Gå til innhold

Turbukse i bomull


sandra9595

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger litt hjelp. Er det noen som vet hvor jeg kan finne en turbukse i bomull, hamp, lin, ull etc.? uten polyester, elastan ol. Har prøvd og søke etter dette på nett, men har bare funnet bukser med litt bomull i.

på forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fretex og andre gjenbruksbutikker tror jeg er beste stedet om du ikke finner i de ulike sportsbutikkene. Eldre modeller er ofte i ren bomull. 

Anonymkode: 9c173...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk militæreoverskuddslagre, de bruker å ha eldre feltbukser som er i bomull eller i vadmelsull. Men hvorfor vil du ha ren bomull? De blir veldig våte og tunge i regn etc etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er mye mer slitesterke enn de fleste andre turbuksene. 

Anonymkode: 9c173...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritten min er fjellreven.

Jeg har både herre og dame modeller, Dame modellene har tynnere stoff. Ja de er kjempe dyre og sykt gode å gå i. Militær  bukser som nevnt koster bare en brøkdel er slitesterke og er greie men ikke super bra.. Sjekk gjerne Magasinet eller Twentyfour.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og veldig glad i bomull på kroppen. Turbukser i 100 % bomull eller andre naturmaterialer har jeg ikke sett. Bergans og Fjellreven tror jeg kommer nærmest. De er gode. Men for at de skal være mest mulig slitesterke og tåle regn og være vindtette, har de gjerne noe anet materiale også, er blitt behandlet, så de er litt stivere enn f.eks en ren bomullsbukse. Ren bomullsbukse blir det gjerne lett "knær" i og den blir sidrumpet. Ren bomull blir også litt tung og tørker saktere enn hvis det har litt blanding. Skal du ha en skikkelig turbukse ville jeg gått for fjellreven eller bergans.

Men det finnes mange slags lin og bomullsbukser utenom akkurat tur bukser. Jeg bruker gjerne sånne vanlige bukser til turbukser. Hadde en fjellreven som absolutt er god og den beste turbuksen, synes jeg. Men fordi jeg vil ha mykest mulig, og gjerne 100% naturprodukter, velger jeg ofte andre vanlige bukser å gå på tur med. Det samme gjelder ull. Tynne myke ull bukser, er fantastisk å gå med om vinteren.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar alle sammen :D I bomull fordi jeg har utviklet allergi, får kløe og utslett av noen kunstige tekstiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt sjekket fjellreven.

Anonymkode: cefab...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sandra9595 skrev:

Tusen takk for svar alle sammen :D I bomull fordi jeg har utviklet allergi, får kløe og utslett av noen kunstige tekstiler

Hva om du feks brukte en longs under? Går det bedre da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...