Gjest Den Lille Heksa Skrevet 29. april 2017 #1 Skrevet 29. april 2017 Hvorfor gjør kristne så mye vesen av seg, særlig her på kg? Hvorfor skal de ha andre til å tro det samme som dem? Ser ingen misjonerende buddhister eller hinduister f.ex. Ingen hekser heller for den del.
Gjest Emera Skrevet 29. april 2017 #2 Skrevet 29. april 2017 Kristne har et kall til å misjonere. Men jeg har ikke sett sånt på KG? Mulig det er fordi jeg sjelden leser i religionsforumet.
Frogke Skrevet 29. april 2017 #3 Skrevet 29. april 2017 Misjonering, kultursjokk, forandringer og sure miner. Men tror du tenker mest på troll. Litt som meg, de trenger bare tid til å venne seg til tanken om at forandringer ikke er ment for å være en dårlig ting.
debatant Skrevet 29. april 2017 #4 Skrevet 29. april 2017 Akkurat nå, Frogke skrev: Misjonering, kultursjokk, forandringer og sure miner. Men tror du tenker mest på troll. Litt som meg, de trenger bare tid til å venne seg til tanken om at forandringer ikke er ment for å være en dårlig ting. Hvilke forandringer sikter du til?
hjortesvin Skrevet 29. april 2017 #5 Skrevet 29. april 2017 Kjærlighet = inkl. fri vilje ! 😊 Jesus er ikkje satan ! 😊
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #6 Skrevet 29. april 2017 7 minutter siden, hjortesvin skrev: Kjærlighet = inkl. fri vilje ! 😊 Jesus er ikkje satan ! 😊 What Anonymkode: 62b07...27f 7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #7 Skrevet 29. april 2017 Akkurat nå, hjortesvin skrev: Kjærlighet = inkl. fri vilje ! 😊 Jesus er ikkje satan ! 😊 Dette har ingenting å gjøre med spørsmålet. Anonymkode: efa80...edc 3
hjortesvin Skrevet 29. april 2017 #8 Skrevet 29. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette har ingenting å gjøre med spørsmålet. Anonymkode: efa80...edc """""""Hvorfor skal de ha andre til å tro det samme som dem?"""""""
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #9 Skrevet 29. april 2017 1 minutt siden, hjortesvin skrev: """""""Hvorfor skal de ha andre til å tro det samme som dem?""""""" Vet du enda ikke svaret på det? Anonymkode: 53c92...068
hjortesvin Skrevet 29. april 2017 #10 Skrevet 29. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet du enda ikke svaret på det? Anonymkode: 53c92...068 Jo, det eg skreiv! 😉
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #11 Skrevet 29. april 2017 Som kristen har jeg aldri prøvd å overbevist noen om min tro, og snakker ikke om at jeg er kristen med mindre noen spør. Har derimot opplevd maaange ateister som begynner å kritisere min tro, kaller det overtro, prøver å overbevise meg om at jeg er dum som tror på en Gud og lignende. Anonymkode: 3f9a1...404 7
Tibbie Skrevet 29. april 2017 #12 Skrevet 29. april 2017 Jeg har heller ikke inntrykk av det Har egentlig ikke sett så mange religiøse på KG, men kanskje jeg ikke har vært i de rette trådene. Kjenner mange som jeg gikk lenge uten å vite at var kristen (da snakker jeg praktiserende kristen, ikke tullekristen, som mange nordmenn er). Har også mange i familien som er i Jehovas Vitne, og synes ikke at de gjør så mye ut av det. Sett bort fra at jeg tid til annen blir invitert til Riktes Sal, men det synes jeg bare er koselig Jeg er veldig glad i religion, så skulle gjerne sett at flere gjorde mer "vesen" av seg. Rundt meg, i hvert fall! 2
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 29. april 2017 #13 Skrevet 29. april 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som kristen har jeg aldri prøvd å overbevist noen om min tro, og snakker ikke om at jeg er kristen med mindre noen spør. Har derimot opplevd maaange ateister som begynner å kritisere min tro, kaller det overtro, prøver å overbevise meg om at jeg er dum som tror på en Gud og lignende. Anonymkode: 3f9a1...404 Sant nok, noen ateister kan ogå være veldig opptatt av at andre skal tro det samme som dem.
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 29. april 2017 #14 Skrevet 29. april 2017 Dere som aldri har sett disse trådene, bare å scrolle nedover på religionsforumet, da det er her de naturlig nok finnes. Jehovas Vitner banker jo på dørene til folk så man kan trygt si at de gjør vesen av seg...
Gjøksuppe Skrevet 29. april 2017 #15 Skrevet 29. april 2017 Hvordan kan vi ikke ville spre et så godt budskap?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #16 Skrevet 30. april 2017 10 timer siden, Gjøksuppe skrev: Hvordan kan vi ikke ville spre et så godt budskap? Du mener "Jeg vil spre budskapet for å komme til himmelen. Jeg blir nok tilgitt for mine synder om jeg greier å omvende noen." Mao en noe egoistisk driv..:) Anonymkode: 34ee6...bb6 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #17 Skrevet 30. april 2017 De er vel litt sånn?? "Og livet skal endre seg for deg og meg!! Men stort sett meg...." Anonymkode: 34ee6...bb6 1
Gjøksuppe Skrevet 30. april 2017 #18 Skrevet 30. april 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener "Jeg vil spre budskapet for å komme til himmelen. Jeg blir nok tilgitt for mine synder om jeg greier å omvende noen." Mao en noe egoistisk driv..:) Anonymkode: 34ee6...bb6 Er nok ikke slik det fungerer, vi blir frelst ved tro og tro alene. Troen på Jesu korsfestelse, død og gjenoppstandelse. Han døde for våre synder, og alt vi trenger å gjøre er å tro 2
Torfa Skrevet 30. april 2017 #19 Skrevet 30. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du mener "Jeg vil spre budskapet for å komme til himmelen. Jeg blir nok tilgitt for mine synder om jeg greier å omvende noen." Mao en noe egoistisk driv..:) Anonymkode: 34ee6...bb6 Blir litt forvirret jeg nå. Det er ingen plass i bibelen der det står at dine synder blir tilgitt om du greier å omvende noen? Dette er bibelen veldig klar på. Den eneste måten mennesker kan få tilgivelse er igjennom å tro på Jesus Kristus og ikke for at de utfører diverse gjerningen. 6
LuxLucet Skrevet 30. april 2017 #20 Skrevet 30. april 2017 1 time siden, Gjøksuppe skrev: Er nok ikke slik det fungerer, vi blir frelst ved tro og tro alene. Troen på Jesu korsfestelse, død og gjenoppstandelse. Han døde for våre synder, og alt vi trenger å gjøre er å tro Tro og leve slik Herren har befalt (omvendelse). Bare litt tilleggsinformasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå