AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #1 Del Skrevet 28. april 2017 Jeg strikker min første genser, marius. Jeg har kun strikket på rundpinner før, ikke strømpepinner eller magic loop. Jeg fant en side hvor de selger 20 og 30 cm små rundpinner. Er det noen som har erfaring med å strikke med disse? Anonymkode: 90b11...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. april 2017 #2 Del Skrevet 28. april 2017 (endret) Jeg tror det er litt smak og behag. Jeg vet noen liker det, mens jeg syns det blir for knotete. Jeg strikker alltid ermer på en lang rundpinne, hvor jeg drar ut en løkke to steder på runden. Det syns jeg er mye greiere enn strømpepinner. Og jeg vet noen strikker ermer på to rundpinner - det funker visst også bra. Endret 28. april 2017 av Vera Vinge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QQbaby Skrevet 28. april 2017 #3 Del Skrevet 28. april 2017 Kan du ikke heller kjøpe en ferdig atrikket genserer? Er ikke så dyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #4 Del Skrevet 1. mai 2017 Jeg synes det blir vondt og krøkkete å strikke med så små rundpinner. Bruker heller strømpepinner eller helst magic loop (metoden @Vera Vinge beskriver over her). Anonymkode: 188cf...ac1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #5 Del Skrevet 1. mai 2017 Når armen er kommet til albuen eller deromkring kan du bruke rundpinne. Før den tid er det knotete og vrient å strikke på rundpinne, særlig når du skal passe på å øke gjevnlig under armen. Men, jeg fordrar ikke strikke med fem strømpepinner. Så jeg fordeler alle maskene på tre stykk pinner og strikker med den fjerde pinnen.da blir det mer håndterlig. Anonymkode: 22f00...394 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alabaster Skrevet 1. mai 2017 #6 Del Skrevet 1. mai 2017 Jeg synes det er best å bruke strømpepinner. Rundpinner under 40 cm blir for knotete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SweetM Skrevet 1. mai 2017 #7 Del Skrevet 1. mai 2017 30 cm går til nød. Har brukt det når det bare er snakk om noen få omganger. Kortere blir for knotete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #8 Del Skrevet 1. mai 2017 strikker ermer med 40 cm rundpinne etter at jeg har øket så mye at det er nok masker. Er ermene smale bruker jeg strømpepinner, går greit det også. Anonymkode: 9dd14...d75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 2. mai 2017 #9 Del Skrevet 2. mai 2017 Jeg hadde en stor frykt for strømpepinner når jeg begynte å strikke, hadde jo alltid strikket på rundpinne. Men det var jo bare dumt, for strømpepinner er genialt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå