Gå til innhold

Plutselig vond kroppslukt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri slitt med svettelukt før, selvfølgelig lukter det ikke godt om jeg ikke dusjer etter trening men ikke noe unormalt. Men i løpet av den siste uken har det begynt å stinke! Jeg dusjer hver dag, og bruker alltid deodorant og parfyme. Men lukten sitter der konstant omtrent, og er tilbake maks 1t etter dusj. Jeg blir nesten kvalm av min egen kroppslukt og vet ikke hva jeg skal gjøre! Har noen erfaring med dette?

Anonymkode: cb13f...d4d

Videoannonse
Annonse
Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Sikker på at det ikke er klærne dine? Noen ganger får en perioder med sur lukt i klærne fra vaskemaskina som trenger en rens, kan jo være det? :) 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, HanenIFlokken skrev:

Sikker på at det ikke er klærne dine? Noen ganger får en perioder med sur lukt i klærne fra vaskemaskina som trenger en rens, kan jo være det? :) 

Det lukter også etter at jeg tar av klærne.. og de lukter ikke når de er rene.

AnonymBruker
Skrevet

Har du endret noe i kosten? Er du syk? Kanskje vitaminmangel?

Prøv å drikk mye vann, ta multivitamin, spis frukt, tenker nok at det hjelper ( + bruk deo)

Anonymkode: 75269...95f

AnonymBruker
Skrevet

Stress? Det stinker..

Anonymkode: f9ff3...8ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Diabetes, høyt stoffskifte og overgangsalder kan gi endringer i kroppslukt. 

Anonymkode: b8744...f57

• Liker 1
Skrevet

Har du tenkt på å kanskje dusje oftere, og bruke deodorant? Kun en tanke :lillesky2:

Skrevet
1 minutt siden, QQbaby skrev:

Har du tenkt på å kanskje dusje oftere, og bruke deodorant? Kun en tanke :lillesky2:

Hun sier jo at hun dusjer hver dag og bruker deodorant. 

Til TS: Kan det være noe du spiser, sterkt krydder, hvitløk o.l kan gi sterk kroppslukt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det samme! Jeg tømte tarmen før en kolepskopi og lukten forvant! Jeg trengte med andre ord en tarmskylling! Så derfor gjorde jeg det to ganger til, og det resulterte i masse matintoleranser! Vet ikke helt hva som henger sammen med hva, men det henger sammen på en eller annen måte. Jeg hadde stresset veldig i mange år. Har fortsatt intoleranser, men den sterke kroppslukten kom heldigvis ikke tilbake!

Jeg ville testet å rense tarmen!

Anonymkode: 738e2...a0d

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det samme! Jeg tømte tarmen før en kolepskopi og lukten forvant! Jeg trengte med andre ord en tarmskylling! Så derfor gjorde jeg det to ganger til, og det resulterte i masse matintoleranser! Vet ikke helt hva som henger sammen med hva, men det henger sammen på en eller annen måte. Jeg hadde stresset veldig i mange år. Har fortsatt intoleranser, men den sterke kroppslukten kom heldigvis ikke tilbake!

Jeg ville testet å rense tarmen!

Anonymkode: 738e2...a0d

Bullshit. Pun intended.

Anonymkode: f1cff...5a8

Skrevet

Hadde en venninne som luktet helt forferdelig. Hun dusjet og brukte deo. Tror ikke det luktet pga henne svettet, men selve kroppslukten hennes. Sist gang jeg snakket med henne var hun i samtale med fastlegen om det. Det er mitt råd til deg og, er ikke behagelig for deg eller andre du omgås med.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar! Jeg har ikke skiftet kosthold, jeg tar vitameiner hver dag og jeg drikker veldig mye vann. Er heller ikke i overgangsalderen, er bare 20år.. skjønner ikke hvorfor dette plutselig kom nå, er helt desperat..

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar! Jeg har ikke skiftet kosthold, jeg tar vitameiner hver dag og jeg drikker veldig mye vann. Er heller ikke i overgangsalderen, er bare 20år.. skjønner ikke hvorfor dette plutselig kom nå, er helt desperat..

Drikker du ofte alkohol? Jeg får ekkel kroppslukt dersom jeg drikker mye vin flere dager på rad, på ferieturer f.eks.

Anonymkode: f88f8...443

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et problem med at jeg kjente en ekkel lukt, kunne ikke skjønne hvor den var fra, det luktet ikke fra trusa, sokkene, eller under armene. Jeg skjønte ingenting.

Etter hvert kom jeg på navlen, den kan jo bli skitten? Vasket ut grundig med Q-tips, virket som den hadde blitt litt betent eller noe. I alle fall, lukta forsvant!

Anonymkode: c5cca...910

Gjest Cicero
Skrevet

Kosthold? Jeg tåler ikke melk så bra, og føler at jeg lukter dårlig hvis jeg får i meg for mye. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar du bare vanlig multivitamin? Er noen kosttilskudd som kan gi stygg kroppslukt. Choline, enkelte b-vitaminer, proteintilskudd, aminosyretilskudd... 

Slanker du deg, eller har du begynt å spise mindre karbohydrater? Hvis kroppen er i ketose kan man også lukte merkelig.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tar du bare vanlig multivitamin? Er noen kosttilskudd som kan gi stygg kroppslukt. Choline, enkelte b-vitaminer, proteintilskudd, aminosyretilskudd... 

Slanker du deg, eller har du begynt å spise mindre karbohydrater? Hvis kroppen er i ketose kan man også lukte merkelig.

Nei, bare vitaminbjørner. Spiser akkurat som før, hverken mer eller mindre.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vond kroppslukt er et klassisk og helt normalt tegn på sykdom. Og da tenker jeg ikke på alvorlig sykdom - de fleste av oss stinker død og fordervelse (ok, jeg overdriver) når vi er forkjøla, har influensa, har magesjuke eller har spist noe vi ikke burde ha spist (som ikke nødvendigvis er ille nok til å gi oss magesjau).

Se det an en uke eller to til. Kroppens imunforsvar kan gå på høygir uten at sjuka slår ut - det er sånt det er der for å gjøre. Men mens det jobber og kaster ut slaggstoffer så ... stinker vi.

Anonymkode: 179fa...515

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...