bonita93 Skrevet 29. april 2017 #1 Skrevet 29. april 2017 Jeg har på grensa til lavt nivå med jern og fikk derfor beskjed om å ta 1 måned med ekstra tilskudd av jern. Kjøpte noen svake jerntabletter (14 mg) og tok i noen dager, men så begynte jeg å bli ekstremt slapp og svimmel, samt fikk så dårlig kondisjon at jeg knapt greide å gå til butikken. Sånn var jeg IKKE før jeg tok dem, langt ifra. Nå tørr jeg ikke å ta dem mer, for det gikk over når jeg sluttet å ta dem. Ble veldig skremt av tungpustheten Hva kan man gjøre med det her?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #2 Skrevet 29. april 2017 Tviler sterkt på at det kan være jernet i alle fall, da må det nesten være andre innholdstoffer du eventuelt reagerer på. Tilskuddet du har tatt har veldig lavt jerninnhold sammenlignet med de vanligste preparatene som brukes ved lave jernlagre og det er helt umulig at du har blitt forgiftet av det på noen dager. De fleste med lave jernlagre blir satt på mye mer konsentrerte tilskudd enn det og går på det minst noen uker som duroferon som har 100mg. Anonymkode: e71f4...9c6 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #3 Skrevet 29. april 2017 Noen reagerer faktisk slik ts beskriver av jerntilskudd, kanskje ikke så vanlig, men alikevel ikke uvanlig. Anonymkode: be120...cc6 1
Silfen Skrevet 29. april 2017 #4 Skrevet 29. april 2017 14 mg er jo ingenting og bortkastet å ta. Tviler på det er de. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #5 Skrevet 29. april 2017 Mulig du har reagert på tilsetningstoffene du har reagert på, selve jernet er det ikke for 14 mg er ingenting, bortkastede penger. For å bygge opp jernlagre må du opp i 100 mg pr dag. Anonymkode: de8b0...b9f
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #6 Skrevet 29. april 2017 jeg har opplevd å bli veldig dårlig, og så veldig bra på jerntabletter. Dvs, veldig syk av jernmangel -> bli bedre av tabletter -> bli enda verre enn jeg var -> bli superfrisk Anonymkode: 02665...d3e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #7 Skrevet 29. april 2017 Det meste av jerntilskudd er ikke spesielt sunt nei, det er noe med hvordan det fremstilles. Det MÅ være plantebasert og helst fritt for tilsetningsstoffer. Skjønner forresten ikke hvorfor jerntilskudd er så "in" å gi nå. De fleste har mangler på andre ting, som sink, C-vitamin (bør tas som Ester C eller Liposomal C) og B12 (bør tas som adenosylkobalamin eller metylkobalamin). https://soundcloud.com/medicalmedium/are-you-deficient Anonymkode: c6485...930
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #8 Skrevet 29. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det meste av jerntilskudd er ikke spesielt sunt nei, det er noe med hvordan det fremstilles. Det MÅ være plantebasert og helst fritt for tilsetningsstoffer. Skjønner forresten ikke hvorfor jerntilskudd er så "in" å gi nå. De fleste har mangler på andre ting, som sink, C-vitamin (bør tas som Ester C eller Liposomal C) og B12 (bør tas som adenosylkobalamin eller metylkobalamin). https://soundcloud.com/medicalmedium/are-you-deficient Anonymkode: c6485...930 Hvorfor linker du alternativt møl? Anonymkode: 2b9dd...e29 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #9 Skrevet 29. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor linker du alternativt møl? Anonymkode: 2b9dd...e29 Han jobber sammen med leger, og har anbefalinger og forord fra leger i bøkene sine. Mye av det han sier kan man finne igjen i seriøs forskning. Du uttaler deg om noe du ikke har løftet en finger for å sette deg inn i. Anonymkode: c6485...930
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #10 Skrevet 29. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han jobber sammen med leger, og har anbefalinger og forord fra leger i bøkene sine. Mye av det han sier kan man finne igjen i seriøs forskning. Du uttaler deg om noe du ikke har løftet en finger for å sette deg inn i. Anonymkode: c6485...930 Nei, det er pseudovitenskap. Slutt å spre slikt tull! Anonymkode: 2b9dd...e29 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #11 Skrevet 29. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er pseudovitenskap. Slutt å spre slikt tull! Anonymkode: 2b9dd...e29 Om ts bruker et jerntilskudd som jeg anbefalte vil h*n ikke oppleve disse plagene. Men det driter jo du i fordi plantebasert jerntilskudd uten tilsetningsstoffer er pseudovitenskap. Anonymkode: c6485...930
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #12 Skrevet 29. april 2017 Her er et jerntilskudd som er bra: https://www.vitacost.com/rainbow-light-certified-organics-plant-source-iron-50-vegetarian-capsules-1 Anonymkode: c6485...930
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #13 Skrevet 30. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det meste av jerntilskudd er ikke spesielt sunt nei, det er noe med hvordan det fremstilles. Det MÅ være plantebasert og helst fritt for tilsetningsstoffer. Skjønner forresten ikke hvorfor jerntilskudd er så "in" å gi nå. De fleste har mangler på andre ting, som sink, C-vitamin (bør tas som Ester C eller Liposomal C) og B12 (bør tas som adenosylkobalamin eller metylkobalamin). https://soundcloud.com/medicalmedium/are-you-deficient Anonymkode: c6485...930 Jeg håper du er klar over at man behandler de manglene som avdekkes gjennom testing av biologisk materiale, og ikke hva man tenker at "de fleste" har. Har man påvist jernmangel, er det jernmangel man skal behandle. Det er ikke noe poeng i å ta tilskudd av noe som har normale verdier, og heller ikke er symptomgivende. Har man ikke jernmangel, skal man heller ikke ha jerntilskudd, med mindre man. f. eks. har svært kraftige og langvarige menstruasjoner (da vil man som regel påvise jernmangel relativt raskt allikevel). Jernmangel kan dessuten ha ulike opphav, og man bør derfor finne årsaken til mangelen for å behandle den best mulig. Slutt å linke til pseudovitenskapelig tøys som du ikke en gang forstår ordentlig. Anonymkode: fb84d...d8f 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #14 Skrevet 30. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper du er klar over at man behandler de manglene som avdekkes gjennom testing av biologisk materiale, og ikke hva man tenker at "de fleste" har. Har man påvist jernmangel, er det jernmangel man skal behandle. Det er ikke noe poeng i å ta tilskudd av noe som har normale verdier, og heller ikke er symptomgivende. Har man ikke jernmangel, skal man heller ikke ha jerntilskudd, med mindre man. f. eks. har svært kraftige og langvarige menstruasjoner (da vil man som regel påvise jernmangel relativt raskt allikevel). Jernmangel kan dessuten ha ulike opphav, og man bør derfor finne årsaken til mangelen for å behandle den best mulig. Slutt å linke til pseudovitenskapelig tøys som du ikke en gang forstår ordentlig. Anonymkode: fb84d...d8f Men jeg ser jo ikke noen som har noe annet enn jernmangel her inne, det er bare jern, jern, jern, jern. Tester de virkelig for flere ting? Og jeg har ikke sagt at noen skal ta tilskudd på grunnlag av hva man tror man mangler. Ts, ble du testet for flere manlger, eller bare jern? Anonymkode: c6485...930
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #15 Skrevet 30. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men jeg ser jo ikke noen som har noe annet enn jernmangel her inne, det er bare jern, jern, jern, jern. Tester de virkelig for flere ting? Og jeg har ikke sagt at noen skal ta tilskudd på grunnlag av hva man tror man mangler. Ts, ble du testet for flere manlger, eller bare jern? Anonymkode: c6485...930 Det er den absolutt vanligste anemien av dem alle. Derfor er det så mange som snakker om det. For kvinner i fertil alder har det en svært naturlig forklaring. Det meste annet kan man kontrollere ved et balansert kosthold, men kvinner i fertil alder har et uunngåelig jerntap hver måned, som hos noen manifesterer seg ved mangelsykdom som kan påvises i laboratorium. Behandling og diagnostisering er ikke basert på synsing eller moter, men på påviselige laboratorietester, både klinisk-kjemisk analyse og mikroskopering. Man tester for de parametre som er relevante for pasientens symptomer, alder, helsetilstand og risikofaktorer. Når man rekvirerer prøver, gjør man det på bakgrunn av fagkunnskap og erfaring. Relevante prøver blir rekvirert. Irrelevante prøver rekvireres ikke. Mye kan man eliminere gjennom klinisk undersøkelse. Jeg tror du trenger å sette deg nærmere inn i dette. Anonymkode: fb84d...d8f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå