeg ihvertfall veldig god erfaring med å selge klær på Tise, som er helt håpløst å få solgt på Finn. Klær som jeg for noen år siden lett ville få solgt på Finn. Hva slags klær selger du på Tise? Dyrere klær? Eller kun klær fra kjedebutikker? Anonymkode: bd434...d9d
Gjest Solsmil Skrevet 1. mai 2017 #85 Skrevet 1. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags klær selger du på Tise? Dyrere klær? Eller kun klær fra kjedebutikker? Anonymkode: bd434...d9d Begge deler.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #86 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (På 29.4.2017 den 21.39): Brukte klær som skal selges for over halv pris syntes jeg er litt useriøst da. Klær som folk har hatt tett på kroppen er noe annet enn for eksempel en kommode. Hadde aldri kjøpt brukte klær til over 50% av nypris. Anonymkode: da727...d5c Brukt en gang og vært på rens. Da er den jo som ny. Jeg synes ikke det er feil da å sette den ned 2000. Det er en del kr ned i pris. Når den var såppas dyr ny. Hadde vært noe annet om den var brukt 50 ganger. Anonymkode: b0d45...381
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå