Gjest Frøken Dings Skrevet 30. juli 2002 #1 Del Skrevet 30. juli 2002 Jeg tenkte å invitere et par gode venner på middag til helga, men fantasien er det så som så med, må jeg jo innrømme! Jeg har satt meg fast i gamle oppskrifter som jeg egentlig er litt lei av, samtidig som jeg ikke har tid til å bruke timesvis på kjøkkenet for å eksperimentere! Har du gode tips? Trenger ikke være veldig fancy, altså - men litt mer fantasifullt enn pizza og taco kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnupp Skrevet 30. juli 2002 #2 Del Skrevet 30. juli 2002 Jeg sverger titt og ofte til paella- God, litt uvanlig i mine kretser i alle fall og enkelt å gjøre i stand... Og ikke minst: LITE GRYTER! Ellers er jeg kjempeglad i indisk mat og hjemmelagde indiske retter slår aldri feil! Funnet en fiks liten bok på bokhandelen som heter 'Simply Indian' eller noe i den duren (kostet meg den svimlende sum av 79,-) og der er det MASSE godt jeg gleder meg til å prøve ut! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 30. juli 2002 #3 Del Skrevet 30. juli 2002 Beef Chop Suey, - veldig enkelt men sinnsykt godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 30. juli 2002 #4 Del Skrevet 30. juli 2002 God, rykende varm italiensk Lasagne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 30. juli 2002 #5 Del Skrevet 30. juli 2002 Da lager jeg lammelår vis jeg får tak i. Kjøper som regel inn flere og fryser når jeg først får tak i. Komplett middag, kjempeenkelt. Trykker inn hele hvitløksbåter, gnir det inn med salt og pepper. Setter det inn i stekeovnen på formiddagen, og lar det stå på ca 80 grader i maaaaaange timer. Har langpanna med vann under, og der blir det deilig kraft som jeg lager saus av. Koker poteter og de grønnsakene jeg har lyst på. Nydelig, og mindre arbeid en både pizza og taco. Hvis jeg har god tid og føler for det, lager jeg hjemmelaget potetsalat i tillegg. Mmmmmmmmmmmmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Dings Skrevet 30. juli 2002 #6 Del Skrevet 30. juli 2002 Vinga og Nathalie; oppskrifter? Please? Blir jo rent sulten av dette her! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 31. juli 2002 #7 Del Skrevet 31. juli 2002 Foliestekt ørret med rømme og agurksalat. Ørreten pakkes inn i folie med smør og koser seg i ovnen på 180 grader. Lag agurksalat (for den late: ta laken fra sylteagurker over i ett annet glass, kutt vanlig agurk i skiver og la trekke i noen timer. FERDIG! Når middagen er over heller du laken tilbake til sylteagurkene). Kok poteter. Ta ørreten ut av ovnen (husk å slå av ovnen), åpne folien, om fisken slipper beina er den klar! Fyll fisken med champignon, asparges og purreløk. Sett fisken inn i den nå lunkne ovnen i 5 minutter til "støffingen" er varm. Da er det klart til å serveres med ett lite dryss med persille over poteten. Bon Apetit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 1. august 2002 #8 Del Skrevet 1. august 2002 Det at jeg imponerer er vel å trekke den vel langt, men...... skal jeg lage noe godt til venner og bekjente blir det kanskje: 1) Grillet laks m/ ovnsbakte potetbåter(m/olivenolje, nykvernet salt og pepper), broccoli og urterømme (rømme tilsatt de urtene du liker - friske!) 2) Svinefilet m/rôsti- eller gratinerte poteter, wok'ete grønnsaker (gulrot, paprika, broccoli, mais ...) og soppsaus (blandet sopp, sjalottløk, lys kraft el. buljong og fløte) 3)Min hjemmelagete pizza - hemmelig oppskrift . 4)Wok med svinekjøtt el. kylling, gulrot, bambusskudd, broccoli, paprika, mais ++, soyasaus, jordnøttolje og nudler. I sommer har jeg også servert grillmat med følgende ingredienser: Kyllingfilèt, laks, svinefilet, potetsalat, "vanlig salat" med masse godis :D , potetmos, grillspidd med champignon, paprika og maiskolber. Ulike marinader og sauser (chili etc) Dette var noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå