Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Hvorfor gjør kristne så mye vesen av seg, særlig her på kg? Hvorfor skal de ha andre til å tro det samme som dem?
Ser ingen misjonerende buddhister eller hinduister f.ex.

Ingen hekser heller for den del.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kristne har et kall til å misjonere. Men jeg har ikke sett sånt på KG? Mulig det er fordi jeg sjelden leser i religionsforumet. 

Skrevet

Misjonering, kultursjokk, forandringer og sure miner. Men tror du tenker mest på troll. Litt som meg, de trenger bare tid til å venne seg til tanken om at forandringer ikke er ment for å være en dårlig ting.

Skrevet
Akkurat nå, Frogke skrev:

Misjonering, kultursjokk, forandringer og sure miner. Men tror du tenker mest på troll. Litt som meg, de trenger bare tid til å venne seg til tanken om at forandringer ikke er ment for å være en dårlig ting.

Hvilke forandringer sikter du til?

Skrevet

Kjærlighet = inkl. fri vilje ! 😊 Jesus er ikkje satan ! 😊

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, hjortesvin skrev:

What 

Anonymkode: 62b07...27f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, hjortesvin skrev:

Dette har ingenting å gjøre med spørsmålet.

Anonymkode: efa80...edc

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette har ingenting å gjøre med spørsmålet.

Anonymkode: efa80...edc

"""""""Hvorfor skal de ha andre til å tro det samme som dem?"""""""

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, hjortesvin skrev:

"""""""Hvorfor skal de ha andre til å tro det samme som dem?"""""""

Vet du enda ikke svaret på det?

Anonymkode: 53c92...068

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet du enda ikke svaret på det?

Anonymkode: 53c92...068

Jo, det eg skreiv! 😉

AnonymBruker
Skrevet

Som kristen har jeg aldri prøvd å overbevist noen om min tro, og snakker ikke om at jeg er kristen med mindre noen spør. Har derimot opplevd maaange ateister som begynner å kritisere min tro, kaller det overtro, prøver å overbevise meg om at jeg er dum som tror på en Gud og lignende.

Anonymkode: 3f9a1...404

• Liker 7
Skrevet

Jeg har heller ikke inntrykk av det :P Har egentlig ikke sett så mange religiøse på KG, men kanskje jeg ikke har vært i de rette trådene.

Kjenner mange som jeg gikk lenge uten å vite at var kristen (da snakker jeg praktiserende kristen, ikke tullekristen, som mange nordmenn er). Har også mange i familien som er i Jehovas Vitne, og synes ikke at de gjør så mye ut av det. Sett bort fra at jeg tid til annen blir invitert til Riktes Sal, men det synes jeg bare er koselig :)

Jeg er veldig glad i religion, så skulle gjerne sett at flere gjorde mer "vesen" av seg. Rundt meg, i hvert fall! :blomst:

• Liker 2
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som kristen har jeg aldri prøvd å overbevist noen om min tro, og snakker ikke om at jeg er kristen med mindre noen spør. Har derimot opplevd maaange ateister som begynner å kritisere min tro, kaller det overtro, prøver å overbevise meg om at jeg er dum som tror på en Gud og lignende.

Anonymkode: 3f9a1...404

Sant nok, noen ateister kan ogå være veldig opptatt av at andre skal tro det samme som dem.

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Dere som aldri har sett disse trådene, bare å scrolle nedover på religionsforumet, da det er her de naturlig nok finnes.

Jehovas Vitner banker jo på dørene til folk så man kan trygt si at de gjør vesen av seg...

Skrevet

Hvordan kan vi ikke ville spre et så godt budskap? :)

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Hvordan kan vi ikke ville spre et så godt budskap? :)

Du mener "Jeg vil spre budskapet for å komme til himmelen. Jeg blir nok tilgitt for mine synder om jeg greier å omvende noen." Mao en noe egoistisk driv..:)

Anonymkode: 34ee6...bb6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:laugh: De er vel litt sånn?? "Og livet skal endre seg for deg og meg!! Men stort sett meg...."

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener "Jeg vil spre budskapet for å komme til himmelen. Jeg blir nok tilgitt for mine synder om jeg greier å omvende noen." Mao en noe egoistisk driv..:)

Er nok ikke slik det fungerer, vi blir frelst ved tro og tro alene. Troen på Jesu korsfestelse, død og gjenoppstandelse. Han døde for våre synder, og alt vi trenger å gjøre er å tro :)

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir litt forvirret jeg nå. Det er ingen plass i bibelen der det står at dine synder blir tilgitt om du greier å omvende noen? Dette er bibelen veldig klar på. Den eneste måten mennesker kan få tilgivelse er igjennom å tro på Jesus Kristus og ikke for at de utfører diverse gjerningen.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Gjøksuppe skrev:

Er nok ikke slik det fungerer, vi blir frelst ved tro og tro alene. Troen på Jesu korsfestelse, død og gjenoppstandelse. Han døde for våre synder, og alt vi trenger å gjøre er å tro :)

Tro og leve slik Herren har befalt (omvendelse). Bare litt tilleggsinformasjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...