Gå til innhold

Forever living-hva er greia?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er i bunn og grunn et pyramidespill. En på toppen har andre under seg som selger, som igjen rekkruterer andre til å selg. Og woops, ser man det. En pyramide.

Anonymkode: d92e8...fc9

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er i bunn og grunn et pyramidespill. En på toppen har andre under seg som selger, som igjen rekkruterer andre til å selg. Og woops, ser man det. En pyramide.

Og slike firmaer bruker mye tid og fine ord til å fortelle om hvorfor det ikke er et pyramidespill. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, førstedamen skrev:

Synser? Det er jo pyramidespill! 

Vet du hva pyramidespill er ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Oliver lagde en veldig god reportasje på det. Veldig morsom.

Endret av sommermorgen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
Akkurat nå, CeciStei skrev:

Ja i denne forstanden (jobb pyramide) Det er at de på toppen tjener penger på hver person du rekrutterer,  så du blir ikke så mye rikere, men den iver deg har mulighet til å faktisk tjene på det, eller på deg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, CeciStei skrev:

Og morsomt at dere er så desperate at en av dere oppretter bruker her for å forsvare FL 😂 

Anonymkode: 16779...5f4

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble forsøkt vervet som Herbalifekonsulent for lenge siden. Det var ikke noe for meg. Nå ser jeg på facebook at flere reklamerer for Flawless faces. Disse produktene skal visst være så fantastiske.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og morsomt at dere er så desperate at en av dere oppretter bruker her for å forsvare FL 😂 

Anonymkode: 16779...5f4

Pyramidespill: For å tjene penger er du avhengig av å rekruttere. Pengene flyter oppover i nettverket.

MLM: Man tjener på å selge et faktisk reelt produkt. Man kan også tjene penger på rekruttering- men dette er ikke hovednæringen.

Just saying most people do not know the difference between pyramide scam and MLM.

Hilsen en ikke FL distributør.

Ps. Mcdonalds og andre firmaer er basert på Franchise, hvor faktisk den som vil drive firmaet må kjøpe og betale franchiselisens, samt kjøpe produkter i hele næringskjeden fra morsselskapet. Ikke helt det samme, men allikevel...

Anonymkode: 86c7a...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pyramidespill: For å tjene penger er du avhengig av å rekruttere. Pengene flyter oppover i nettverket.

MLM: Man tjener på å selge et faktisk reelt produkt. Man kan også tjene penger på rekruttering- men dette er ikke hovednæringen.

Just saying most people do not know the difference between pyramide scam and MLM.

Hilsen en ikke FL distributør.

Ps. Mcdonalds og andre firmaer er basert på Franchise, hvor faktisk den som vil drive firmaet må kjøpe og betale franchiselisens, samt kjøpe produkter i hele næringskjeden fra morsselskapet. Ikke helt det samme, men allikevel...

Anonymkode: 86c7a...6a1

Hva betyr MLM? Det er mulig jeg har oversett noe her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Arabella skrev:

Hva betyr MLM? Det er mulig jeg har oversett noe her.

Multi level marketing - er en kontroversiell forretningsmodell basert på et nettverk av medlemmer og salg av produkter hvorfra inntektene fordeles i nettverket. Sånn er ihvertfall definisjonen. Du burde se videoen jeg la ut litt oppe her, de forklarer det ganske greit der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sommermorgen skrev:

Multi level marketing - er en kontroversiell forretningsmodell basert på et nettverk av medlemmer og salg av produkter hvorfra inntektene fordeles i nettverket. Sånn er ihvertfall definisjonen. Du burde se videoen jeg la ut litt oppe her, de forklarer det ganske greit der. 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 timer siden, CeciStei skrev:

Jeg vet faktisk om flere med høyere utdanning og jobber som driver eget firma med forever produkter. Både politi, advokater, leger, tannleger, dyrleger,lærere og lista er lang! Jeg er helt enig at det er plagsomt og slitsomt med de som spammer dere når dere ikke er intr. Det skal ikke være slik. Desverre så er det noen som må ødelegge for alle andre. Kjipt for både dere og oss forhandlere som gjør jobben slik vi skal

Den lista over yrker der- kan du bevise det?

Anonymkode: 4a4b7...10f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den lista over yrker der- kan du bevise det?

Anonymkode: 4a4b7...10f

Advokater og leger har ikke 8-16 jobb, de jobber mye mer enn vanlige arbeidsfolk.  FL er ganske tidkrevende og passer vel best for de som er hjemme med barn eller for andre som ikke har jobb eller som jobber lite..  Rart hvis en lege har tid til slikt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Den Lille Heksa
16 timer siden, CeciStei skrev:

Her ser jeg at dere ikke har peilig på hva forever living er værtfall.. :P Bare for å nevne litt så er aloe veraen dyrket med vekselbruk på plantasjer som forever selv eier der geiter og sauer gjødsler og aloeveraen blir håndplukket av arbeidere som jobber 4 dager i uken men får betalt for 5 + forever betaler for skole og helse til hele familien. Det er heller ikke masse tilsettningsstoffer som blir nevnt. Forever eier patenten på stabiliseringsprosessen på aloeveraen som gjør at alle næringstoffene i aloeveraen bevares. Fra den blir håndplukket til den er i produktet tar det kunn 4 timer. 

Er det denne aloe veraen vi snakker om? https://foreverliving.no/shop/category/wellness/product/aloe_vera_gel

Den er ikke sertifisert økologisk, det vil si at den kan være både sprøytet og det kan være brukt kunstgjødsel, og her er ingredienslista:

"Aloe Vera Gel 96 % (Aloe Vera), stabilisatorer (sorbitol og sitronsyre), antioksidanter (askorbinsyre og tokoferol), konserveringsmiddel (natriumbenzoat), fortykningsmiddel (xanthangummi)."

Kan derfor ikke se at den skal være noe bedre enn annen aloe vera. Dårligere er den sikkert heller ikke.

Endret av Den Lille Heksa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev, Aloe Vera er veldig bra. Hvilket FL har basert hele sin bizniz på. Og ikke minst dette med at AloVera sin pH-verdi er den av alle stoffer som er mest lik hudens egen pH-verdi, som gjentas i det utrettelige

Men de har masse kunstige tilsetningsstoffer, akkurat som det meste annet - og disse giftstoffene suges opp i blodet, og kan måles rent instrumentelt. 

så hvis det er det man vil unngå må man kjøre økologisk.

Gode økologiske produkter som ikke stinker, er feks Estelle&Thild , Tromborg, Maria Åkerberg, Kjær Weiss, Aveeno, Aveda, RudolphCare, Aurelia osv. Det er jo DETTE som er det virkelig trendy nå, og som kommer til å bli virkelig stort i fremtiden, vil jeg tro. FL skal forsøke å lansere produkter uten parabener i år eller til neste år, men det er jo ikke dermed sagt at de ikke har alle de andre kunstige tilsetningsstoffene. Så for meg blir ikke FL mer enn et merke for de litt lettlurte uansett.

Hadde de vært rene produkter, hadde de vært merket med ECOCERT, hvilket de ikke er.

AloVeraen er økologisk dyrket i geite-åkrer, ja, men de tilføres endel holdbarhets-midler i produksjonen.

På dette punktet mister dessverre FLendel poeng.

men jeg er ikke enig i at det er pyramidespill - det er litt mer social marketing. Det er litt annerledes enn før i tiden.

faktisk er det en veldig god bizniz-ide for dem som orker å stresse rundt- men dessverre, slik jeg ser det bare halvgode produkter, så derfor biter jeg dessverre ikke på (har for mange andre favoritter... :-<    )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ei sekt! 

Og, det har vel blitt dokumentert som direkte helsefarlig (C-8 kuren eller hva det heter) 

Jeg la ut en lenke på sosiale medier for en stund siden med en studie som viste hvor farlig bl.a denne kuren kunne være. GJETT om jeg ble skjelt huden full av sekta selv! Herrejesus..man skulle tro jeg la ut en lenke som støttet barnearbeid, men neida, bare en lenke som slo fast at c8 kuren kunne være direkte helsefarlig. Jeg trodde man var interesert i fakta og forskning når man drev seriøs business..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ei venninne som nettopp begynte med dette. En typisk nav klient som vil tjene penger hjemmefra. Jeg hadde litt ekstra penger en måned og kjøpte den type produkter jeg ville kjøpt uansett. De produktene fungerer godt på min hud så ingen krise der. Men! Måten hun driver på! Fy søren altså!

Hun maste lenge om jeg ville kjøpe produkter så jeg sa ja. Når det var gjort så kom det evige maset!

- Vil du bli selger, tror det passer til deg, bli med på tema kvelder, du jobber hjemmefra, 30 min om dagen.

Prøver å svare at jeg har nok med min egen jobb som lett kan bli 40-50-60t uka så min ekstra tid den får til hobbyer osv.

- Jeg har også jobbet så lange dager før og rakk ditt og datt. Dette får du til.

Nei, jeg har ikke noe interesse av dette altså. Jeg har nok å drive med så tror ikke det.

- Du kan jo bli med på tema kveld, det er kun én kveld, det får du til.

- eh, nei mine kvelder og helger er opptatt frem til slutten av mai.

- men vil du kjøpe flere produkter da?

Nei det jeg har nå vil holde veldig lenge.

- Men jeg tror du hadde rukket og vært veldig flink på dette 

Nei, jeg har ingen interesse av dette her. Ikke i det hele tatt og om jeg vil tjene litt ekstra kan jeg jobbe mer. Og nå begynner jeg faktisk å bli sur her!

- Var ikke meningen å irritere deg. Du får si ifra om du har tid en dag da.

Ja hvis jeg får lyst til å gjøre dette så finner jeg en måte.

Altså å drive på sånn!! Det jager bort venner!! 

Anonymkode: 3d01f...bbe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...