Gå til innhold

Hvor mye kostet spill-PC'en din?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjøpte en bærbar pc for spill og annet, kostet ca 20 000 for et drøyt år siden. Fullt spekka. 

Til tenåringen kjøpte jeg en for ca 5000, bare boksen. Har siden oppgradert for ca samme. Tastatur, mus og skjerm kommer i tillegg. 

Begge maskinene gjør jobben rimelig bra. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca. 10000,- innkjøpspris til bedrift, så bittelitt mer i butikk. Bygget selv. Skjerm, tastatur, mus og headset kommer i tillegg. 

Skrevet
På 28.4.2017 den 13.22, AnonymBruker skrev:

Mener du med det at en PC til f.eks. 12 000 kr ikke vil holde nevneverdig lengre enn en til 8000 kr før den må oppgraderes?

Er så usikker, har liksom for vane å kjøpe ting når det er på nippet til å utdatert, så det ender opp med å bli dyrere over tid. Eller irritasjonsmoment etter 1 år for at det ikke kan kjøre nyeste spill eller programvare lenger.

Anonymkode: b7b2d...5ae

På en måte, ja. Du må slutte å kjøpe ting som holder på å bli utdatert, men om du holder deg på midten, ikke state-of-the-art, men heller ikke det eldste eller "dårligste", så kan en pc til 8000 holde like lenge som en 12 000 før du *må* oppgradere.
Jeg har aldri giddet å kjøpe det nyeste fordi det ofte koster mer enn det er verdt, pluss at det ikke nødvendigvis er det beste på markedet.

AnonymBruker
Skrevet
På 4/28/2017 den 0.27, AnonymBruker skrev:

3000 max! 

Anonymkode: 7f1b1...3d2

Spillpc? Neppe!

Anonymkode: 0044c...204

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte litt under 10.000 for gaming laptop fra multicom. Dedikert grafikkort, 500gb SSD + 1TB HDD, i7, 16GB ram osv.

Anonymkode: 0044c...204

AnonymBruker
Skrevet
På 2.5.2017 den 1.47, Minya skrev:

På en måte, ja. Du må slutte å kjøpe ting som holder på å bli utdatert, men om du holder deg på midten, ikke state-of-the-art, men heller ikke det eldste eller "dårligste", så kan en pc til 8000 holde like lenge som en 12 000 før du *må* oppgradere.
Jeg har aldri giddet å kjøpe det nyeste fordi det ofte koster mer enn det er verdt, pluss at det ikke nødvendigvis er det beste på markedet.

Ok, da skal jeg prøve å holde meg på det nivået.

Men dere som bygger selv for å spare penger... Bestiller dere deler fra utlandet eller hva? Ender alltid opp på ca. samme pris som komplett sine ferdigbygde når jeg sanker inn priser på individuelle deler...

Skrevet

Kjøpte en pc på komplett da de hadde salg i fjor. Betalte vel 16000 med skjerm, men da var den satt ned fra rundt 18500. Strålende fornøyd! Kjører witcher 3 og dark souls 3 på høyeste settings. Eneste problemet er at jeg ikke egentlig har sansen for windows 10.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da skal jeg prøve å holde meg på det nivået.

Men dere som bygger selv for å spare penger... Bestiller dere deler fra utlandet eller hva? Ender alltid opp på ca. samme pris som komplett sine ferdigbygde når jeg sanker inn priser på individuelle deler...

Jeg kjøper fra Komplett, men forskjellen mellom en Komplett-pc og en selvbygd en, er ofte at de velger litt høyere priser på delene du kan velge lavere priser på selv og få bedre uttelling. De legger også sjeldent på særlig mye ram og ofte bruker de gjerne de cpu-viftene som kommer med cpu'en, i stedet for en skikkelig kjølevifte/vannkjøling.

Dustin er et annet alternativ, men de har gjerne ting på fjernlager slik at det kan ta dobbelt så lang tid eller lenger. Så om du er litt ivrig eller utålmodig, så er Komplett et godt valg både prismessig og leveringsdyktige.

Bygger dog ikke selv for å spare penger, men fordi jeg vil ha en pc med *mine* spesifikasjoner og ikke noe ræl som er satt sammen for å funke brukbart.
De eneste Komplett-pc'ene som begynner å nærme seg min rig, er de som kommer opp mot 20 000.

Skrevet

Kjøper kvinner gaming pc? Trodde de bare spilte facebook og mobilspill jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, hocane skrev:

Kjøper kvinner gaming pc? Trodde de bare spilte facebook og mobilspill jeg.

ja, er mange kvinner som spiller pc-spill. De feite, kvisete mannfolka som bor hjemme hos mamma, utgjør nok bare en liten promille av gamere.

Anonymkode: c395c...c18

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, er mange kvinner som spiller pc-spill. De feite, kvisete mannfolka som bor hjemme hos mamma, utgjør nok bare en liten promille av gamere.

Jeg hører dette, hvertfall på forumet. I virkeligheten samtidig har jeg en annen erfaring da. Har aldri personlig møtt en kvinnelig gamer, og går på høgskole akkurat nå hvor 60% av klassen er kvinner.

Ingen av dem er gamere, flere av dem er forsåvidt ivrige på mobilspillfronten da. Jeg vet ikke, kanskje jeg bare har vært uheldig, men alle disse såkalte gamer damene er veldig vanskelige å finne for meg!

Endret av hocane
Skrevet (endret)

Skal vi se:

Skjermkort: 6500

Prosessor: 3500

RAM: 3400

Kabinett: 1800

Hovedkort: 3500

Kjølesystem: 4000

USB C drive bay: 500

DVD leser: 200

power supply: 1100

ekstra vifter: 500

skjerm 1: 2000

skjerm 2: 3800

høytaler: 500

Mus: 400

tastatur: 1200

Hvis jeg har regnet riktig

For PC'en: 25000kr

alt tilsammen: 32900kr

hvis vi inkluderer VR headsettet blir det omtrent 40000

Endret av Jonencloud
Skrevet
14 minutter siden, hocane skrev:

Jeg hører dette, hvertfall på forumet. I virkeligheten samtidig har jeg en annen erfaring da. Har aldri personlig møtt en kvinnelig gamer, og går på høgskole akkurat nå hvor 60% av klassen er kvinner.

Ingen av dem er gamere, flere av dem er forsåvidt ivrige på mobilspillfronten da. Jeg vet ikke, kanskje jeg bare har vært uheldig, men alle disse såkalte gamer damene er veldig vanskelige å finne for meg!

Merkelig, jeg møter stadig vekk andre kvinner som interesserer seg for spill. Hvordan er det med mennene i klassen da, spiller de mye? Og har du virkelig spurt alle kvinnene i klassen om de spiller noe annet enn facebookspill og mobilspill? Min opplevelse er at ca 30% av de jeg treffer i mmos er kvinner.

Skrevet
Akkurat nå, Migle90 skrev:

Merkelig, jeg møter stadig vekk andre kvinner som interesserer seg for spill. Hvordan er det med mennene i klassen da, spiller de mye? Og har du virkelig spurt alle kvinnene i klassen om de spiller noe annet enn facebookspill og mobilspill? Min opplevelse er at ca 30% av de jeg treffer i mmos er kvinner.

Jepp ingen av dem er gamere. Men jeg har alltid sett på det som en gutteting uansett så det har aldri overrasket meg noe særlig.

Og ja det er flere gutter i klassen som er gamere, men de spiller stort sett fps spill,en spillsjanger jeg aldri har hatt sans for.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Kjøpte gaming laptop for ca. 18 måneder siden. Kostet 11 000. Har i hovedsak brukt den til nettsurfing. Men snart skal jeg få alle skyrim moddene til  funke, og da blir det bra.

AnonymBruker
Skrevet
På 3.5.2017 den 18.44, Minya skrev:

Jeg kjøper fra Komplett, men forskjellen mellom en Komplett-pc og en selvbygd en, er ofte at de velger litt høyere priser på delene du kan velge lavere priser på selv og få bedre uttelling. De legger også sjeldent på særlig mye ram og ofte bruker de gjerne de cpu-viftene som kommer med cpu'en, i stedet for en skikkelig kjølevifte/vannkjøling.

Dustin er et annet alternativ, men de har gjerne ting på fjernlager slik at det kan ta dobbelt så lang tid eller lenger. Så om du er litt ivrig eller utålmodig, så er Komplett et godt valg både prismessig og leveringsdyktige.

Bygger dog ikke selv for å spare penger, men fordi jeg vil ha en pc med *mine* spesifikasjoner og ikke noe ræl som er satt sammen for å funke brukbart.
De eneste Komplett-pc'ene som begynner å nærme seg min rig, er de som kommer opp mot 20 000.

Har lest meg opp på pc bygging de siste dagene og tror jeg skal prøve på det samme. Ser hva du mener nå, om måten komplett-pc'ene er satt sammen på, alltid noe vesentlig som mangler for å presse prisen litt høyere.

Men står fast på om jeg skal velge den beste i3 prosessoren med overklokking, eller gå for i5. Er 2-kjerner på vei å gå helt ut? Tenker å velge et hovedkort jeg ikke trenger å bytte ut på lenge, og gtx 1050 med overklokking som jeg kan oppgradere etterhvert... Ok prioritering?

Skrevet

Er 4 år siden ejg kjøpte den, og var med rabatt og da kom den på ca 13.000, uten rabatt tror jeg den kom på 18.000. Da uten skjerm, tastatur o.l.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest meg opp på pc bygging de siste dagene og tror jeg skal prøve på det samme. Ser hva du mener nå, om måten komplett-pc'ene er satt sammen på, alltid noe vesentlig som mangler for å presse prisen litt høyere.

Men står fast på om jeg skal velge den beste i3 prosessoren med overklokking, eller gå for i5. Er 2-kjerner på vei å gå helt ut? Tenker å velge et hovedkort jeg ikke trenger å bytte ut på lenge, og gtx 1050 med overklokking som jeg kan oppgradere etterhvert... Ok prioritering?

Jeg ville valgt i5 med flat hertz, uten at du må overklokke in i helvete for å få noe uttelling fra den, og dualcore er på vei ut, ja. Quadcore er det vanligste nå, du trenger ikke mer med mindre du kjører programmer som kjører bedre på flere kjerner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...