AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #1 Skrevet 28. april 2017 Hei. Før dere sier noe - ja jeg skal til fastlegen etter hvert, men det er så lenge til jeg har fått time at jeg tenkte å forhøre meg litt her. Så lenge jeg kan huske har jeg vært plaget med trøtthet og at kroppen og hodet er sliten. Jeg kan føle meg sliten av den minste ting, samtidig som jeg en dag kan ha masse energi og trene og vaske og holde på. Men det hører til sjeldenhetene. Vanligvis er jeg forferdelig tung i kroppen, og etter en dags arbeid eller studier kan jeg sove i timesvis. Blir aldri "ferdig" å sove, men slik har det vært siden jeg var liten. Jeg føler meg ikke "syk" i den forstand, men det setter meg tilbake da jeg enkelte dager rett og slett ikke fungerer. Kan tvinge meg selv til å gjøre noe, men ender opp meget utmattet. Er mye plaget med hodepine, og migreneanfall... Har tidligere hatt blodmangel, men fikk det sjekket og verdiene var normale nå. Jeg innser at jeg kanskje har tatt vann overhode når jeg både studerer, jobber, har ansvar på hjemmebane, osv. men faktum er at jeg ikke alltid klarer med disse oppgavene fordi energinivået er overraskende lavt. Når det gjelder kostholdet så er kostholdet kjempebra, spiser masse grønnsaker, rent fisk og kjøtt, får variert kost i meg og er flink å lage maten selv fra bunnen av. Spiser litt sukker innimellom, men har på ingen måte for mye av det heller. Psykisk er det et "rent" helvete for å si det mildt. Bekymrer meg ofte over fremtiden, og ting som kan skje. Noen ganger lurer jeg på om jeg har pådratt meg disse symptomene på grunn av angst? Plages litt med sosial angst, tror jeg, men har ingen diagnose på det direkte. Noe jeg for så vidt ikke ønsker heller. Noen som har vært plaget med det samme? Hvilken diagnose fikk dere? Hva hjelper? Anonymkode: 48b93...38c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #2 Skrevet 28. april 2017 Nå skal en ikke spekulere i diagnoser, siden vi ikke har kompetansen, men for meg høres det litt ut som hypothyreose. Spør legen om vedkommende kan måle tsh på deg. Det kan også være jernmangel, så sjekk dette også. Anonymkode: bbfc0...9f0
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #3 Skrevet 28. april 2017 Hmm ja, passer ikke alle symptomene for hypothyreose, men godt over halvparten. Ja, bør sikkert sjekke jernmangel på nytt igjen. Anonymkode: 48b93...38c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #4 Skrevet 28. april 2017 D-vitamin mangel kan gjør mye rart med kroppen. jeg var helt nedkjørt og legen tok prøve og D-vitamin lagert mitt var nesten tomt. Etter et par uker med vitamin begynte det så vidt og bli bedre. Man må gå på det i minst 3 mnd. Sjekk med legen om denne prøven. Anonymkode: 72081...635
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #5 Skrevet 28. april 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: D-vitamin mangel kan gjør mye rart med kroppen. jeg var helt nedkjørt og legen tok prøve og D-vitamin lagert mitt var nesten tomt. Etter et par uker med vitamin begynte det så vidt og bli bedre. Man må gå på det i minst 3 mnd. Sjekk med legen om denne prøven. Anonymkode: 72081...635 Takk for tips! Anonymkode: 48b93...38c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå